Gå til innhold

Folk som er sosiale men som aldri har kjæreste/ons

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner flere kvinner som er veldig sosiale, har et stort kontaktnett og har et normalt utseende, men som ikke har hatt / nesten ikke har hatt forhold eller one night stand til tross for at de er 30-40 år.

Er ikke det merkelig?

Anonymkode: a6bad...bc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig for meg, men har en slik venninne. Vi vet ikke engang hvilken fil hun er i, for aldri vært interessert i noen, som vi vet om. 

Aseksuell kanskje, men hun har aldri tatt det opp heller, så regner med at hun ønsker å holde årsak for seg selv. Det blir respektert. 

Anonymkode: 0b66c...6b9

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke poenget med one night stand, ei heller være sammen med noen bare for å være sammen. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts her.

Har ei venninne som kun har hatt en håndfull ons i fylla, og andre venninner / bekjente som knapt har vært innom et forhold.

De er alle rundt 45-50 år og kjenner masse mennesker i Norge og i andre land.

De reiser en del og er aktive innen friluftsliv, musikk og politikk.

Jeg forstår ikke at de aldri faller for noen eller blir sjekket opp?

De er ikke aseksuelle og er interessert i menn alle sammen.

Ts 

Skrevet
Cornix skrev (Akkurat nå):

Ser ikke poenget med one night stand, ei heller være sammen med noen bare for å være sammen. 

Man skal jo ikke være med noen kun for å være med noen, og det fungerer jo heller ikke i lengden.

Ts 

Skrevet

De lever vel et godt og verdig liv alene? Det er jo omtrent bare i Norge at det er "vanlig" med tilfeldig sex, og det er bare fordi det er press fra media og annet.

Anonymkode: 7be8e...a0c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De lever vel et godt og verdig liv alene? Det er jo omtrent bare i Norge at det er "vanlig" med tilfeldig sex, og det er bare fordi det er press fra media og annet.

De ønsker seg partnere alle sammen

Ts 

Skrevet

Man skal jo ikke være med noen kun for å være med noen, og det fungerer jo heller ikke i lengden.

Ts 

Nettopp, så jeg forstår ikke helt hva som er uforståelig for deg. 

Det er ikke alle som ønsker å ha sex med en tilfeldig person - ikke nok med at man ikke kjenner personen, fyllesex er virkelig ikke noe å hige etter (iallfall ikke for meg - da sansene er nokså avkoblet). 

Om man ønsker ekte kjærlighet, så tar det tid å finne ny partner. Dessuten er det ikke alle som stresser med å leve i tosomhet. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Cornix skrev (8 minutter siden):

Ser ikke poenget med one night stand

Ser du poenget med å spise en sjokolade?

Cornix skrev (2 minutter siden):

Det er ikke alle som ønsker å ha sex med en tilfeldig person - ikke nok med at man ikke kjenner personen, fyllesex er virkelig ikke noe å hige etter (iallfall ikke for meg - da sansene er nokså avkoblet). 

Det er forståelig. Jeg liker best å ta en kaffe med de først, de som jeg treffer på datingsider. Vi er edrue, tar ett glass sammen først noen ganger, er ikke noe gøy når mannen er full! Treffer gjerne samme person flere ganger, selv om jeg ikke kan se for meg noe årelangt kjærlighetsforhold med dem.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo omtrent bare i Norge at det er "vanlig" med tilfeldig sex, og det er bare fordi det er press fra media og annet.

Du kan ikke så mye om andre land, om du tror det.

Anonymkode: 0363c...250

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forståelig. Jeg liker best å ta en kaffe med de først, de som jeg treffer på datingsider. Vi er edrue, tar ett glass sammen først noen ganger, er ikke noe gøy når mannen er full! Treffer gjerne samme person flere ganger, selv om jeg ikke kan se for meg noe årelangt kjærlighetsforhold med dem.

Du kan ikke så mye om andre land, om du tror det.

Men det kan du 🙂? I de fleste land har ingen kvinner med respekt for seg selv tilfeldig sex.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet du hva ONS (one night stand) betyr? Om du ikke gjør det forstår jeg hvorfor du siterer meg. Ser du poenget ved at du ikke sitter på fasiten på hva jeg føler/tenker? 

Fantastisk at du deler dine tanker. Takk. :) Men du besvarer ikke TSs spørsmål. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår ikke at de aldri faller for noen eller blir sjekket opp?

De er ikke aseksuelle og er interessert i menn alle sammen.

Ts 

Du kjenner sikkert enda flere menn som har det slik?  Forskjellen er bare at du forventer at kvinner blir sjekket opp, og kan være passive deltakere, til de plutselig sitter i et forhold.  Greien er at det krever mot, enten de skal sjekke aktivt, eller la seg forføre. Mot til å slippe seg løs, mot til å la selvbevisstheten fare, mot til å sette seg i ubehagelige situasjoner. 

