Gå til innhold

Mobilt bredbånd, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått mobilabonnement med fri data fra jobben og lurer på om jeg skal bruke det i stedet for det (mye dyrere) trådløst bredbånd fra NextGenTel. Har allerede brukbar ruter i huset så den lokale dekningen er grei. Ser at det finnes både dyre og billige mobilrutere å få kjøpt. Er det vits å kjøpe en dyr? Antar at hastigheten mellom ruter og mobilnett vil være høy uansett, og den kobles jo da til mitt eksisterende hjemmenett.

Anonymkode: ea20e...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tenker du at du skal få mobilabonnementet ditt over på trådløst bredbånd da? 

Anonymkode: 32bb0...188

Skrevet

Med mindre du kan få to sim-kort på abo funker ikke den løsninga du tenker.
Du får ikke over fra mobilrouter til de eksisterende i huset ditt. 

Dessuten å streame tv tar enorme datamengder, selv «fri data» har begrensninger. 

Anonymkode: c8b78...a6c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan tenker du at du skal få mobilabonnementet ditt over på trådløst bredbånd da? 

Har fått eget simkort til data.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Med mindre du kan få to sim-kort på abo funker ikke den løsninga du tenker.
Du får ikke over fra mobilrouter til de eksisterende i huset ditt. 

Dessuten å streame tv tar enorme datamengder, selv «fri data» har begrensninger. 

Anonymkode: c8b78...a6c

Det skal være fri data. Evt 100 GB/mnd for et litt billigere abonnement, og det er nok innenfor det vi bruker.

Hvorfor kan jeg ikke koble mobilruteren til nettverket jeg har? Ser at det finnes mange mobilrutere med flere WAN-porter.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså jeg har *trådløst* bredbånd nå. Data-simkortet jeg har fått kan brukes i *mobil* ruter, det har jeg sjekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...