Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg betaler et par tusenlapper i året på parkering (sykehus). Til tross for det så er det ikke garantert at det er ledige plasser når man kommer på senvakt. Må derfor betale for å stå parkert på gjesteparkeringen, ellers risikerer man bot på 600kr. 

Har tatt buss en stund, men bussrutene klaffer ikke med når vakten slutter. Nå er jeg lei. 

Føler det er hån at man skal måtte betale for å gå på jobb. Vurderer sterkt å bytte jobb bare pga dette. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 5249d...242

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er ordentlig tåpelig å kreve fastpris for parkering men fortsatt risikere at det ikke er ledig. Da er det jo altfor dårlig kapasitet og de burde ikke ta fastpris av så mange!

Anonymkode: 6c56d...4c4

• Liker 3
Skrevet

Jeg må og betale for å parkere på jobb. Hva er alternativet når du ikke ønsker å ta buss?

Anonymkode: 037d8...28e

Skrevet

Jeg betaler også for å gå på jobb. Bussbillett, eller sykkel.. det er helt normalt at man betaler selv for å komme seg på jobb. 

Håper dette er kødd. 

Anonymkode: b5fc9...323

• Liker 11
Skrevet

De aller fleste betaler for kollektiv eller egen bil for å komme på jobb ja. Helt vanlig.

Anonymkode: 01462...1c7

• Liker 4
Skrevet

Sykle eller gå. Det er gratis trening.

Anonymkode: ffe38...afe

• Liker 1
Skrevet

Du må kanskje betale for klærne du bruker på vei til jobb også? Og for maten du spiser på jobb? Og for strømmen du bruker for å lage maten og vaske klærne du bruker?

Velkommen til voksenlivet :) 

Anonymkode: 4a833...e23

• Liker 7
Skrevet

Ts her. 

mener selvfølgelig at det er greit å betale for busskort og parkering. Men når man betaler for «ingenting», altså at det alltid er fullt, sånn at man må betale enda mer for å slippe bot, det er tåpelig. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vet at de aller fleste betaler for å komme på jobb? Med mindre man kan gå så må alle betale for transport enten det er med bil (bensin, parkering, verditap) buss, tog, trikk eller sykkel (sykkel er ganske billig sammenlignet med de andre, da...) 

Anonymkode: e5b4e...bc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. 

mener selvfølgelig at det er greit å betale for busskort og parkering. Men når man betaler for «ingenting», altså at det alltid er fullt, sånn at man må betale enda mer for å slippe bot, det er tåpelig. 

Det er desverre helt vanlig… 

Skrevet

Ja men dere misser poenget, folkens! 

TS

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg betaler også for å gå på jobb. Bussbillett, eller sykkel.. det er helt normalt at man betaler selv for å komme seg på jobb. 

Håper dette er kødd. 

Anonymkode: b5fc9...323

Men herregud da, LES innlegget. Poenget er at TS må betale dobbelt fordi hun betaler fastpris for parkering som hun ikke får brukt fordi det alltid er fullt.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men dere misser poenget, folkens! 

TS

Er du ny på forumet? Du som startet tråden tar feil. Alltid. Uansett. Sånn er det her. 

Anonymkode: 6fc9f...102

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men herregud da, LES innlegget. Poenget er at TS må betale dobbelt fordi hun betaler fastpris for parkering som hun ikke får brukt fordi det alltid er fullt.

2000 i året er ikke spesielt dyrt for parkering sånn i utgangspunktet.

Anonymkode: ffa5a...7a7

Skrevet

Nå må dere huske at det er ikke alle som har kollektivforbindelse typ "døgnet rundt" til og fra sin arbeidsplass. For mange er egen bil det eneste alternativet, da det ikke går opp med arbeidstidene.

Folk i byer er heldige. Mindre heldig er dem som jobber turnus,  bosatt utpå landet og må pendle inn til byen på jobb.  Skal vi ta buss/tog, så kan en arbeidsdag bli veeeeeldig lang.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs om vi jobber på samme sykehus. Og det er til å bli SPRØ av! Har ikke telling for hvor mange ganger jeg er på plass godt over en time før vakt, for jeg gidder søren ikke betale dobbelt 🤯

Anonymkode: 63a7e...610

• Liker 3
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Det er helt greit å betale når man skal parkere på jobb. 

Men slik som sykehusene blir bygd om dagen. Hvor de belager seg på at de ansatte helst skal ta buss eller sykle. Hvor det er bevist laget for få parkeringsplasser. 

Hos oss går det nesten ikke buss. Bussen hjem etter kveldsvakt går 10 min før jeg er ferdig på jobb.. må da vente på neste. Dette fører til at jeg er hjemme 00.30 på natten også skal jeg kanskje på dagvakt dagen etter. Da går bussen kl 0600...

Jeg kjører og får heler sloss om de plassene som er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Spørs om vi jobber på samme sykehus. Og det er til å bli SPRØ av! Har ikke telling for hvor mange ganger jeg er på plass godt over en time før vakt, for jeg gidder søren ikke betale dobbelt 🤯

Anonymkode: 63a7e...610

Får du parkering da, eller kommer du for sent hver gang? Har vært sånn i alle år, men nå når alt annet i livet har blitt så dyrt så vurderer jeg å bytte arbeidsplass sånn at jeg kan sykle. Hadde vært en drøm. 

ts

• Liker 1
Skrevet

Vi må betale 4600 per år. Og det er ingen garanti for at det er ledig. Hvis man vil ha en egen plass reservert til kun seg selv, koster det 10000kr…! Før var parkering gratis, men så skulle de  «oppmuntre de ansatte til å kjøre kollektivt og være miljøvennlige». Problemet er jo at mange av oss ikke kan kjøre kollektivt fordi tilbudet er elendig. Kall en spade for en spade: Det er for å tjene penger!!!

Anonymkode: 2ae8d...b6d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi må betale 4600 per år. Og det er ingen garanti for at det er ledig. Hvis man vil ha en egen plass reservert til kun seg selv, koster det 10000kr…! Før var parkering gratis, men så skulle de  «oppmuntre de ansatte til å kjøre kollektivt og være miljøvennlige». Problemet er jo at mange av oss ikke kan kjøre kollektivt fordi tilbudet er elendig. Kall en spade for en spade: Det er for å tjene penger!!!

Anonymkode: 2ae8d...b6d

🤯🤯🤯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...