AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Eller fødselsdepresjon som kom sent. Hvordan opplevde du det? Jeg er så sint og har så lite tålmodighet. Gråt er svært triggende for meg. Kjeder meg voldsomt, lite nettverk og barselgruppa denne gangen eksisterer ikke. Er konstant trøtt og utmattet, enda babyen basicly sover hele natten - med amminger. De dagene jeg har mulighet til å være sosial må jeg tvinge meg selv til å gå ut å være nettopp sosial, i stedet for å bli hjemme og prøve å sove eller bare sture. Føler meg så alene og ensom. Mannen syns det virker som jeg har det godt, men jeg føler jeg har ødelagt familielivet ved å få nr 2. Får ikke til å være en god mamma. Anonymkode: 8f6a7...537
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Åh💔 Sånn hadde jeg det også. Veldig sint og utålmodig. Ble rasende inni meg hvis babyen ikke ville duppe for jeg trengte så veldig å sitte litt i fred. Gråt kjentes som kniver i brystet. Det har heldigvis løsnet, ble gradvis bedre fra hen fylte 1år til nå 1,5 år. Nå har vi det fint. Og ja, også her skjønner ikke mannen helt greia, han synes jeg klarer det fint. Han ønsker å prøve på nr.2 men jeg bare ser for meg en repeat av det der, men denne gangen med et småbarn som også trenger tid og oppmerksomhet. Herregud😫 Anonymkode: 84c65...468
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Postpartum rage er et av symptomene på fødselsdepresjon (og fødselsdepresjon kan komme flere måneder etter selve fødselen). Jeg hadde det ganske likt da jeg fikk det med førstemann. Ble rasende over alt, som i lynende rødglødende forbannet, over alt og ingenting. Kjempeirritabel, rastløs, nedstemt, null energi, osv. Kontakt helsestasjonen og be om time med psykologen der - alle helsestasjoner skal ha lavterskel psykolog-tilbud, og det er bare å ringe og be om time. Eller ta kontakt med fastlegen din, og be om samtale der. Anonymkode: 1a849...58c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå