Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av tråden om venninne som flørtet med mannen på ferie under her.

Hva tenker dere om denne situasjonen:

Jeg har ei venninne som generelt har en flørtende adferd av natur. Særlig når hun er alkoholpåvirket. Vi snakker smiler lurt og blunker til menn når hun snakker. Blafrer med øyenvippene, bokstavelig talt. Hun har også lav terskel for å sette seg på fanget til mannlige bekjente og venner eller gi dem et smask på pannen eller munnen.

Jeg bare hever øyenbrynene litt når hun holder på slik. Lar henne styre på der hun virrer rundt fra mann til mann.

Nå er det derimot andre gangen hun har satt seg på fanget til mannen min ved festlig sammenkomst med flere. Da gjerne på slutten av festen og hun er ganske brisen. Hun viser tydelig at hun er begeistret for ham og skryter av at hun digger kunsten han driver med (han er en litt småkjent artist av et slag).

Mannen min flørter ikke direkte tilbake, men aviser henne heller ikke. Sist fleipet han med etter festen, at det jo var tydelig at hun fisket etter trekant o.l og innrømmet at han likte å leke med den tanken. Syns hun er sexy. Jeg sa ikke så mye. Trekant er ikke noe for meg og ihvertfall ikke med ei venninne. Og det vet han fra før. Men velger mine krangler og dette ble ikke en av dem denne gang.

Nå kjenne jeg bare at jeg irriterer meg over venninna mi. Dvs problemet er at hun ikke er så god nær venninne at jeg tørr si noe heller. Dermed er jeg redd jeg overdriver eller feiltolker. Kanskje hun rett og slett ikke er klar over hvor flørtende hun er selv. Vi skal treffes i en anledning igjen i oktober og kjenner jeg har lyst å droppe hele greia.

Overdriver jeg? Eller er det innafor å sende henne en melding neste gang hun gjør noe lignende om vi møtes?

Anonymkode: baa58...8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overdriver ikke. Hadde kuttet it hun venninnen der altså.

Anonymkode: 289df...7b5

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Kleint å sende melding, ikke gjør det. Si heller klart ifra til mannen din at du ikke liker det - han klarer vel å unngå å flørte tilbake? Og si nei hvis hun prøver å sette seg på fanget hans? Han er ven såpass oppegående?

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg hadde også ei sånn venninne. Hun er ikke min venninne lenger.

Anonymkode: 7920d...19d

• Liker 8
Skrevet

Du overreagerer ikke. Men ikke send melding, det blir fort deg som taper på det. Da tar hun sikkert det opp på fest.

har hun en type du kan sette deg i fanget til?

Anonymkode: df289...e03

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Akkurat denne kampen hadde jeg tatt. Mannen hadde fått hørt at han bare kunne glemme trekant med denne dama, og at han fikk avvise henne bedre neste gang. 

Hadde sikkert også sendt en sms til denne venninna og bedt henne oppføre seg. 

Anonymkode: 5528e...bee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med de over. Ikke send melding. Fade henne heller ut som venninne.

Anonymkode: 7920d...19d

• Liker 6
Skrevet

Hvis mannen min lekte med tanken på trekant og var fristet, hadde jeg droppet den sammenkomsten 

Anonymkode: b9862...381

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Det venninnen din gjør her er ikke greit. 
MEN det er mannen din som må sette grenser og avvise henne. Si til mannen at det er uaktuelt at han godtar oppførselen henne. Det er han som er i et forhold med deg. Hadde selv blitt kjempesur om typen ikke hadde avvist slik oppførsel tvert! Og hvertfall om han hadde kommet med slike utsagn etterpå

Anonymkode: c9ff9...987

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest Less'is'more
Skrevet

Jeg forstår bare ikke hvorfor noen damer (brisne) absolutt må sitte på fanget til en annen dames mann. Hva vil dem oppnå? 

Jeg syns det er en uskikk. Og hvis venninnen min hadde gjort det sånn som du beskriver så hadde det vært grunn nok for meg til å ikke ønske å tilbringe mer tid sammen med henne. Ferdigsnakket. Sånt gjør man bare ikke mot venninna si. 

Og alt jeg ønsker av en mann er at han vet å sette grenser ved slik oppførsel av andre damer enn kjæresten. 

