Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har en fantastisk kjæreste, jeg har vært sammen med henne i 6 mnd og livet smiler. Men hun skal på et seminar i Spania I 3 dager nå i høst i forbindelse med jobb. Men nå har hun forlenget reisen med 4 dager ekstra og de skal hun tilbringe med to mannlige kollegaer. Hun skal bo i leiligheten til en av de, mens den andre mannen skal bo i en annen leilighet. Er dette noe dere synes høres greit ut eller bør jeg være sjalu. Vil jo stole på henne men synes det er noe spesielt, eller hva mener dere? 

setter pris på innspill

Anonymkode: f56f6...ae7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha likt det, men det er litt avhengig av hvem de to mannlige kollegene er, er det to jevngamle menn, eller er det to tilårskomne gubber fra jobben som du ikke trenger å frykte?

Synes uansett det er rart at hun vil bo sammen med den ene, og liksom være på ferie sammen med ham. Hun burde heller ha tatt en ferietur senere sammen med deg, og latt jobbseminaret være kun relatert til jobb, og ikke fornøyelse.

Anonymkode: d7840...b73

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan forresten ikke de to mennene dele leilighet, og så kan hun disponere den andre leiligheten alene. Det ville vært mer naturlig.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg vært henne, og du uttrykte sjalusi over dette, så hadde du vært singel igjen. 

Jeg ville også benyttet anledningen til noen feriedager om jeg først hadde fått påspandert fly til syden. 
Og jeg klarer helt fint dele leilighet med en mannlig kollega uten å hoppe i seng med han. To av motsatt kjønn kan faktisk være i samme rom alene uten å hive klærne... 

Anonymkode: 38a38...f83

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor kan forresten ikke de to mennene dele leilighet, og så kan hun disponere den andre leiligheten alene. Det ville vært mer naturlig.

Enig!!

• Liker 1
Skrevet

"Så hyggelig at du har mulighet med en langhelg i Spania, jeg har sjekket med jobben min, og ser at det er ledige hoteller i nabolaget. Tenker at jeg kommer nedover på onsdagen, så kan vi ha ferie sammen, og jeg kan bli bedre kjent med vennene dine".

Ta den. Da vil du få svar fra:

"Nå ble jeg glad, så hyggelig, ikke rart at jeg elsker deg."

Til:

"Nå er du sjalu og ugrei, jeg må få lov å finne på ting med vennene mine uten at du skal kontrollere meg. Trodde du var bedre enn det."

Til spørsmålet om det er vanlig å dra på ferieturen med venner som potensielt kunde bli kjærester eller seksuallpartnere. Nei, er ikke vanlig, og vil være vanlig å reagere på det. Men det betyr ikke at du skal tenke du stygt om din kjæreste. Kan se for meg samtalen på lønningspilsen, der ideen om å fly hjem seinere kom da mennene hadde tilgang til grattis leiligheter i området. Og er vel kanskje bare naturlig at hum da skal dele med enn av mennene, innen man har tenkt seg bedre om. Si at det er deres foreldrer som eier de to leilighetene, da er det naturlig at sønnene bor i sin families leilighet, og den tredje vennen på tur blir med som person nummer to i en av dem.

Men hverken du eller kjæresten vet om den mannen hun skal bo hos, faktisk nå sitter å dagdrømmer om at han endelig skal få komme nærmere din kjæreste som han har vært hemmelig forelsket i over lang tid. Dem som kategorisk avfeier risiko i slike situasjoner, må være gud som vet alt om alle i fremtiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. 

• Liker 1
Skrevet

Høres totalt ugreit ut, hadde aldri akseptert det, hva pokker liksom, i forhold og så reise til Spania med 2 menn, tenker du har all rett til å reagere, ikke normalt i min verden.

Skrevet

Hvis du ikke kan stole på kjæresten din bør du ikke være sammen med henne.

Jeg hadde gjort det slutt med en kjæreste som ikke har tillit til meg.

Skrevet

Slik har jeg gjort mange ganger uten noen baktanker og uten at noe har skjedd.

Anonymkode: fadf7...d4d

Skrevet

Har forlenget jobbreiser i ene eller andre enden flere ganger, og bodd med kolleger. Også mannlige. Av økonomiske hensyn, intet annet. 

Rart å spørre om du bør være sjalu. En følelse som ofte er til lite nytte, iallfall i denne sammenheng - hvorfor burde du være sjalu, tenker du? For å sitte hjemme og ha det vondt,? Eller for å bruke det til å prøve å nekte henne å dra? Eller skal du dra det psycho tipset til en over her og si at du har tatt fri fra jobben for å reise opp og overvåke henne og blande deg inn med kollegene hennes?

De to siste der mister du en kjæreste av, og det første gjør jo bare deg vondt og er bare negativ energi, så om du faktisk kan velge om du vil være sjalu eller ei, så hadde jeg droppet det... 

