AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #21 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her bruker du både begrepet «narsissist» og «psykopat». Jeg kan forsikre deg om at jeg vet hva som ligger i begrepene. Jeg kan også forsikre deg om at det kreves en psykiatrisk utredning for å undersøke om en person har narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopati). Dette er ikke merkelapper vi kan slenge om oss på folk vi ikke liker. Ser at du er en av dem som er fanget i You Tube-tåka. Anbefaler deg å kvalitetssikre kildene dine. Bruk noe annet enn You Tube som kilde når du skal «mene» noe om andre mennesker. Og overlat synsingen til fagpersoner. Anonymkode: 6f1df...e0f Dette er så feil så det kan bli, det er ikke alltid fagpersoner kan nok om narsissisme og psykopati. Mange av youtubevideoene om p/n er laget av mennesker med personlig erfaring og vi skal appludere dem for kunnskap de deler raust med oss! Anonymkode: 87f4c...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #22 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er så feil så det kan bli, det er ikke alltid fagpersoner kan nok om narsissisme og psykopati. Mange av youtubevideoene om p/n er laget av mennesker med personlig erfaring og vi skal appludere dem for kunnskap de deler raust med oss! Anonymkode: 87f4c...b20 Du kan mer om dette enn fagpersonene, tenker du? Fordi noen snakket om det på You Tube? Hva annet er det du diagnostiserer? ADHD? Autismespekterforstyrrelse? Dysleksi? Anonymkode: 6f1df...e0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #23 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Her bruker du både begrepet «narsissist» og «psykopat». Jeg kan forsikre deg om at jeg vet hva som ligger i begrepene. Jeg kan også forsikre deg om at det kreves en psykiatrisk utredning for å undersøke om en person har narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller dyssosial personlighetsforstyrrelse (psykopati). Dette er ikke merkelapper vi kan slenge om oss på folk vi ikke liker. Ser at du er en av dem som er fanget i You Tube-tåka. Anbefaler deg å kvalitetssikre kildene dine. Bruk noe annet enn You Tube som kilde når du skal «mene» noe om andre mennesker. Og overlat synsingen til fagpersoner. Anonymkode: 6f1df...e0f Og jeg kan se at du er en av dem som aldri har blitt skadet av disse menneskene. Jeg skal fortelle deg at så lenge du ikke vet hvordan du skal legge merke til en slik, hva de faktisk er i stand til, og hvor skadet mennesker er som blir utsatt for dem, så er du ubrukelig som fagperson i disse tilfellene. Det du kaller youtube-tåka er dyrekjøpt erfaring. Og en av dem du putter i posen "youtube-kilde" er Dr. Ramani. Diagnosen i medisinsk forstand er helt likegyldig. Som jeg sa, så blir "malignant narcissist" og "psykopat" brukt om farlige mennesker, av lekpersoner, for å forklare andre hva de mener. Det brukes istedenfor å måtte liste opp en rekke beskrivende ord om denne personen. Det blir ikke brukt for at VI skal behandle dem, skjønner? Anonymkode: 6ba4a...225 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #24 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg kan se at du er en av dem som aldri har blitt skadet av disse menneskene. Jeg skal fortelle deg at så lenge du ikke vet hvordan du skal legge merke til en slik, hva de faktisk er i stand til, og hvor skadet mennesker er som blir utsatt for dem, så er du ubrukelig som fagperson i disse tilfellene. Det du kaller youtube-tåka er dyrekjøpt erfaring. Og en av dem du putter i posen "youtube-kilde" er Dr. Ramani. Diagnosen i medisinsk forstand er helt likegyldig. Som jeg sa, så blir "malignant narcissist" og "psykopat" brukt om farlige mennesker, av lekpersoner, for å forklare andre hva de mener. Det brukes istedenfor å måtte liste opp en rekke beskrivende ord om denne personen. Det blir ikke brukt for at VI skal behandle dem, skjønner? Anonymkode: 6ba4a...225 Men du skjønner hvor problematisk det er om hvermannsen skal diagnostisere menneskene rundt seg med psykiatriske diagnoser? Ja, hva er egentlig vitsen med medisinsk utdanning, når hver og en av oss kan stille diagnosen etter å ha sett en You Tube-snutt? Folk kaster bort år av livet sitt for å utdanne seg til psykiatere! Egentlig kunne de jo bare lært seg alt de trenger å kunne