AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Har fått skuffede tilbakemeldinger fra eldstejenta som akkurat har blitt student over at hun opplever fadderuka som en eneste lang festorgie. Hun drikker ikke og trives ikke veldig med fulle folk, men hun vil gjerne bli kjent med folk. Er det virkelig bare festing som gjelder i fadderuka? Synes dette virker litt rart, ettersom dagens unge visstnok skal være de som drikker minst. Anonymkode: 33a6b...bcb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Fadderuken er bare fyll og man får ikke varige vennskap på fylla. Bare vær glad hun skjønner det selv. Hun kommer til å få gode venner med tid og i vanlige settinger som kollokviegrupper osv. om hun ikke orker være full i én uke. Anonymkode: 41f7f...9af 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Fyll og fanterier Anonymkode: 3ce0b...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Nei, det trenger ikke bare handle om festing. Jeg, og de som er faddere sammen med meg ble enige om at vi ikke skulle fokusere på drikking denne uken. Jeg er f.eks avholds. Virker som at flere av fadderbarna setter stor pris på dette. De som vil feste drar ut og fester selvsagt, men er faktisk en del som er med på det edruopplegget vi har laget. Anonymkode: 21b09...f61 4
Gjest Ghostface Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Stort sett det ja. Men kan også inkludere å gå på stand up show sammen, konserter osv. Det varierer vel hvilken skole man går på og hvilken by man er i.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Mye festing, men det er mulig å velge alkoholfrie arrangementer også. Men siden det innimellom kan være vanskelig å finne de som drikker mindre i en stor masse vil jeg anbefale at hun undersøker hvilke andre studentgrupper i tillegg til faddergrupper hun kan teste ut. Filmklubb, studentsamfunn, revy, musikkelskere, brettspillklubb, speideren, det fins helt sikkert grupper der hun kan finne likesinnede. Anonymkode: f08ab...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 Det varierer. I min tid var fadderuken ca halvparten alkoholfrie arrangement og halvparten med alkohol hvis man ville. Anonymkode: 41193...135 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 Jepp, mest fyll. For meg som ikke drakk så mye så var det nokså bortkasta for ingen av de jeg pratet med husket stort av det etterpå. Anonymkode: 8a189...717
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 «Mine» studenter har lagt opp til mange aktiviteter som ikke handler om alkohol, og i tillegg har de snakket med oss ansatte slik at de har fått ordnet noen aktiviteter på dagtid slik at også de med barn kan delta. Fadderopplegget vil variere etter hva slags studium det er og hvem som er faddere. Det er arrangert av frivillige, og ikke av skolen. Anonymkode: b5eac...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Her har til nå alle arrangementer vært alkoholbbaserte. Anonymkode: 7b3c9...5d3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det varierer. I min tid var fadderuken ca halvparten alkoholfrie arrangement og halvparten med alkohol hvis man ville. Anonymkode: 41193...135 hva skjer i løpet av alle disse alkoholfrie arrangementene da? Anonymkode: c9ed4...6eb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva skjer i løpet av alle disse alkoholfrie arrangementene da? Anonymkode: c9ed4...6eb Badetur, båttur, grilling, besøk til forskjellige steder: museum, dyrepark, øyer, quiz, konsert Anonymkode: 708e7...87a 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fadderuken er bare fyll og man får ikke varige vennskap på fylla. Bare vær glad hun skjønner det selv. Hun kommer til å få gode venner med tid og i vanlige settinger som kollokviegrupper osv. om hun ikke orker være full i én uke. Anonymkode: 41f7f...9af Sure, mate. Er nok derfor en helt fersk og brutal studentrapport viser at 41% av studentene er ensomme og så godt som uten venner. Jeg liker ikke alkohol selv, men selv jeg skjønner jeg at man måtte ta et par drink (Social Drinker), som man sier på engelsk, uten at man blir full. Det er dessverre det som må til for å få seg noen venner for veldig mange. https://khrono.no/4-av-10-mangler-venner-pa-studiestedet-jeg-satt-nok-mest-alene-i-lunsjen/708804 Man må gjøre det flertallet av andre gjør, for å øke sine sjanser for vennskap, ellers så får man "slåss" for å danne vennskap under lavere og vanskeligere odds. Etter min erfaring, whatever det er verdt, er det ikke via kollokviegrupper man får venner. Altfor mange anser kollokvie som et ork. Altfor mange mennesker er fullstendig sosialt skadet nå om dagen, og om det skyldes blanding av digitalisert samfunn som muliggjør "kontakt" online og fra avstand, blandet med en haug med nervrotiske studenter med angst. Anonymkode: 6da96...b49 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 Ja derfor dropper jeg fadderuke. Anonymkode: fca05...689
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sure, mate. Er nok derfor en helt fersk og brutal studentrapport viser at 41% av studentene er ensomme og så godt som uten venner. Jeg liker ikke alkohol selv, men selv jeg skjønner jeg at man måtte ta et par drink (Social Drinker), som man sier på engelsk, uten at man blir full. Det er dessverre det som må til for å få seg noen venner for veldig mange. https://khrono.no/4-av-10-mangler-venner-pa-studiestedet-jeg-satt-nok-mest-alene-i-lunsjen/708804 Man må gjøre det flertallet av andre gjør, for å øke sine sjanser for vennskap, ellers så får man "slåss" for å danne vennskap under lavere og vanskeligere odds. Etter min erfaring, whatever det er verdt, er det ikke via kollokviegrupper man får venner. Altfor mange anser kollokvie som et ork. Altfor mange mennesker er fullstendig sosialt skadet nå om dagen, og om det skyldes blanding av digitalisert samfunn som muliggjør "kontakt" online og fra avstand, blandet med en haug med nervrotiske studenter med angst. Anonymkode: 6da96...b49 Uenig i dette. Jeg er på mitt andre studie nå og på begge studiene har jeg fått venner via kollokviegruppe og generelt gruppearbeid i timene. Det spørs jo helt hvordan studiet er lagt opp, men jeg var ikke på fadderuken og jeg har mange venner i klassen. Anonymkode: 88760...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå