AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Hei! Det siste halvannet året har jeg vært i et vikariat som miljøterapeut med teamlederansvar. Nå skal jeg over i et nytt vikariat, og jeg regnet med å slippe teamlederansvaret. Men, neida.. det måtte jeg ha videre pga. den som egentlig har den stillingen for tiden ikke har høy nok stillingsprosent. Hva har jeg rett til her? Jeg ønsker virkelig ikke å ha dette ansvaret mer, da jeg både er lei jobben og har et eget firma jeg bruker mye tid og energi på. ( Dette vikariatet jeg trer inn i nå er vanligvis uten lederansvar). Takker for svar 🌸 Anonymkode: 093eb...5de
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Rett til? Du følger kontrakten mellom deg og arbeidsgiver.. Står det der at du har lederansvar så må den følges, står det ikke at du har noe lederansvar så informerer du de om det, og ber om å bli fritatt det ansvaret. Står det at du har ansvar - så må du rette deg til arbeidsgiver med en endringsoppsigelse. Hvis arbeidsgiver ikke godkjenner endringsoppsigelsen så har du to valg, valg 1 er å fortsette i stillingen med det ansvaret, eller så må du si opp stillingen Anonymkode: 4c4f1...44c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Rett til? Du følger kontrakten mellom deg og arbeidsgiver.. Står det der at du har lederansvar så må den følges, står det ikke at du har noe lederansvar så informerer du de om det, og ber om å bli fritatt det ansvaret. Står det at du har ansvar - så må du rette deg til arbeidsgiver med en endringsoppsigelse. Hvis arbeidsgiver ikke godkjenner endringsoppsigelsen så har du to valg, valg 1 er å fortsette i stillingen med det ansvaret, eller så må du si opp stillingen Anonymkode: 4c4f1...44c Det står i kontrakten min at jeg har med lederansvar, men det var i tilknytning til det forrige vikariatet. jeg bør vel få et ny kontrakt nå? Jeg skal i tillegg ned til 80% stilling, så de bør vel skrive ny? De har ingen andre miljøterapeuter til å ta det ansvaret, så jeg føler jo jeg må. Og ja, jeg leter etter ny jobb hver dag.. så jeg regner med at jeg må si opp for å kunne slippe ansvaret. Bare syns at ikke aktuelle jobber vokser på trær 😏 ts Anonymkode: 093eb...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå