Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor klarer jeg å gjøre matte på høyskolen greit, men når jeg skal raskt legge sammen enkle tall så regner jeg feil konsekvent? Noen folk har reagert med å si at de også er håpløse i matte, men jeg studerer realfag, så veldig dårlig er jeg ikke har alltid hatt brukbar karakter i matte. 

Anonymkode: 6bc30...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare det at du regner for lite i hodet?

Jeg var knakende god i hoderegning før, nå er jeg elendig. Fordi jeg aldri gjør det lenger. 

Men jeg merker jo at jeg kjapt blir bedre ved litt øving. 

Og så er jo ikke regning og matematikk nødvendigvis det samme. Man kan være god i det ene og ikke det andre. 

Anonymkode: 92671...857

Skrevet

Haha, jeg er også bedre i algebra enn i hoderegning. Differensialligninger og alt mulig rart, men tar ikke enkel matte i hodet så kjapt.

Anonymkode: 77453...e7c

Skrevet

Samme her, A i matte på teknisk fagskole og ingeniørjobb, men om noen spør meg hva 63 + 19 er, så er det frem med kalkulatoren 😩 Men det kan absolutt trenes opp.

Anonymkode: f2499...578

Skrevet

Jeg er god i hoderegning, men har aldri fått mer enn en treer i matematikk på skolen. Matematikk er så mye mer enn hoderegning. 

Og jeg ville byttet hoderegning mot gode matematikkkarakterer når som helst hvis det gikk an.

Anonymkode: 0d4ab...7da

• Liker 1
Skrevet

Jeg har møtt professorer i matematikk som ikke klarer hoderegning. Så jeg tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg😉

Skrevet

Tips; del opp regnestykket. F.eks 

73+84 = 

70 + 80 = 150
3 + 4 = 7

73 + 84 = 157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...