Er dette introverte drømmere, så tar de ikke til takke med det som tilfeldigvis kommer rekende, men har store krav til seg selv, og sin imaginære partner. Dette finner de kun ved å sjekke selv, noe de aldri har lært, eller tør å gjøre. 

Anonymkode: c3cbf...4a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en av disse. Jeg orker ikke ons, og følger magefølelsen. Har hatt flere tilbud, både seriøse og useriøse, men føler ikke at noen av de har vært verdt å satse på når det kom til stykket. Ikke hatt sex med noen siden jeg ble skilt og er nå singel på 8 året. 

Handler om interesse og kjemi med motparten, og når det er sååå mange useriøse så blir det slik.

Har det forøvrig helt greit alene.

Anonymkode: d03c9...de3

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kjenner sikkert enda flere menn som har det slik?  Forskjellen er bare at du forventer at kvinner blir sjekket opp, og kan være passive deltakere, til de plutselig sitter i et forhold.  Greien er at det krever mot, enten de skal sjekke aktivt, eller la seg forføre. Mot til å slippe seg løs, mot til å la selvbevisstheten fare, mot til å sette seg i ubehagelige situasjoner. 

Er dette introverte drømmere, så tar de ikke til takke med det som tilfeldigvis kommer rekende, men har store krav til seg selv, og sin imaginære partner. Dette finner de kun ved å sjekke selv, noe de aldri har lært, eller tør å gjøre. 

Synes det er mer merkelig at damer som er søte, utadvendte og sosiale ikke finner seg en partner, enn menn som ikke tar vare på kropp og utseende (snuser/ røyker/ overvektig/ skallet) gjør det .

Ts 

Skrevet

Det er faktisk sånn for noen menn og for å noen damer at de ikke ønsker å slippe noen veldig nær innpå seg selv om de i posisjon til å få hvem som helst. De kan være ekstroverte og ha stor glede av sosial omgang, men setter sin personlige frihet og uavhengighet så høyt at et fast, forpliktende forhold er uaktuelt. At man ikke ønsker ONS er en litt annen sak. Men det er det jo faktisk ganske mange som synes at den typen sex er for lite givende til å være verd bryderiet.

Anonymkode: 246d7...5be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk sånn for noen menn og for å noen damer at de ikke ønsker å slippe noen veldig nær innpå seg selv om de i posisjon til å få hvem som helst. De kan være ekstroverte og ha stor glede av sosial omgang, men setter sin personlige frihet og uavhengighet så høyt at et fast, forpliktende forhold er uaktuelt. At man ikke ønsker ONS er en litt annen sak. Men det er det jo faktisk ganske mange som synes at den typen sex er for lite givende til å være verd bryderiet.

Anonymkode: 246d7...5be

Saken her er at de ønsker kjæreste, men møter ikke noen til tross for at de er sosiale og har masse menn rundt seg.

Ts 

Skrevet

De ser vel ingen grunn til å gå på akkord med egne ønsker og behov og venter til de treffer noen som faktisk føles riktig. At jeg ønsker meg noe, betyr ikke at jeg tar til takke med en hvilken som helst variant av slaget.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Synes det er mer merkelig at damer som er søte, utadvendte og sosiale ikke finner seg en partner, enn menn som ikke tar vare på kropp og utseende (snuser/ røyker/ overvektig/ skallet) gjør det .

Ts 

Det er det jeg prøver å si; du snakker om yttre attributter. Å komme i kontakt, bli kjærester, ende i et forhold, alt dette krever noe av et menneske på det personlige planet. Noen vet rett og slett ikke hvordan de når inn, og andre tør ikke slippe folk inn. Dette kan du ikke ta på utseendet. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tipper det er én av to årsaker:

Enten vet de hva de ønsker og hva de ikke ønsker, og tar ikke til takke med noe bare for å få en kjæreste. 

Ellers kan det hende de har commitment issues som de ikke har jobbet gjennom, og selv om de ønsker seg en partner, så unngår de det (enten bevisst eller ubevisst) fordi de er redd for å binde seg, redd for å miste friheten sin, redd for å være sårbar etc. 

Jeg kjenner flere i begge kategoriene.

Anonymkode: 3a2e6...8fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ganske så uvanlig for kvinner, men ikke uvanlig på en måte at jeg synes det er noe feil med dem. Jeg bare tenker det er ikke for ingenting at majoriteten av incels, iallefall de som har det som en idenitet er menn. Ikke alle men som aldri har sex som føler de hører til i den gruppa av kvinne hatere.

Anonymkode: a602d...f23

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...