Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt var bra, han kommer hjem fra en lang arbeidsdag og.. for å anonymisere så bruker jeg helt feil plattform for å illustrere:

han er kommet inn, hilser på barna som løper rundt, også sier jeg etter noen minutter «huff, så du den Finn-tilbakemeldingen? Vi fikk en stjerne fordi vi ikke hadde vasket det klærne før vi sendte de avgårde» (husk et helt random eksempel, men handler om tilbakemelding på det vi driver med.

og da begynner han å rope og klikke. Barna burde ha vært lagt, ja jeg vet det, men de er dessverre i drømmeland enda, selvom de har pusset tenner, skiftet til pysjamas og ligger i sengen. Han roper og skriker, skriker til eldstemann at han må legge seg. Jeg går til han og sier er det verdt det? Må du klikke nå hva får du ut av det? I håp om at han skal «snap out of it», men neida «HVORIFR NEVNER DU BARE DE NEGATIVE TILBAKEMELDINGENE, se heeeeeeer!!! Her fikk vi 4/5 stjerner!!!!!! Den nevnte du ikke jeg har bare ventet på at du skal nevne den, men det gjorde du ikke». 

«ok, men fortsatt hvorfor skriker du? Når jeg lærte å kjøre sa kjørelæreren min bare i fra når jeg gjorde feil fordi det er av feil vi kan lære»

også gikk jeg på rommet til barna og bannet om at moren min og søsteren min er hore.

før dere svarer: ja, jeg trengte kanskje ikke å nevne tilbakemeldingen. Ja, jeg burde kanskje også nevne de hyggelige tilbakemeldingene, som jeg NOEN ganger gjør selvfølgelig. Men unnskylder dette hans oppførsel?

ble så såret av at han kaller den gamle moren min og søstera mi som går gjennom samlivsbrudd fordi mannen nettopp har vært utro mot henne, for horer at jeg i affekt sendte melding til hans eneste slektning og skrev «du må nesten slutte å hore rundt, slik at broren din ikke går rundt og tror det om moren min og søstra mi» 

gjorde det egentlig for å prøve å bryte for godt, at det aldri er noen vei tilbake… og jo forresten, da kom han løpende inn i rommet (jeg var nå på mitt eget rom med baby) og skrek «hvorfor sendte du det til søstra mi, og slo meg i halsen, sånn med området mellom tommelen og pekefingeren. Litt som man ser på film så mister den som bli slått pusten. Så løp han ut og knuste noe på kjøkkenet på veien ut.

Ropte på sønnen min som er i naborommet og sa han kunne sove hos meg i natt, skjønte at han var skremt og da sa han gjennom veggen «nei, da blir pappa sint og jeg tør ikke» så sa jeg joda, han blir jo ikke sint på deg, bare kom. Så kom han inn og sa med et lurt smil «jeg lukket igjen døren min så pappa ikke ser jeg ikke er der». Min glupe gutt som ikke fortjener meg eller faren sin, han fortjener verdens beste og mest glupeste foreldre fordi han kommer til å kunne utrette noen helt fantastiske ting her i verden 😭

men ja, alle kommer til å kalle meg også skadet her og som har skyld. Men jeg lurer bare på hans reaksjon. Er den berettiget uansett om jeg har skyld eller ikke? Var forresten på mobilen fordi jeg svarte en en kollega om noe på jobb som ikke kunne vente, og han skrek du er alltid på mobilen!! (Bare så alt som ble sagt kommer frem. Og ja, jeg er mye på mobilen. Har skjermtid på 7 timer gjennomsnitt hver dag).

Anonymkode: e5fb7...9e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å rope på den måten slik at dere blir skremt er psykisk vold. Ingen "fortjener" å bli utsatt for partnervold. 

Anonymkode: 2122b...ae1

• Liker 1
Skrevet

Det burde jo ikke være et tema en gang, du bør bare avslutte det forholdet. Spesielt for barna sin del, du kan ikke la de vokse opp i et voldelig hjem.

Anonymkode: 12214...2a6

• Liker 5
Skrevet

Herregud for et drama 😳Han kaller moren din hore og du sender melding til søsteren hans om at hun horer - hva er det for et kvinnediskriminererende samfunn dere kommer fra? 

Anonymkode: 5dcb3...85c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Psykisk vold, bare det at du unnskylder oppførselen hans nesten med "jeg burde kanskje ikke" viser at du er et offer. Man ser det ikke selv, men ta det fra en som var i et psykisk voldelig forhold med barn. Barna fortjener bedre også, dette må stoppe. Kom deg ut av forholdet! Du tror kanskje det ikke er så ille fordi det ikke er fysisk, men barna kommer til å lide. Og du. Tok mitt barn ut av det, og barnet mitt ble mye roligere. Har nok spart han for mange psykiske lidelser pga skrikingen og oppførselen til pappaen. Dro da han var 1 år, ville ikke la mitt barn vokse opp bare fordi jeg var egoistisk som ville være med han til tross for den psykiske volden. 

