Gå til innhold

Pasta med kylling/bacon og pesto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk for en tid siden servert en middag med Tagliatelle, hvor det hele var kokt sammen i en kjele med biter av kyllingfilet, bacon og noe pesto(-lignende).

Det var altså ikke en saus i seg selv, men lå sammen med pastaen.

Noen som kjenner igjen dette? Oppskrift?

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan retten så ut, men høres ut som om kylling i biter er stekt i lag med bacon, og blandet med pesto og kokt pasta?

Trenger ikke være vanskeligere enn dette, kan i tillegg ha litt fløte i sausen. Smak til med salt og pepper, evt litt sitronsaft.

Skrevet

Jeg lager av og til pastasalat med pesto. Tar bare noen spiseskjeer med ferdig pesto i den kokte pastaen og tilsetter ferdig grillet kylling i biter i dette. Samt grønnsaker. Koker ikke noe mer etter at pastaen er kokt, bare blander sammen.

• 1 år senere...
Gjest glamourgirl
Skrevet

Hm... Ser at denne tråden er gammel, men jeg mener jeg kjenner igjen retten ;)

Jeg skjærer bacon i små biter og steker disse. Så steker jeg små biter med kyllingfilet sammen med baconet, og lar disse surre sammen ei stund for at smaken skal blande seg. Jeg krydrer med pepper og litt salt.

Koker tagliatelle.

Blander sorte oliven med kjøttet.

Siler pastaen.

Blander kjøtt og oliven med pasta. Blander inn pesto og hvis nødvendig litt olivenolje og ekstra parmesan.

Serverer gjerne med grønn salat med ruccola, og tomat og mozarella-salat.

Skrevet

Takker og bukker. Det var en gang flott kvinne som lagde det til meg. Ikke bare var hun vakker og ven, men også dyktig bak grytene... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...