Det er gode grunner til at jeg er singel. Jeg slipper det tankesurret.

Skrevet

Å sende mannen din alene på fest når hun er der er kanskje ikke lurt? Mannen din bør sette grenser og bare glemme de trekant fantasiene sine.Neste gang hun setter seg på fanget hans kan du ta det med humor og si med glimt i øyet at det er hyggelig at hun liker mannen din men nå vil du ha han tilbake, også setter du deg på fanget hans. Sånne damer må ha tydelige grenser.

Anonymkode: 15fe3...bf8

• Liker 2
Skrevet

Synes mannen din virker creepy.

Anonymkode: 84e34...800

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Tror jeg hadde kvittet meg med både mannen og venninnen.

Hun er en type dame jeg ikke hadde giddet å omgås, men mannen din er jammen ikke stort bedre. Han har tydeligvis ikke nok med deg, men ymter frempå om trekanter, synes venninnen din er sexy osv. Han hadde jeg ikke orket.

Anonymkode: ca04d...3a6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker at det er god sjanse for at det ikke kommer noe godt ut av å sende melding til henne. Hun kan fort bli fornærmet og begynne å krangle, og det blir sikkert vanskelig for deg å holde deg 100% saklig også.

Dette er det mannen din som må ta seg av! Han er ikke en baby, han klarer lett å avvise henne hvis han vil. Hvis dama mi hadde sagt til meg at hun ble veldig ukomfortabel med at en venninne flørter med meg, så hadde jeg da respektert dama og klart å vise høflig men tydelig at jeg ikke vil ha venninna på fanget, selv om det er gøy og smigrende. Litt gøy klarer man å holde seg unna for å skåne følelsene til partneren sin.

Så jeg anbefaler å ta en prat med mannen din. Noen tips hvis det trengs: Ikke vær anklagende, men vinkle det hele fra at du føler det sånn og sånn og du blir usikker osv, da kan du få mannen til å tenke beskyttende om deg, i dette tilfellet at han beskytter følelsene dine. Det kan du egentlig si rett ut, at du vil at han beskytter følelsene dine, spill på manne-egoet hans. Da får han "tillatelse" til å tenke at du kanskje er litt teit, hvis han synes det da, men du må beskyttes. I motsetning til at han føler at du er sjefen hans som sier at det er noe han ikke får lov til fordi han er upålitelig.

Anonymkode: 6fd03...b03

• Liker 6
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ble litt inspirert av tråden om venninne som flørtet med mannen på ferie under her.

Hva tenker dere om denne situasjonen:

Jeg har ei venninne som generelt har en flørtende adferd av natur. Særlig når hun er alkoholpåvirket. Vi snakker smiler lurt og blunker til menn når hun snakker. Blafrer med øyenvippene, bokstavelig talt. Hun har også lav terskel for å sette seg på fanget til mannlige bekjente og venner eller gi dem et smask på pannen eller munnen.

Jeg bare hever øyenbrynene litt når hun holder på slik. Lar henne styre på der hun virrer rundt fra mann til mann.

Nå er det derimot andre gangen hun har satt seg på fanget til mannen min ved festlig sammenkomst med flere. Da gjerne på slutten av festen og hun er ganske brisen. Hun viser tydelig at hun er begeistret for ham og skryter av at hun digger kunsten han driver med (han er en litt småkjent artist av et slag).

Mannen min flørter ikke direkte tilbake, men aviser henne heller ikke. Sist fleipet han med etter festen, at det jo var tydelig at hun fisket etter trekant o.l og innrømmet at han likte å leke med den tanken. Syns hun er sexy. Jeg sa ikke så mye. Trekant er ikke noe for meg og ihvertfall ikke med ei venninne. Og det vet han fra før. Men velger mine krangler og dette ble ikke en av dem denne gang.

Nå kjenne jeg bare at jeg irriterer meg over venninna mi. Dvs problemet er at hun ikke er så god nær venninne at jeg tørr si noe heller. Dermed er jeg redd jeg overdriver eller feiltolker. Kanskje hun rett og slett ikke er klar over hvor flørtende hun er selv. Vi skal treffes i en anledning igjen i oktober og kjenner jeg har lyst å droppe hele greia.

Overdriver jeg? Eller er det innafor å sende henne en melding neste gang hun gjør noe lignende om vi møtes?

Anonymkode: baa58...8e5

Kutt henne til helvete ut, og han høres rimelig barnslig ut. Hvorfor skal du pine deg selv med dette med å ha unødvendig stress i livet med en "venn" som henne. 

Anonymkode: dc40e...4fc

• Liker 1
Skrevet

Konfronter mannen på en sånn måte at han forstår! Enkelte må ha det med te-skje. 

“Du Bjarne, om en av kompisene dine hadde limt seg på meg på fest, kladdet på meg og prøvd å kysse meg, hadde du da forventet at jeg avviste han eller at jeg lot han holde på? Og hadde du likt at jeg snakket om hvor sexy han var i etterkant? Dette med at Linda klenger på deg blir veldig feil i mitt hode. Og jeg forventer jo faktisk at en voksen mann som ønsket å forbli i forholdet sitt evner å sette grenser selv!» 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo mannen din som er problemet, ikke venninna!

Du kan aldri kontrollere andres adferd, som din venninne. Men du kan forvente at mannen viser deg respekt og tar hensyn til følelsene dine. 

Når det er sagt hadde jeg ikke giddet å bry meg hvis det var meg. Mannen får ta sine egne valg uten at jeg blander meg. Og hvis jeg ikke kan leve med hans valg, er han ikke rett mann for meg. 

Anonymkode: f3247...e71

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor så enormt negativ til trekant?  Er mye flott som kan komme ut av det. 

Anonymkode: 3c8bd...37d

Skrevet

Hva er det som plager deg i denne saken?

- Ubehaget av å se en annen kvinne sitte på fanget og flørte med mannen din.

- Skuffelse over at han ikke tydelig avviser henne.

- Bekymring kring at han ble seksuelt tiltrukket av henne.

- Bekymringer om at han skal være utro

- Frykt for at du kan bli "presset" til en trekant du ikke ønsker.

Du skriver at dette ikke er enn nær vennine. Da tenker jeg at det mest riktige er å ta dette med mannen din. Der du tar opp den eller de av punktene ovenfor som er vesentlige for deg.

Det trengs to for å danse, og flørtende har vært gjensidige.

Det med trekant er noe som ikke har noe med venninnen din men kun med mannen din å gjøre, og hadde gjort meg bekymret. Da det viser at han er åpen for å bli seksuelt tiltrukket av andre enn deg, og også kan virke som han ønsker å følge opp det med sex.

Noen vil si at det ikke er noe problem så lenge han per nå, ikke vil gjennomføre uten din tillatelse. "Man kan se på menyen så lenge man spiser hjemme". Jeg er ikke tilhenger av den teorien. Det å begynne å se på menyen som en meny, er et første og nødvendig trinn på veien til seksuell utroskap. "Den som ikke ser på menyen, vil fortsette å kun spise hjemme".... tror jeg mer på.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Hva er det som plager deg i denne saken?

- Ubehaget av å se en annen kvinne sitte på fanget og flørte med mannen din.

- Skuffelse over at han ikke tydelig avviser henne.

- Bekymring kring at han ble seksuelt tiltrukket av henne.

- Bekymringer om at han skal være utro

- Frykt for at du kan bli "presset" til en trekant du ikke ønsker.

Du skriver at dette ikke er enn nær vennine. Da tenker jeg at det mest riktige er å ta dette med mannen din. Der du tar opp den eller de av punktene ovenfor som er vesentlige for deg.

Det trengs to for å danse, og flørtende har vært gjensidige.

Det med trekant er noe som ikke har noe med venninnen din men kun med mannen din å gjøre, og hadde gjort meg bekymret. Da det viser at han er åpen for å bli seksuelt tiltrukket av andre enn deg, og også kan virke som han ønsker å følge opp det med sex.

Noen vil si at det ikke er noe problem så lenge han per nå, ikke vil gjennomføre uten din tillatelse. "Man kan se på menyen så lenge man spiser hjemme". Jeg er ikke tilhenger av den teorien. Det å begynne å se på menyen som en meny, er et første og nødvendig trinn på veien til seksuell utroskap. "Den som ikke ser på menyen, vil fortsette å kun spise hjemme".... tror jeg mer på.

Så enig med den siste der

Anonymkode: c9ff9...987

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...