Skrevet

Ts, gå til en psykolog!

Anonymkode: ec7e7...275

Skrevet
Cuntzilla skrev (1 time siden):

Har forlenget jobbreiser i ene eller andre enden flere ganger, og bodd med kolleger. Også mannlige. Av økonomiske hensyn, intet annet. 

Rart å spørre om du bør være sjalu. En følelse som ofte er til lite nytte, iallfall i denne sammenheng - hvorfor burde du være sjalu, tenker du? For å sitte hjemme og ha det vondt,? Eller for å bruke det til å prøve å nekte henne å dra? Eller skal du dra det psycho tipset til en over her og si at du har tatt fri fra jobben for å reise opp og overvåke henne og blande deg inn med kollegene hennes?

De to siste der mister du en kjæreste av, og det første gjør jo bare deg vondt og er bare negativ energi, så om du faktisk kan velge om du vil være sjalu eller ei, så hadde jeg droppet det... 

Takk for "psycho tips",

Kan ikke se at TS har stilt spørsmål vedrørende en jobbreise (i dette fallet et tre dagers seminar), men har stilt spørsmål om en ferie med venner. I dette tilfelle venner som teoretisk kunde ha blitt seksuallpartnere eller kjærester.

Jeg vet at det er en hel del på KG som:

- Alltid sier at alt slikt er uproblematisk uansett.

- Som bruker egen erfaring frem til nå som eksempel på at det er ufarlig.

Sanninga er at dette er en type av aktiviteter som øker risiko for utroskap (fra begge parter (sic!)), slik at nytten må veies opp mot risiko.

Har vanskelig å se hvordan å ha ferie med sin kjæreste er et "psycho tips". Er vel relativt vanlig å ønske det.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Takk for "psycho tips",

Kan ikke se at TS har stilt spørsmål vedrørende en jobbreise (i dette fallet et tre dagers seminar), men har stilt spørsmål om en ferie med venner. I dette tilfelle venner som teoretisk kunde ha blitt seksuallpartnere eller kjærester.

Jeg vet at det er en hel del på KG som:

- Alltid sier at alt slikt er uproblematisk uansett.

- Som bruker egen erfaring frem til nå som eksempel på at det er ufarlig.

Sanninga er at dette er en type av aktiviteter som øker risiko for utroskap (fra begge parter (sic!)), slik at nytten må veies opp mot risiko.

Har vanskelig å se hvordan å ha ferie med sin kjæreste er et "psycho tips". Er vel relativt vanlig å ønske det.

Det er en forlengelse av en jobbreise, og hun er der med kolleger. Det er uansett like sprøtt om det var en planlagt reise med venner.

Det er urovekkende oppførsel når en man har vært sammen med i 6 mnd bare konstaterer med den største selvfølgelighet at de har tatt ferie fra jobben og sjekket hoteller og omtrent bestilt flybillett uten å snakke med deg om det. Spesielt når årsaken helt åpenbart er å overvåke "teoretiske sexpartnere". Det er kontrollerende og manipulerende. En normal person vil i det minste spørre sin kjære om det hadde vært en ide at de ble med, ikke bare stått der som en psykopat og sagt at de kommer ned onsdag. 

Og oppfølgeren din med "er da bare normalt å ville ha ferie med kjæresten" er et klassisk gaslighting-svar, jeg håper for all del TS ikke tar et tips fra den boka heller.

Du får styre dine forhold slik du vil, det er jo på en måte ikke noe vi to hverken kan eller skal bli enige om er OK for oss begge, siden du og jeg ikke skal være sammen. Men TS må være klar over at om han tar ditt tips så vil det sannsynligvis gå av masse alarmbjeller og røde flagg i hodet til kjæresten.

Skrevet

Dette er jo bare et problem om dama di ser bra ut. Om hun ikke gjør det er det jo ikke noen reell sjangs for at de vil prøve å ligge med henne uansett, men større sjangs for at det er hun som kommer tio å prøve seg. Hva gjør det uansett om hun unner seg sex?

Anonymkode: 970ed...224

Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 timer siden):

Men hverken du eller kjæresten vet om den mannen hun skal bo hos, faktisk nå sitter å dagdrømmer om at han endelig skal få komme nærmere din kjæreste som han har vært hemmelig forelsket i over lang tid. Dem som kategorisk avfeier risiko i slike situasjoner, må være gud som vet alt om alle i fremtiden.

Om han dagdrømmer om henne så betyr det fortsatt ikke at de skal ha sex... 

Enten så er hun til å stole på, og holder beina samlet, eller så er hun ikke til å stole på... Og er hun av typen som er utro idet hun får sjansen, så har det lite å si om hun er i Spania, på en jobbfest eller hvor hun nå enn er. Vil hun ha sex med denne kollegaen så har hun det, uansett om det er på reise eller hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...