Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sikre faste jobber, inntekt rett under 1,1 mill. Egenkapital 1,8 mill. Ingen andre lån enn mitt studielån på 80 000. Hva tror dere vi kan få i boliglån? 1 barn som er i barneskole alder. 

Ser boliglånskalkulatorer mener vi kan få rundt 5,2 - men dette er vel bare femgangen av inntekten. Tviler på vi får det når ikke vi har sånn kjempehøy lønn? Spesielt nå som renta går opp?

Anonymkode: 1d542...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan nok regne med 4x inntekt hvertfall. 
Kredittkort osv. kan redusere lånemengden.

Anonymkode: d8a56...5b2

Skrevet

Tipper 4 mill. Om dere ikke har kredittkortgjeld

Skrevet

Ingen kredittkortgjeld. Var ikke 4 litt lite med såpass EK?

Skrevet

Eller mener dere 4 mill + ek kanskje? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vi har sikre faste jobber, inntekt rett under 1,1 mill. Egenkapital 1,8 mill. Ingen andre lån enn mitt studielån på 80 000. Hva tror dere vi kan få i boliglån? 1 barn som er i barneskole alder. 

Ser boliglånskalkulatorer mener vi kan få rundt 5,2 - men dette er vel bare femgangen av inntekten. Tviler på vi får det når ikke vi har sånn kjempehøy lønn? Spesielt nå som renta går opp?

Banken min var opptatt av om vi hadde bil. Istedetfor å lure på hvor mye dere får, regn på hvor mye dere KAN ha. Hvor mye vil dere ha til overs etter alle regninger, evnt husleie, kommunale avgifter, strøm osv er betalt? 

Anonymkode: 5980f...ed4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Banken min var opptatt av om vi hadde bil. Istedetfor å lure på hvor mye dere får, regn på hvor mye dere KAN ha. Hvor mye vil dere ha til overs etter alle regninger, evnt husleie, kommunale avgifter, strøm osv er betalt? 

Anonymkode: 5980f...ed4

Vi har to biler uten billån. Lite utgifter ellers, men det er klart at barn koster jo litt…

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Eller mener dere 4 mill + ek kanskje? 😅

4 mill + ek ja. egenkapitalen er jo ikke lån, men midler dere allerede sitter med 😊

Skrevet

Jeg har halvparten av dere i lønn, men er alene med to barn og har bil(ikke lånkr. Fikk 3.2mill. Har fire ganger så mye EK som dere da, vet ikke om det teller. 

Anonymkode: cdcba...c41

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har halvparten av dere i lønn, men er alene med to barn og har bil(ikke lånkr. Fikk 3.2mill. Har fire ganger så mye EK som dere da, vet ikke om det teller. 

Du har 7 mill i egenkapital og har lånt 3,2 av banken med årsinntekt på 500-600 000? 

Anonymkode: d3042...2a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

litt forskjellig hvordan ulike banker opererer, men ek skal i teorien ikke ha innvirkning på størrelse på lån. 
Men kjøper man et hus til 10 mill og trenger 3 mill i lån er jo belåningsgraden veldig lav så de er nok fort litt rundere i kantene 😊 ligger jo en del sikkerhet i egenkapitalen også

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har 7 mill i egenkapital og har lånt 3,2 av banken med årsinntekt på 500-600 000

Anonymkode: d3042...2a9

Ja? Årsinntekt 650. Jeg har noen hundre tusen i fond hos samme bank, samt noen hundre tusen på sparekonto, så de ser vel at jeg kan selge unna om det «kniper». Tror kanskje det var derfor det gikk igjennom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...