med et par You Tube-videoer. Eller de kunne spurt deg! Og ja, jeg har sett denne «Dr. Ramani» på You Tube. Hun er en av mange. Det florerer med «sånn gjenkjenner du narsissisten»-videoer på You Tube. Det har blitt den nye greia. Alle man ikke liker er visst narsissister nå. Vet du, jeg kjenner at dette kan jeg faktisk ikke bruk tid på. Det blir for dumt. Det er håpløst å vekke noen som har viklet seg inn i slikt som dette. Ha en fin kveld. Anonymkode: 6f1df...e0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #25 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du kan mer om dette enn fagpersonene, tenker du? Fordi noen snakket om det på You Tube? Hva annet er det du diagnostiserer? ADHD? Autismespekterforstyrrelse? Dysleksi? Anonymkode: 6f1df...e0f 🔺 Anonymkode: 87f4c...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #26 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du skjønner hvor problematisk det er om hvermannsen skal diagnostisere menneskene rundt seg med psykiatriske diagnoser? Ja, hva er egentlig vitsen med medisinsk utdanning, når hver og en av oss kan stille diagnosen etter å ha sett en You Tube-snutt? Folk kaster bort år av livet sitt for å utdanne seg til psykiatere! Egentlig kunne de jo bare lært seg alt de trenger å kunne med et par You Tube-videoer. Eller de kunne spurt deg! Og ja, jeg har sett denne «Dr. Ramani» på You Tube. Hun er en av mange. Det florerer med «sånn gjenkjenner du narsissisten»-videoer på You Tube. Det har blitt den nye greia. Alle man ikke liker er visst narsissister nå. Vet du, jeg kjenner at dette kan jeg faktisk ikke bruk tid på. Det blir for dumt. Det er håpløst å vekke noen som har viklet seg inn i slikt som dette. Ha en fin kveld. Anonymkode: 6f1df...e0f 🔺 Anonymkode: 87f4c...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #27 Del Skrevet 17. august 2022 Nei, jeg vil ikke støtte det å kaste gråstein på mennesker man jobber sammen med. I det minste må de bruke hjelm og vernebriller, og steinen bør ikke være større en et due egg. Anonymkode: 5c704...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #28 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, jeg vil ikke støtte det å kaste gråstein på mennesker man jobber sammen med. I det minste må de bruke hjelm og vernebriller, og steinen bør ikke være større en et due egg. Anonymkode: 5c704...fe6 🏃♀️ Anonymkode: 87f4c...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #29 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her er det du som har skjønt hvilken type person dette er, og de andre har tydeligvis ikke skjønt det enda, så du må redde deg selv, det er det eneste du egentlig kan gjøre. Å gå grey rock eller bruke gråsteinsmetoden betyr ikke å kutte kontakten med noen. Det er to forskjellige ting. Gråsteinsmetoden er utviklet for å kunne ha kontakt med en narsissist som man MÅ ha kontakt med, og overleve det. Det betyr å ikke vise noen som helst slags følelsesmessig reaksjon på det de sier. Satt på spissen, så fungerer det slik at om de sier noe sårende, så gjesper man. Man svarer kort, engasjerer seg ikke, og setter grenser. Når de ikke får reaksjoner så beveger de seg til neste offer, eller neste narsissistisk forsyning. For det er det de ønsker med disse sårende kommentarene og endeløse dramaene - følelsesmessige reaksjoner som "driver" dem, som en energiforsyning. Uten at de får dette fra deg, blir du kjedelig for dem. Så det du gjør er å begrense kontakt der du kan, du har selvsagt ikke kontakt med denne personen på fritiden, for der kan du velge. På jobb kan du (foreløpig) ikke velge, så der blir du verdens kjedeligste person for dem. Artikkel om Gråsteinmetoden: https://psykopati.blogg.no/1491035222_grsteinmetoden.html En til: https://psykopati.blogg.no/grasteinmetodens-grunnelementer.html Gråsteinmetoden i praksis: Anonymkode: 6ba4a...225 Ja jeg ser at A tydelig nærer seg på å så splid og forvirring og de andre er så smått begynt å innse det samme. Anonymkode: 3572b...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #30 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette er feil, vi som har vært ofre for n/ p vet godt at vi skal gå gray rock. 👏Ja, ts, bli fullstendig grå. 👏 Anonymkode: 87f4c...b20 Nettopp! Anonymkode: 3572b...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå