AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 https://www.nrk.no/mr/koronakullet-har-ikke-hatt-en-eneste-eksamen-pa-videregaende-_-na-er-de-klare-for-studiestart-1.16067920 Koronakullet har ikke tatt en eneste eksamen på vgs. De fleste tok kanskje eksamen på ungdomsskolen, men det er jo noen år siden. Kunstig høye karakterer vil kanskje bety at enkelte har kommet inn på studier de kanskje ikke ellers hadde kommet inn på? Det kan medføre enda større slag i trynet når de møtes av nivået på eksamen. Kan jo ikke senke nivået for deres skyld. Men vil det hjelpe med ekstra støtte og coaching? Anonymkode: 8cb49...690
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Jeg jobber på et universitet, og vi mottar nye studenter i morgen. Jeg må si jeg er SVÆRT spent. Skriftlig skoleeksamen i november vil nok komme som et sjokk! Jeg er også bekymret for alle studentene på høyere utdanning som har fått ufortjent gode karakterer pga hjemmeeksamen og ymse juksing. Anonymkode: b2d9a...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg jobber på et universitet, og vi mottar nye studenter i morgen. Jeg må si jeg er SVÆRT spent. Skriftlig skoleeksamen i november vil nok komme som et sjokk! Jeg er også bekymret for alle studentene på høyere utdanning som har fått ufortjent gode karakterer pga hjemmeeksamen og ymse juksing. Anonymkode: b2d9a...e4c Det kan forstå at du er ja! Jeg synes selv det var tøft å starte på sivingstudier, etter å ha vært en av de flinke på vgs som ikke trengte å lese stort så var jeg plutselig ikke det lenger. Strøk 2/4 fag første semesteret🙈 Men gikk seg til. Vil tro overgangen blir vesentlig hardere for den gjengen vi snakker om her 😕 Anonymkode: 8cb49...690
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Jeg er fadder i år og fikk masse spørsmål om eksamensgreier. Folk er dritstressa fordi de aldri har hatt eksamen før. Prøver å roe de ned litt, men jeg skjønner jo hvorfor de er stressa. Anonymkode: 8cfb8...508
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Bare tull, snittet er ikke kunstig høyt. Det har aldri vært så mange søkere som har fått innvilget førstevalget sitt som i år pga lavere antall søkere enn på mange år. Dessuten, "koronakullene" arr kanskje ikke erfaring med å gjennomføre eksamen, men store prøver har alle erfaring med, eksamen er bare en stor prøve. Og er det noe disse ungdommene er drillet i nå, som kommer meget godt med som studenter, er selvstendig arbeid. Mange klarer ikke å gjennomføre høyere studier fordi de ikke takler å plutselig å jobbe selvstendig og ta ansvar for egen læring. Tipper de som var russ for tre måneder siden og starter på høyere utdanning i disse dager vil være det kullet noensinne med minst frafall. Anonymkode: 8c1f3...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Bare tull, snittet er ikke kunstig høyt. Det har aldri vært så mange søkere som har fått innvilget førstevalget sitt som i år pga lavere antall søkere enn på mange år. Dessuten, "koronakullene" arr kanskje ikke erfaring med å gjennomføre eksamen, men store prøver har alle erfaring med, eksamen er bare en stor prøve. Og er det noe disse ungdommene er drillet i nå, som kommer meget godt med som studenter, er selvstendig arbeid. Mange klarer ikke å gjennomføre høyere studier fordi de ikke takler å plutselig å jobbe selvstendig og ta ansvar for egen læring. Tipper de som var russ for tre måneder siden og starter på høyere utdanning i disse dager vil være det kullet noensinne med minst frafall. Anonymkode: 8c1f3...5b4 En god venninne av meg underviser på videregående, og det hun har beskrevet fra covid-årene stemmer ikke akkurat overens med det du skriver her. Anonymkode: b2d9a...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #7 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En god venninne av meg underviser på videregående, og det hun har beskrevet fra covid-årene stemmer ikke akkurat overens med det du skriver her. Anonymkode: b2d9a...e4c Det er jo bare synsing, hun vet lite om konsekvensene av korona, siden vi hae første normalår nå. Anonymkode: 8c1f3...5b4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er jo bare synsing, hun vet lite om konsekvensene av korona, siden vi hae første normalår nå. Anonymkode: 8c1f3...5b4 Og du tenker at DU synser mindre enn noen som har vært læreren til 100+ elever hvert år gjennom hele covid? Anonymkode: b2d9a...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og du tenker at DU synser mindre enn noen som har vært læreren til 100+ elever hvert år gjennom hele covid? Anonymkode: b2d9a...e4c Jeg vet ikke noe mer om langsiktige konsekvenser enn andre, men jeg er minst like kvalifisert til å mene noe om dette kontra din venninne. Jeg har også gjort meg erfaringer. Anonymkode: 8c1f3...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå