AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Er nyutdannet lærer og har begynt med 1 klasse. Fikk ikke jobb på mellomtrinnet som jeg ønsket, og nå er det altså 1 klasse som ikke akkurat er status. Føler de er barnehagebarn og i dag måtte jeg hjelpe en på toalettet. Jeg har ikke utdannet meg i flere år for å hjelpe de på do eller knytte skoene deres. Føler også at utdannelsen ikke har handlet så mye om de yngste. Angrer på jobben allerede 🤨 Anonymkode: e91a2...5a6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Håper virkelig ikke du er læreren som sønnen min skal få i morgen. Anonymkode: 3dfc1...51e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Uff da. Nyutdannede burde ikke bli satt til å være kontaktlærere, og hvertfall ikke i første klasse. Der burde man ha mye erfaring! På vår skole er det forøvrig mest status med første klasse. Der setter de ikke hvem som helst altså. Anonymkode: 0e627...637 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper virkelig ikke du er læreren som sønnen min skal få i morgen. Anonymkode: 3dfc1...51e Jeg fremstår kanskje som litt likegyldig til små barn i hovedinnlegget, men jeg har utdannet meg til mellomtrinnet og så måtte jeg ta til takke med noe annet som jeg føler meg lite kompetent til. Har i sommer lest litt i pensumet til ei venninne som tar barnehagelærer studiet, og det har reddet meg litt. Føler meg lite forberedt. Ts Anonymkode: e91a2...5a6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Som nyutdannet og med den innstillingen blir ikke du lenge i læreryrket. Som lærer vil du møte barn med alle slags behov og utfordringer, uansett alder. Og alle disse barna trenger en lærer som ser og møter de og behovet deres. Anonymkode: d4b02...254 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er nyutdannet lærer og har begynt med 1 klasse. Fikk ikke jobb på mellomtrinnet som jeg ønsket, og nå er det altså 1 klasse som ikke akkurat er status. Føler de er barnehagebarn og i dag måtte jeg hjelpe en på toalettet. Jeg har ikke utdannet meg i flere år for å hjelpe de på do eller knytte skoene deres. Føler også at utdannelsen ikke har handlet så mye om de yngste. Angrer på jobben allerede 🤨 Anonymkode: e91a2...5a6 Du kan jo velge å se det som positivt at du skal få følge disse elevene over mange år? De kommer alltid til å huske deg, sin første lærer 😊 Og husk at å hjelpe på do og knytte sko også er noe som skal læres, og det er fine anledninger til å bygge gode relasjoner til elevene dine. Det legger et godt grunnlag for læring. Anonymkode: d9363...3b2 2 2
Akryl Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er nyutdannet lærer og har begynt med 1 klasse. Fikk ikke jobb på mellomtrinnet som jeg ønsket, og nå er det altså 1 klasse som ikke akkurat er status. Føler de er barnehagebarn og i dag måtte jeg hjelpe en på toalettet. Jeg har ikke utdannet meg i flere år for å hjelpe de på do eller knytte skoene deres. Føler også at utdannelsen ikke har handlet så mye om de yngste. Angrer på jobben allerede 🤨 Anonymkode: e91a2...5a6 Jeg skjønner det blir lite utfordringer å lære bort ukas bokstav og ukas tall. Men det er bare et tidsspørsmål du får annen jobb. Fortsett å søk. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Du burde ha glede i å hjelpe barna med oppdragelse, etterhvert kommer de til å klare seg på egenhånd. Dette er en del av jobben du har utdannet deg til. Jeg skal selv bli grunnskolelærer og jeg misunner deg veldig. Anonymkode: 17a93...72c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 Er du ikke utdannet 1-7 lærer da? Hvorfor takker du ja til en jobb du ikke ønsker? Tenk på at du setter grunnen for skolegangen til så mange barn og hvis du ikke føler at du vil være der for de eller at du er kompetent nok så burde du virkelig si opp stillingen din. Anonymkode: 078eb...54f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Folkens, det er da lov å være litt skuffet. Det betyr ikke at man er udugelig eller driter i jobben sin. Anonymkode: 1dc09...936 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Folkens, det er da lov å være litt skuffet. Det betyr ikke at man er udugelig eller driter i jobben sin. Anonymkode: 1dc09...936 Det virker ikke som at ts er litt skuffet. Hun må «ta til takke», det er lite «status», vil ikke hjelpe barna, føler seg ikke kompetent (er ikke kompetent heller hvis hun må lese seg opp på sommeren før start). Beklager å si det, men hvor motivert læreren har de første året/årene har så og si ALT å si for elevenes skolegang. Anonymkode: 078eb...54f 1
Gjest Albbas Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Det har gått to dager og du angrer allerede?? Det kan bli et langt skoleår... Snakk hjerne med leder og kolleger om utfordringene, det bør være mye støtte rundt nye lærere. Og så får du prøve å søke ny jobb da, hvis det er så ille. Men det er helt vanlig å måtte "ta til takke med" en jobb som ikke er drømmejobben når man er ny.
anon01 Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 Forstår godt at du er skuffet over å ha havnet med 1 klasse når du i utgangspunktet ville ha mellomtrinnet, men jeg synes det er veldig rart at du fikk ansvar for 1 klasse? Ja, DE ER SMÅ BARNEHAGE BARN. DE KOM AKKURAT DERIFRA. Så ja, du må hjelpe med de mest utrolige ting, for disse barna har ikke erfaring. Jeg hadde gått til sjefen min jeg, om jeg var deg... 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virker ikke som at ts er litt skuffet. Hun må «ta til takke», det er lite «status», vil ikke hjelpe barna, føler seg ikke kompetent (er ikke kompetent heller hvis hun må lese seg opp på sommeren før start). Beklager å si det, men hvor motivert læreren har de første året/årene har så og si ALT å si for elevenes skolegang. Anonymkode: 078eb...54f Hadde for lite i pensum om de minste i skolen. Ts Anonymkode: e91a2...5a6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 Forstår godt at det ikke var som forventet, men du kan trøste deg med at de som har første klasse, som regel får fortsette året etter også hvis du har vikariat. Anonymkode: f84e6...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå