Gå til innhold

Barn og mobil

Anbefalte innlegg

Gjest Kålungen
Skrevet

Hvilken alder syns du det er greit at barna får mobil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt på trynet at første og andreklassinger skal gå rundt med mobilder... mine barn skal ikke få mobil før de går i sjuende hvertfall...

Mobil er no dritt egentli! hva synes du da?

Skrevet (endret)

Når de er gamle nok til å ta bussen, trikken osv alene!

Sønnen min fikk det da han var 11 år, men det var kontantkort.

Dersom han brukte det opp innen en viss tid(på tullting) måtte han kjøpe kortet selv(spare)

Kjekt at jeg vet at jeg alltid kan få tak i han, og han meg/oss

Endret av Miloine
Gjest Kålungen
Skrevet

Det er flere i klassen til sønnen min (2 klasse) som har egen mobil, og som t.o.m har de med på skolen :overrasket:

Det syns jeg er drøyt!!

Vi har ikke bestemt oss for når han skal få det, må nok bare se det an.

Skrevet

Når de er gammel nok til å betale for den selv, for jeg mener barna har rett på å bestemme hva de vil bruke pengene sine på. Så lenge det er lovlig selvfølgelig

Mellomste her i huset fikk sin første da han var 7-8 år gammel, og den spinket og sparte han til selv. Minsten var 11, for han var ikke like flink å spare som storebror.

Hos meg får de ikke mobil, ei heller penger til å fylle på. De må bruke av ukepengene sine.

Skrevet

Kommer ann på hvilket behov det er:

Stedatter på 12 år bor hos oss. Hun reiser alene med buss i 6 timer til og fra moren annenhver helg. Da er det helt nødvendig med mobil hvor moren og vi kan rekke henne!

Gutten min fikk telefon da han var 8,5 år da vi bor 5 km fra nærmeste venn og vi er uten bussforbindelse i tillegg. Da er det nødvendig at han kan rekke oss og vi ham dersom det er noe.

Begge må selv spare til kontantkort.

Men det blir jo helst til at de ringer oss et ring og legger på. ;)

Mayamor

Skrevet
Hvilken alder syns du det er greit at barna får mobil?

enda en tråd? vert oppe flere ganger. Atter en gang....den dagen de kan betale det selv....

Skrevet
Kommer ann på hvilket behov det er:

Stedatter på 12 år bor hos oss. Hun reiser alene med buss i 6 timer til og fra moren annenhver helg. Da er det helt nødvendig med mobil hvor moren og vi kan rekke henne!

Gutten min fikk telefon da han var 8,5 år da vi bor 5 km fra nærmeste venn og vi er uten bussforbindelse i tillegg. Da er det nødvendig at han kan rekke oss og vi ham dersom det er noe.

Begge må selv spare til kontantkort.

Men det blir jo helst til at de ringer oss et ring og legger på.  ;)

Mayamor

unger har alltid reist, men før da? ventet bussen da ungene sprang i en tlf kiosk?

Gjest Kålungen
Skrevet
enda en tråd? vert oppe flere ganger. Atter en gang....den dagen de kan betale det selv....

Unnskyld meg at jeg ikke har lest alle trådene her.... :ironi:

Skrevet

Jeg syns iallfall de bør være 10-12 år gamle. Men de blir stadig yngre, mobilbrukerne. Hadde jeg blitt spurt for noen år siden ville jeg sagt 13 år og oppover.

Skrevet (endret)

Jeg var overbevist om at min datter ikke skulle ha mobiltelefon før hun var tenåring i hvert fall. Men jeg har snudd. Det vil si, hun har tilgang på en mobiltelefon med kontantkort, den har hun med seg når hun reiser alene til faren (en fire timers tur), det kan være greit å ha kontakt om hun lurer på noe. Dessuten spiller hun spill på den. Sier ikke at det er nødvendig, men greit likevel.

Hun bruker den også om hun er hos venninner og vil hentes når det er mørkt. Hun er litt mørkredd, og da tar jeg en tur med hunden og henter henne. Greit det også.

Hun bruker ikke mobilen til annet enn kontakt med meg og faren og spill. Dvs, hun har lagret noen telefonnummer på den i stedet for å skrive dem på lapper, så har hun dem tilgjengelig.

Glemte å skrive hvor gammel hun er, hun er ni og et halvt år.

Endret av Violetta
Skrevet

Min datter fikk sin første mobil til elleveårsdagen sin. Min sønn fikk mobil av faren da han var såvidt sju, den har mor beslaglagt og gjemt unna. Nå er han drøye åtte, og vi skal etter jul ta den frem slik at han lærer å bruke den. Men å disponere den fritt kommer ikke på tale på evigheter ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...