Anonymkode: 410d5...5af

• Liker 5
Skrevet

Han trenger terapi. Det er ikke bra for barn å vokse opp med sånt. Ikke bra for deg heller.

Du har ikke gjort noe galt her i det hele tatt. Litt rart at du begynner å gå i forsvar overfor oss her inne, kun fordi du gjorde noe helt dagligdags. Det er ikke et bra tegn. Han bryter deg ned.

Anonymkode: 8e4e3...3bf

• Liker 1
Skrevet

Dere e begge dårlige foreldre og dere må seriøst enten gå fra hverandre og gi barna en trygg oppvekst, eller melde dere selv til barnevernet slik at barna kan få en trygg oppvekst hos noen andre.

Dette er på ingen måte greit!!!

Anonymkode: 78453...ebe

• Liker 3
Skrevet

Her er det bare å ringe krisesenteret dessverre. Stakkars unger som må leve i dette.

Anonymkode: 2d4dd...1a3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han trenger terapi. Det er ikke bra for barn å vokse opp med sånt. Ikke bra for deg heller.

Du har ikke gjort noe galt her i det hele tatt. Litt rart at du begynner å gå i forsvar overfor oss her inne, kun fordi du gjorde noe helt dagligdags. Det er ikke et bra tegn. Han bryter deg ned.

Da tenker jeg på situasjonen med Finn-anmeldelsen. Ærlig talt så sluttet jeg å lese halvveis gjennom. Meldinga du sendte var ikke fin, veldig rar ting å gjøre.

Han slår deg i halsen. Du kunne blitt drept. En dag blir du det. Flytt vekk fra ham.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stakkars barn. Flytt fra hverandre. 

Skrevet (endret)

Altså, å reagere sånn på at du nevner en negativ tilbakemelding er absolutt ikke greit. Om dette er noe dere driver med er jo de negative (konstruktive sådan) tilbakemeldingene noe dere bør snakke om og lære av. 

Likevel lurer jeg litt på hvordan det er hos dere hjemme ellers? Å sende melding til søsteren hans og kalle henne en hore er jo også langt over streken. Her blir du stygg mot noen som ikke er med i krangelen og absolutt ikke har gjort noe galt (der og da i det minste). 

Er det første gang han har slått? Er det første gang dere har kalt hverandres familiemedlemmer hore? At han slår og reagerer så sterkt er helt klart et stort rødt flagg, og jeg ville dratt fra han med en gang. Det du gjør er ikke like ille, men i den verbale delen av krangelen har dere begge gått langt over streken. 

Dere har barn og de lever også i et urolig familieforhold pga dette. Jeg regner ikke med det var første gang? Både pga din reaksjon og din sønns reaksjon på utbruddet.

Jeg har levd i et voldelig forhold jeg nå er ute av, og det ødelegger en totalt. Jeg turte å ta igjen verbalt innimellom (til han klikket helt), med å blande inn andre på den måten turte jeg aldri. Det vil si du kanskje ikke er livredd han enda? Gå nå før det blir omtrent umulig. 

Endret av Ellah
Skrevet

Her hadde jeg ringt krisesenteret og bedt om beskyttelse.

Både for å få det loggført, for å sette ned foten for hva jeg aksepterer, og for å illustrere hvor alvorlig oppførselen er. Jeg hadde ikke akseptert dette selv om barna ikke hadde vært vitner. 

Anonymkode: 9bde4...405

Skrevet

Nei, han burde absolutt ikke reagere på den måten for at du nevner negativ tilbakemelding, og han burde ikke reagere på den måten uansett hva du sier. Den oppførsel er ikke akseptabel. verken den verbale, slaget mot deg, eller knusing av gjenstander. 
Og din oppførsel er heller ikke akseptabel. Du sender da vitterlig ikke melding til søsteren hans og beskylder hun for å "hore rundt" bare fordi mannen din er en forbanna drittsekk... Det er svært ufint av mannen din å snakke stygt om din familie, men du trekker faktisk søstren hans inn i deres krangel. Hvorfor i all verden vil du trekke henne inn i dette, og hva har hun med deres krangel å gjøre? 

Men det verste her, som jeg reagerer mest på, er at sønnen din faktisk uttrykker redsel for faren sin. Dette tyder på at dere har gått alt for langt, og at dette ikke er første gangen. 

Anonymkode: ac9b2...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...