Gå til innhold

Fargetips/kombinasjon til stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet til en egen leilighet som jeg leier. Der er det lyse bjørkepaneler på en side, og hvite paneler på den andre med lys parkett på gulvet i stuen. Jeg ønsker å gjøre det koselig der, men er håpløs når det gjelder farger og det å sette sammen ting. Jeg har forsåvidt en grå ikea hjørnesovesofa som jeg skal plassere der. I utgangspunktet er jeg glad i varme farger men også grønn/blå toner. Det som jeg vet sikkert er at jeg skal plassere en del grønn planter der.

Er det noe som kræsjer fælt når det gjelder bjørkepaneler eller bør unngå? Jeg får ikke lov til å male veggene dessverre. Noen som har gode tips  til hva jeg bør tenke på ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, tror de det som kommer til å kræsje mest er den grå sofaen, avhengig av nyansene og tonene. Grønnplanter blir veldig fint!

Når du sier bjørk så mener du trefarget panel? Og gulvet er lyst, men lyst tre i gultoner eller gråtoner?

Tipper du egentlig kan ha det meste, jeg ville brukt mye farger på detaljene fordi det er min stil. Begynn med plantene og ta det derfra.

Mitt beste tips er egentlig å ikke kjøpe noe bare for å ha noe der, bruk litt tid til å se deg rundt, bo deg inn, og se etter inspirasjon alle steder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...