Gå til innhold

Ønsker å saksøke dps for ødelagt liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt de har gjort er å gjøre meg verre. Fra jeg ble voksen har alt bare gått i nedoverbakke. Jeg ønsker å ta opp kampen og gå til krig mot de. Alle legene, psykologene, ALLE. Jeg setter ikke min fot frivillig inn på dps igjen. De er de verste jeg har vært borti og de har hjernevasket meg og gjort meg enda verre. Jeg fungerte sånn høvelig bra som 18åring. Nå er jeg blitt ufør og livet er over. 

Anonymkode: 35697...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt de har gjort er å gjøre meg verre. Fra jeg ble voksen har alt bare gått i nedoverbakke. Jeg ønsker å ta opp kampen og gå til krig mot de. Alle legene, psykologene, ALLE. Jeg setter ikke min fot frivillig inn på dps igjen. De er de verste jeg har vært borti og de har hjernevasket meg og gjort meg enda verre. Jeg fungerte sånn høvelig bra som 18åring. Nå er jeg blitt ufør og livet er over. 

Du fungerte såpass høvlig bra at du fikk plass på Dps…?Du ser vel selv at det er noe som skurrer?

Anonymkode: c6493...dbb

• Liker 9
Skrevet

Hva er det du mener at de har gjort feil? Feildiagnostisering? Feilbehandling? Unnlatt å melde ifra om straffbare forhold? Etterlatt deg i hjelpeløs tilstand, f.eks suicidal uten at du ble innlagt? Brudd på taushetsplikt?

Du kan alltids klage til statsforvalteren, eller sende inn søknad om erstatning til NPE hvis feilbehandling har ført til økonomisk tap eller en skade. Litt vanskelig å råde deg når jeg ikke vet hva som har skjedd.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du bruke kreftene du ønsker å bruke på dette til å jobbe med situasjonen din? Har du forsøkt avtalespesialist?  

Anonymkode: 0c2a1...d4b

• Liker 3
Skrevet

Alle andre er årsaken til at det nå går dårlig? Hva har de gjort/ikke gjort? 

Kjenner jeg alltid blir skeptisk når alle andre får skylden for ens egen helse. Ihvertfall når man er voksen og sitter med det største ansvaret av alle, over egen. Da er det somregel noe som skurrer og man evner ikke å være selvkritisk/se seg selv. 

Anonymkode: d3793...3e8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje du må ta ansvar for dit eget liv isteden ? 

Anonymkode: b19af...add

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I stedet for å bruke krefter på noe så meningsløst kan du jo heller bruke disse til å få det bedre med deg selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er det som har skjedd da? Hva har de liksom gjort?

Anonymkode: 5ddf6...231

Skrevet

Lykke til med det! 

Har du blitt ufør, så ligger det vel noe alvorlig i bunn. Livet er ikke rettferdig og du må nesten bare spille med de kortene du har fått utdelt.

• Liker 3
Skrevet

Du kommer ikke til å nå frem med søksmålet ditt. I motsetning til alle som ønsker å avskrive det du sier som tull, så vil jeg bare si at noe lignende skjedde med meg. Ingen kommer til å tro deg på det, og du må bare finne en måte å gå videre i livet på.

Jeg tror det som skjedde i mitt tilfelle var at jeg hadde det vanskelig, men jeg hadde mine mekanismer for å håndtere det. Når jeg prøvde å få hjelp, i håp om å kanskje ha det litt mindre vanskelig, så forventet jeg faktisk hjelp. Jeg forventet bedring. Forståelse. Og fikk ingenting. Jeg tror ikke mennesker som har gått igjennom livet og klart å bli psykologer, har en genuin forståelse av visse psykiske utfordringer. De er teoretisk flinke, men ekte genuin forståelse av hvor skoen trykker, det har de ikke. Å bli møtt med manglende empati og forståelse, gjorde bare vondt verre for min del, og ga meg mer ensomhet. I tillegg til at jeg ga slipp på tidligere mekanismer som holdt ting i sjakk, for å åpne meg opp og gi deres innspill en sjans. 

Det ødela mitt liv også.

Uansett, du må komme deg videre! Søksmål tar deg ingen steder.

Anonymkode: a7ce1...912

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg fikk heller ikke hjelp på dps. Mye inkompetanse der. Forståsegpåere som ikke forstår en dritt. Men jeg tror ikke det hjelper å saksøke noen. Leger, psykologer, psykiatere osv beskytter hverandre, du kommer ingen vei. 

Anonymkode: c5e2b...48b

• Hjerte 1
Skrevet

Du er ikke alene, men man kommer ingen vei. Det beste du kan gjøre for deg selv er å bearbeide følelsene (dagbok er bra) og gjøre det beste ut av livet ditt videre. De folka der bryr seg ikke.

Anonymkode: d347f...bab

Skrevet

Det er lov å tenke selv om man går i behandling. De kan ikke trylle og du må heller ikke ta alt som blir sagt for god fisk. Makan til ansvarsfraskrivelse. 

Anonymkode: 7fd43...aa2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...