Gå til innhold

Hvor mye planlegger du bruk av strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye planlegger du når du skal dusje, lage mat, sette opp vaskemaskinen, vaske klær osv? Er du bevisst og følger med? Føler du at du sparer på det? 

Vi følger med og prøver bruke strøm når det er billigst, spesielt med tanke på det som kan være fleksibelt (fx når man dusjer). Ellers spiser vi når vi vil og ønsker, men sparer vaskemaskin og oppvaskmaskin til lave strømpriser og kveld / helg (…men i det siste har det vært nærmest umulig). 

Del gjerne dine beste tips også 👌🏻

Anonymkode: ebd13...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker klær når det passer, er ikke store forskjellen om man betaler 2 kroner maskinen, eller 3.

Men prøver å "time" maskinene som skal i tørketrommel til at de er ferdige når strømprisen er lavest.

Ellers så er det stort sett oppvarming det går strøm til, og for tiden er det meste avslått.

Anonymkode: 37b6a...81c

Skrevet

Planlegger lite. Gjør det meste når det passer meg. 

Men bor i Midt-Norge, så vi ligger jo generelt lavt i pris. Har vi dager med høyere pris kan det hende jeg lar være å sette på alt av hvitevarer på samme tid når det på det dyreste.

Anonymkode: fc695...0cb

Skrevet

Planlegger ikke. Bruker den strømmen vi trenger når vi trenger det. 

Anonymkode: 1ac29...8da

• Liker 1
Skrevet

Planlegger ikke så mye. Prøver å time vaskemaskin og tørketrommel slik at de går før strømtopp om morgen og ettermiddag.

Prøver ellers å bruke mindre strøm. Dusje mindre. Kuttet ut badekar og fyrer oftere med ved i stedet for å skru på/opp varmen.

Anonymkode: e359f...fc5

Skrevet

hvor i landet er det så høye strømpriser nå? jeg hadde skyhøye regninger i vinter/vår.. den høyeste i vinter var på 4600 kr.. den siste regningen nå var på 1200.. forventer at det siger her også selvfølgelig, men med alt som skriver om syke strømpriser om dagen er jeg litt overasket over regningen. måtte sjekke faktura og det er uten strømstøtte.

Anonymkode: 9fb6c...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hvor i landet er det så høye strømpriser nå? jeg hadde skyhøye regninger i vinter/vår.. den høyeste i vinter var på 4600 kr.. den siste regningen nå var på 1200.. forventer at det siger her også selvfølgelig, men med alt som skriver om syke strømpriser om dagen er jeg litt overasket over regningen. måtte sjekke faktura og det er uten strømstøtte.

Sikkert sone NO2, altså sør-vestlandet. Hadde selv regninger på det dobbelte av deg i vinter, nå i sommer ligger de 3500,-

Anonymkode: 941b6...ad4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert sone NO2, altså sør-vestlandet. Hadde selv regninger på det dobbelte av deg i vinter, nå i sommer ligger de 3500,-

Anonymkode: 941b6...ad4

takk for svar.. jeg skulle skrevet det i innlegget mitt, jeg bor i Larvik

Skrevet

Jeg har en treåring, så alt blir gjort når det er nødvendig. Det nytter ikke å forholde seg til de regelrett psykopatiske gribbene i kraftbransjen og regjering/storting om man har en familie og et liv. Det blir dyrt, men vil de ha fødselstall under 1 er det bare å kjøre på med familiefiendtlige ordninger.

Anonymkode: 5047b...22c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye planlegger du når du skal dusje, lage mat, sette opp vaskemaskinen, vaske klær osv? Er du bevisst og følger med? Føler du at du sparer på det? 

Vi følger med og prøver bruke strøm når det er billigst, spesielt med tanke på det som kan være fleksibelt (fx når man dusjer). Ellers spiser vi når vi vil og ønsker, men sparer vaskemaskin og oppvaskmaskin til lave strømpriser og kveld / helg (…men i det siste har det vært nærmest umulig). 

En vaskemaskin bruker 0,5 (40 grader) til 1,5  (90 grader) kWh pr. vask. At noen setter på vaskemaskinen på natten da og risikert i verste fall familiens liv ved brann er totalt uforståelig.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor i landet er det så høye strømpriser nå?

N01 østlandet har rimelig friske priser akkurat nå. Nesten 6kr pr kWh må sies å være høyt. 

Ellers har Sørlandet vært plaget av strømpriser mellom 3 og 5kr siste ukene. 

Screenshot_2022-08-16-23-44-21-00_7ea78f8a473b1abdf2a2d64da2436ec8.jpg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi gjør det samme som deg

Har ingen gode tips dessverre

Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

En vaskemaskin bruker 0,5 (40 grader) til 1,5  (90 grader) kWh pr. vask. At noen setter på vaskemaskinen på natten da og risikert i verste fall familiens liv ved brann er totalt uforståelig.

Her hos oss har vi hatt den på kvelden, ca. 22 :) Har aldri på om natta. 

Skrevet

samboeren min klarer alltid å planlegge sitt forbruk til når det er dyrest, kl 2230 i kveld ble det 30 min dusj, halvfull oppvaksmaskin og stekte seg fisk til i morgen til nesten seks kr kwh.

Anonymkode: d1e54...023

Skrevet

Ikke så mye nå. Bruker ikke varme nå å bor i kjeller så er ikke varmt her heller så slepper å tenke på noe som kjøler ned. Led lys bruker lite strøm og tar bare å drøyer vasken til det er full maskin😊 må snart kjøpe ved til vinteren den beskymret meg helt sykt 

Anonymkode: 9a5da...497

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...