AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1 Skrevet 17. august 2022 Jeg har fått mobilabonnement med fri data fra jobben og lurer på om jeg skal bruke det i stedet for det (mye dyrere) trådløst bredbånd fra NextGenTel. Har allerede brukbar ruter i huset så den lokale dekningen er grei. Ser at det finnes både dyre og billige mobilrutere å få kjøpt. Er det vits å kjøpe en dyr? Antar at hastigheten mellom ruter og mobilnett vil være høy uansett, og den kobles jo da til mitt eksisterende hjemmenett. Anonymkode: ea20e...c40
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Hvordan tenker du at du skal få mobilabonnementet ditt over på trådløst bredbånd da? Anonymkode: 32bb0...188
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Skrevet 17. august 2022 Med mindre du kan få to sim-kort på abo funker ikke den løsninga du tenker. Du får ikke over fra mobilrouter til de eksisterende i huset ditt. Dessuten å streame tv tar enorme datamengder, selv «fri data» har begrensninger. Anonymkode: c8b78...a6c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Skrevet 17. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan tenker du at du skal få mobilabonnementet ditt over på trådløst bredbånd da? Anonymkode: 32bb0...188 Har fått eget simkort til data. Anonymkode: ea20e...c40
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #5 Skrevet 17. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Med mindre du kan få to sim-kort på abo funker ikke den løsninga du tenker. Du får ikke over fra mobilrouter til de eksisterende i huset ditt. Dessuten å streame tv tar enorme datamengder, selv «fri data» har begrensninger. Anonymkode: c8b78...a6c Det skal være fri data. Evt 100 GB/mnd for et litt billigere abonnement, og det er nok innenfor det vi bruker. Hvorfor kan jeg ikke koble mobilruteren til nettverket jeg har? Ser at det finnes mange mobilrutere med flere WAN-porter. Anonymkode: ea20e...c40
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #6 Skrevet 17. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan tenker du at du skal få mobilabonnementet ditt over på trådløst bredbånd da? Anonymkode: 32bb0...188 Altså jeg har *trådløst* bredbånd nå. Data-simkortet jeg har fått kan brukes i *mobil* ruter, det har jeg sjekket. Anonymkode: ea20e...c40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå