Gå til innhold

Julemarked i utlandet. Anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor bør man dra hvis man skal oppleve fine julemarkedet i utlandet? 

Anonymkode: c95a0...f1d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

London :) Jeg har også lyst til å reise til Riga, visstnok veldig fint julemarked der. 

Anonymkode: 49ba2...e14

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wien, Salzburg, Hamburg, München, tyskere og østerrikere er eksperter på sånt. 

Anonymkode: b3cb8...088

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Anbefaler Regensburg i Tyskland. Flere små julemarkeder, og alle i gangavstand fra sentrum. I tillegg er den gamle delen av byen en opplevelse for seg selv. 

Anonymkode: c0311...0ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på så mange, men syntes julemarkedet i tivoli i København er koselig. De har også julemarked i Nyhavn og ellers er det mye fint å få kjøpt av gaver og pynt i byen og mye godt man kan spise til både lunsj og middag. Veldig fin pynting av Georg Jensen også husker jeg ,med masse lys. 

Anonymkode: 8ddf5...0d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør dere å reise på slikt nå? Med tanke på all muslimsk terror? 😨

Anonymkode: bb81f...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemarkedet i Edinburgh er helt nydelig, vært der flere ganger. Edinburgh er også veldig koselig som juleby.

Anonymkode: 31810...d17

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Tør dere å reise på slikt nå? Med tanke på all muslimsk terror? 😨

Anonymkode: bb81f...95c

Sjansen er vel større for å dø av en brent mandel i vrangstrupen på julemarkedet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på interrail togreise rundt Europa i desember 2018 og fikk opplever julemarkeder i 7 forskjellige land.
Det er ingen som har bedre julemarkeder enn Tyskland, spesielt Berlin. Bare i Berlin kan du finne opp mot 20 fine julemarkeder.
Hamburg var som Berlin, flere markeder og uendelig med julestemning.
Praha var helt magisk ❤️  men lite i forhold til Berlin.
Krakow helt nydelig ❤️ Men også lite og kan oppleves på 1 dag.
Warsaw ❤️ Kjempe fint 
Paris, var ok, etter min mening, ik å anbefale.
Amsterdam ok.
Brussel ok.
Barcelona, fikk ingen julestemning der hehe.

Jeg har også vært i London i desember, de har også mange fine julemarkeder. Får deg absolutt i julestemning!

BERLIN! Absolutt Berlin! De har alt! Julestemning er garantert der. Du kan surfe rundt på julemarkeder og kose deg en hel helg og du har fortsatt ikke fått med deg alt. Er bare å google best christmas markets in Berlin og du vil få mange opp.
Flyr.no har billige billetter dit, som også lar deg ha 2x 23kg bagasje, for du kommer til å trenge det. Ingen lager like fin julepynt som tyskerne ❤️ + at de har Primark!!!!! Lett å fylle koffertene da. Masse god mat også, alltid no godt og varmt å drikke ❤️ Ristete varme nøtter overalt ❤️ ANBEFALES PÅ DET STERKESTE

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

London kan anbefales, men det er ikke så mange rene julemarked der. Mer en fin julepyntet by.

Winter wonderland var et julemarked før, men har mer og mer blitt et tivoli.

Men, London er jo aldri feil uansett :)

Anonymkode: c26d3...7d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

London kan anbefales, men det er ikke så mange rene julemarked der. Mer en fin julepyntet by.

Winter wonderland var et julemarked før, men har mer og mer blitt et tivoli.

Men, London er jo aldri feil uansett :)

Anonymkode: c26d3...7d7

Markedet på Leicester square er fint, men ganske lite. Finnes også noen langs Themsen, blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg bodde i Tyskland og spurte tyskere hva de anbefaler sa nesten alle Nürnberg. Det er visstnok legendarisk. Selv fikk jeg desverre ikke mulighet til å besøke markedet i Nürnberg, men Hamburg, Münster, Berlin og Lübeck er alle verdt et besøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

__Lotte__ skrev (På 29.8.2022 den 6.51):

Jeg var på interrail togreise rundt Europa i desember 2018 og fikk opplever julemarkeder i 7 forskjellige land.
Det er ingen som har bedre julemarkeder enn Tyskland, spesielt Berlin. Bare i Berlin kan du finne opp mot 20 fine julemarkeder.
Hamburg var som Berlin, flere markeder og uendelig med julestemning.
Praha var helt magisk ❤️  men lite i forhold til Berlin.
Krakow helt nydelig ❤️ Men også lite og kan oppleves på 1 dag.
Warsaw ❤️ Kjempe fint 
Paris, var ok, etter min mening, ik å anbefale.
Amsterdam ok.
Brussel ok.
Barcelona, fikk ingen julestemning der hehe.

Jeg har også vært i London i desember, de har også mange fine julemarkeder. Får deg absolutt i julestemning!

BERLIN! Absolutt Berlin! De har alt! Julestemning er garantert der. Du kan surfe rundt på julemarkeder og kose deg en hel helg og du har fortsatt ikke fått med deg alt. Er bare å google best christmas markets in Berlin og du vil få mange opp.
Flyr.no har billige billetter dit, som også lar deg ha 2x 23kg bagasje, for du kommer til å trenge det. Ingen lager like fin julepynt som tyskerne ❤️ + at de har Primark!!!!! Lett å fylle koffertene da. Masse god mat også, alltid no godt og varmt å drikke ❤️ Ristete varme nøtter overalt ❤️ ANBEFALES PÅ DET STERKESTE

Denne kan jeg signere. Ingen slår Tyskland i stemning og utvalg. De små byene i øst-europa har koselige, men mindre, markeder.

London har jeg også vært mange ganger, og det gir jo stemning. Men det er ikke helt det samme som de du nevner her. Bath, en totimers tur utenfor London, har imidlertid et av de koseligste julemarkedene jeg har vært på. 

Ellers har jeg lest mye bra om Italia, så jeg vurderer å ta årets desembertur dit. 

Anonymkode: 76d84...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...