AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Er så frustrert. Føler ikke jeg spiser så mye heller, men vekten kryper såvidt ned før den går opp igjen. 😩😩😩😩 Anonymkode: 95732...826 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Vekten vil alltid variere og gå opp og ned uansett. Du må se på om den går ned over tid, dvs uker og måneder. Finn ut hvor mange kcal du trenger per dag for å opprettholde din vekt (kalkulator på nett hvor du plotter inn kjønn, alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå). Deretter trekker du fra 500 kcal og ligger på det. I begynnelsen er det litt styr med å telle kalorier, men du har fort oversikten over hvor mange kcal det er i de tingene du spiser til vanlig og da går det av seg selv. Anonymkode: 51d59...95c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vekten vil alltid variere og gå opp og ned uansett. Du må se på om den går ned over tid, dvs uker og måneder. Finn ut hvor mange kcal du trenger per dag for å opprettholde din vekt (kalkulator på nett hvor du plotter inn kjønn, alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå). Deretter trekker du fra 500 kcal og ligger på det. I begynnelsen er det litt styr med å telle kalorier, men du har fort oversikten over hvor mange kcal det er i de tingene du spiser til vanlig og da går det av seg selv. Anonymkode: 51d59...95c Har funnet ut at jeg må ha 1500-1600 kcal på en dag. Men det er så vanskelig. Jeg takler sult dårlig og blir både sur og grinete og får hodepine av å gå rundt og være sulten. I dag har jeg spist 1900, for jeg tenkte faen ta. Begynner på an igjen i morgen med friskt mot. Anonymkode: 95732...826 1
AprilLudgate Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Hvorfor må du slanke deg? Hvorfor ikke «bare» spise jevnt disse 1900 helt normalt sunne kaloriene og se ut som resultatet det gir deg? Det er KLIN umulig å få helseskadelig vekt om man ikke har sykdom som gjør at msn legger unormalt mye på seg - og holder seg til det du beskriver om inntak du ille føler deg dårlig av. 15-1600 kcal tipper jeg den kalkulatoren sa du trengte for å ha underskudd på 500 kcal? 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Jepp, det er dritvanskelig! For meg løsnet det endelig da jeg fant en god nok grunn til at jeg ble motivert. Altså, har fra før en laaaaang liste med positive effekter av å gå ned i vekt som burde ha vært motiverende men som ikke motiverte meg nok. Men så dukket det opp en grunn som av en eller annen grunn gjorde susen. Og nå er jeg godt i siget Anonymkode: b499f...d30 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Det er vanskelig å slanke seg☹️ Jeg må ned på myyye lavere kalorier per dag enn det som er lov å skive her. Ligger jeg på 12-1300 per dag går jeg ikke ned. Nå har jeg kjørt hardt en mnd og gått ned 5kg. Tøft, men verdt det. Anonymkode: 90af6...525 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanskelig å slanke seg☹️ Jeg må ned på myyye lavere kalorier per dag enn det som er lov å skive her. Ligger jeg på 12-1300 per dag går jeg ikke ned. Nå har jeg kjørt hardt en mnd og gått ned 5kg. Tøft, men verdt det. Anonymkode: 90af6...525 Kan legge til at jeg og har kuttet alkohol helt. Anonymkode: 90af6...525 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jepp, det er dritvanskelig! For meg løsnet det endelig da jeg fant en god nok grunn til at jeg ble motivert. Altså, har fra før en laaaaang liste med positive effekter av å gå ned i vekt som burde ha vært motiverende men som ikke motiverte meg nok. Men så dukket det opp en grunn som av en eller annen grunn gjorde susen. Og nå er jeg godt i siget Anonymkode: b499f...d30 Vil du røpe hva denne motivasjonen var? 🙏 Anonymkode: bc0e3...1af
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vil du røpe hva denne motivasjonen var? 🙏 Anonymkode: bc0e3...1af Hehe ja, hvorfor ikke, er jo anonymt så. Altså, jeg har flere andre helsemessige årsaker som burde vært motiverende. Har for eksempel anlegg for diabetes type 2 og familiemedlemmer som har det samt hjerte- og karsykdommer, motiverer meg ikke. Har vond rygg, motiverer meg ikke nok. I tillegg tusen andre ting, som å passe inn i gamle klær evt. kunne kjøpe nye som ikke ser ut som telt, bedre plass i dusjen, lettere å trene, ikke skille meg sånn ut på jobb osv. osv. Men etter at jeg fødte så har jeg hatt underlivsplager. Har lest at vektnedgang kan bidra til å forbedre dette samt forebygge forverring. Og underlivsplager som smerter og ubehag, urinlekkasje, etc. er såpass nedsettende for livskvaliteten min at jeg tenker "faen ta, denne gangen blir det!". Synes rett og slett at disse plagene er kjipere enn sjokolade og godis er godt! Det vil si, ganske kjipt. I tillegg så har jeg jo prøvd mange ganger før. Og selv om det ikke holdt helt til mål de gangene, så var de faktisk ikke bortkastet. Jeg har jo lært noe om hva som funker for meg og ikke. Må bare sette det i system, det må modnes litt. Stadig flere verktøy i verktøykassa. Og plutselig fant jeg den ene tingen som satte nok fyr på det hele 😛 Sier ikke at man absolutt MÅ finne Den Ene Tingen™️, men jeg tror faktisk at det hjelper å enten ha grunner som stadig minner deg på det (jeg går jo og kjenner på ubehaget hver dag) eller aktivt minne seg selv på hvorfor man gjør dette her. Anonymkode: b499f...d30 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har funnet ut at jeg må ha 1500-1600 kcal på en dag. Men det er så vanskelig. Jeg takler sult dårlig og blir både sur og grinete og får hodepine av å gå rundt og være sulten. I dag har jeg spist 1900, for jeg tenkte faen ta. Begynner på an igjen i morgen med friskt mot. Anonymkode: 95732...826 Hva spiser du siden du ikke blir mett? 1500 kcal er nok til gode og mettende måltider. Her er det snakk om gale valg tenker jeg. Anonymkode: 17a66...d59 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Prøvd periodisk faste? Ofte «glemmer» vi å legge til noen av kaloriene vi får i oss på en dag. Om du er 100% sikker på at du ligger i et gjennomsnittlig kaloriunderskudd og vekta ikke går ned burde du ta kontakt med lege. Er du normalvektig er det ikke sikkert kroppen vil du skal ned i vekt Anonymkode: 8ef38...d32 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har funnet ut at jeg må ha 1500-1600 kcal på en dag. Men det er så vanskelig. Jeg takler sult dårlig og blir både sur og grinete og får hodepine av å gå rundt og være sulten. I dag har jeg spist 1900, for jeg tenkte faen ta. Begynner på an igjen i morgen med friskt mot. Anonymkode: 95732...826 Du hadde ikke blitt så stor om du jevnt over spiste 1900 kcal om dagen. Greit du blir nok ikke sylslank, men det er jo dette du får til. Og jeg skal love at dersom du holder deg på 1900 om dagen i årevis så vil du ikke være ekstremt overvektig lenger. Anonymkode: 83f01...bfe
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er vanskelig å slanke seg☹️ Jeg må ned på myyye lavere kalorier per dag enn det som er lov å skive her. Ligger jeg på 12-1300 per dag går jeg ikke ned. Nå har jeg kjørt hardt en mnd og gått ned 5kg. Tøft, men verdt det. Anonymkode: 90af6...525 5kg på en måned?? Ja skal du ha sånne resultater forstår jeg at du må ligge lavt. Men husk, du ble stor av en grunn. Og klarer du å ligge på 12-1300 daglig over lang tid (altså år) vil det ikke være fysisk mulig å fortsatt ha fedme. Anonymkode: 83f01...bfe
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva spiser du siden du ikke blir mett? 1500 kcal er nok til gode og mettende måltider. Her er det snakk om gale valg tenker jeg. Anonymkode: 17a66...d59 Vet du? Jeg er ikke TS, jeg kan masse om kosthold men jeg er rimelig sulten, sliten og frustrert av kaloriunderskudd samme hvor riktig jeg spiser. Anonymkode: cfb34...413 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du hadde ikke blitt så stor om du jevnt over spiste 1900 kcal om dagen. Greit du blir nok ikke sylslank, men det er jo dette du får til. Og jeg skal love at dersom du holder deg på 1900 om dagen i årevis så vil du ikke være ekstremt overvektig lenger. Anonymkode: 83f01...bfe Jeg er ikke ekstremt overvektig har 8 kosekilo som skal av. Derfor tror jeg 1900 er litt for mye for meg. Anonymkode: 95732...826
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 5kg på en måned?? Ja skal du ha sånne resultater forstår jeg at du må ligge lavt. Men husk, du ble stor av en grunn. Og klarer du å ligge på 12-1300 daglig over lang tid (altså år) vil det ikke være fysisk mulig å fortsatt ha fedme. Anonymkode: 83f01...bfe Nå har aldri jeg hatt fedme da🙃 Men overvektig er/var jeg. Anonymkode: 90af6...525
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #17 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er ikke ekstremt overvektig har 8 kosekilo som skal av. Derfor tror jeg 1900 er litt for mye for meg. Anonymkode: 95732...826 Men dersom du pleier å spise mer enn 1900 (du sa det var det du klarte å gå ned til) så vil det jo uansett hjelpe? Anonymkode: 83f01...bfe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #18 Skrevet 17. august 2022 Sjekk hva du spiser, TS. Sørg for at det er en god del protein og litt fett i det du spiser. Erstatt det meste av karbohydrater (brødmat, poteter, pasta...) med grønnsaker og protein. Da vil du kunne holde deg mett lenger på mindre mat/kalorier. Anonymkode: 51d59...95c
bib_84 Skrevet 17. august 2022 #19 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva spiser du siden du ikke blir mett? 1500 kcal er nok til gode og mettende måltider. Her er det snakk om gale valg tenker jeg. Anonymkode: 17a66...d59 Nå er det jo forskjellig hvordan mennesker opplever og reagerer på sult/metthet da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå