AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Hei. Jeg har begynt å jobbe igjen. Nav har vært min hovedinntekt siste året. Jeg ser på skatteetaten at hovedinntekt trekkes etter tabell og annen inntekt trekkes 32%... Arbeidsgiver trakk 32%. på juli lønn, men da var jeg fortsatt i nav systemet og jobbet ikke mer enn 2 uker. Nå ha jeg meldt meg helt ut og lurer på om jeg må gjøre noe før august lønnen kjøres? Vil arbeidsgiveren min trekke etter tabellen ? Jeg klarer ikke/får ikke til å gjøre noe på skatteetaten. Kanskje det er noen kyndige her inne. Anonymkode: 1414a...c36
Million Skrevet 17. august 2022 #2 Skrevet 17. august 2022 Hva mener du med at du klarer ikke å få til å gjøre noe på Skatteetaten.no? Du legger jo bare inn forventet årsinntekt brutto, og evt gjeld og slikt, så får du opp nytt og riktig skattekort. Alle arbeidsgivere sjekker etter nye skattekort elektronisk før de kjører lønn, så de vil bruke det nye skattekortet. Kan hende du får prosenttrekk i stedet for, det hender når man endrer skattekort midt i året. Du bare regner ut hvor mye du har tjent hittil i år fra NAV (sjekk på Min Side på NAV.no, der står alle utbetalinger) og så regner du ut hvor mye du kommer til å tjene i år fra arbeidsgiveren din, så legger du sammen de tallene og fyller ut det på forventet inntekt på Skatteetaten.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå