A-hunter Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Energiminister Aasland i dag; "– Norsk vannkraft er en stabiliserende faktor som det er viktig at Norge stiller til disposisjon slik at EU kan nå sine mål, sier Aasland, som mener det er viktig at det nå investeres mer for å oppgradere vannkraftanleggene." Nei Aasland, Norge kan ikke være noen stabiliserende faktor for EU. Vårt kraftoverskudd tilsvarer det EU bruker på 40 timer i året (0,45%). All våre energiproduksjon tilsvarer bare 5% av forbruket i EU pr år. Det har aldri skjedd at 5% har stabilisert noe som helst. Det er enkel matematikk. Hvis EU lager seg mål de ikke greier å nå uten å ødelegge nordmenns eneste fordel (billig strøm i ei iskald, lita steinrøys) i et og alt så er det målet som er feil. Ikke vårt lille, fremtidsrettede grønne skiftet våre forfedre gjorde ferdig for oss for litt over 100 år siden. Aasland skal være glad for en ting; med hakket smartere velgere hadde han måttet skaffet seg ærlig arbeid. Men Aasland kan gi fullstendig faen i velgerne sine. 25% stemmer på Arbeiderpartiet uansett hva de bestemmer seg for å ødelegge. Forstå det den som kan. 13 2 5
Nicathv Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Bare minner om at Høyre, Venstre, KrF og FrP var for nøyaktig den samme politikken da de styrte. 14 1
Gjest lurven Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 A-hunter skrev (2 timer siden): Energiminister Aasland i dag; "– Norsk vannkraft er en stabiliserende faktor som det er viktig at Norge stiller til disposisjon slik at EU kan nå sine mål, sier Aasland, som mener det er viktig at det nå investeres mer for å oppgradere vannkraftanleggene." Nei Aasland, Norge kan ikke være noen stabiliserende faktor for EU. Vårt kraftoverskudd tilsvarer det EU bruker på 40 timer i året (0,45%). All våre energiproduksjon tilsvarer bare 5% av forbruket i EU pr år. Det har aldri skjedd at 5% har stabilisert noe som helst. Det er enkel matematikk. Hvis EU lager seg mål de ikke greier å nå uten å ødelegge nordmenns eneste fordel (billig strøm i ei iskald, lita steinrøys) i et og alt så er det målet som er feil. Ikke vårt lille, fremtidsrettede grønne skiftet våre forfedre gjorde ferdig for oss for litt over 100 år siden. Aasland skal være glad for en ting; med hakket smartere velgere hadde han måttet skaffet seg ærlig arbeid. Men Aasland kan gi fullstendig faen i velgerne sine. 25% stemmer på Arbeiderpartiet uansett hva de bestemmer seg for å ødelegge. Forstå det den som kan. Tror AP får færre enn 25 pst. De går jo litt ned ved hvert valg,får bare håpe at Rødt, SV eller Mdg ikke stjeler stemmer fra de, da blir det enda verre
Anonio Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 13 minutter siden, lurven said: Tror AP får færre enn 25 pst. De går jo litt ned ved hvert valg,får bare håpe at Rødt, SV eller Mdg ikke stjeler stemmer fra de, da blir det enda verre Nå skal det vel sies at Rødt er det eneste partiet som vil nasjonalisere kraften igjen. De stemte heller ikke for kabler eller vindkraft. De gjør mye rart men er en kjempeviktig opposisjonell stemme på akkurat dette og mye av tullet som foregår på tinget og i regjering. De har rett og slett ikke eksistert lenge nok til å bli yrkespolitikere enda. 10
A-hunter Skrevet 17. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2022 Nicathv skrev (16 timer siden): Bare minner om at Høyre, Venstre, KrF og FrP var for nøyaktig den samme politikken da de styrte. Bare minner om jeg ikke har hevdet noe annet - noe sted - noen gang. Så hva er poenget ditt? 3
A-hunter Skrevet 17. august 2022 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2022 lurven skrev (14 timer siden): Tror AP får færre enn 25 pst. De går jo litt ned ved hvert valg,får bare håpe at Rødt, SV eller Mdg ikke stjeler stemmer fra de, da blir det enda verre Grunnfjellet er nok et sted mellom 20-25%. Men til gjengjeld står nok de velgerne fast der inntil partiet avvikles og selv da vil mange bare fortsette å stå der... Hvem stemmene går til er egentlig ikke så nøye. Med grunnfjellet til AP og H (47% ved siste valg) er det uansett klart at vi bare får mer av det samme. I 2025 oppfordrer jeg til å stemme blankt. Vi trenger en fullstendig opprydning. Nå. 4
A-hunter Skrevet 17. august 2022 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2022 Anonio skrev (13 timer siden): Nå skal det vel sies at Rødt er det eneste partiet som vil nasjonalisere kraften igjen. De stemte heller ikke for kabler eller vindkraft. De gjør mye rart men er en kjempeviktig opposisjonell stemme på akkurat dette og mye av tullet som foregår på tinget og i regjering. De har rett og slett ikke eksistert lenge nok til å bli yrkespolitikere enda. Kommunisme stemmer man på en gang. Etter det er det umulig å bli kvitt gjennom demokrati. Fordi kommunisme avskaffer demokrati. 6 3
Gjest lurven Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 A-hunter skrev (1 minutt siden): Grunnfjellet er nok et sted mellom 20-25%. Men til gjengjeld står nok de velgerne fast der inntil partiet avvikles og selv da vil mange bare fortsette å stå der... Hvem stemmene går til er egentlig ikke så nøye. Med grunnfjellet til AP og H (47% ved siste valg) er det uansett klart at vi bare får mer av det samme. I 2025 oppfordrer jeg til å stemme blankt. Vi trenger en fullstendig opprydning. Nå. Mnja tror ikke AP får så mange nye unge velgere, men de som har stemt AP i alle år fortsetter nok å gjøre det, men de vil jo dø ut etterhvert
Drizzt Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 Stabiliserende faktor, my ass. Hvordan klarer Støre å velge ut de mest inkompetente for å innta statsråd-rollene? Det var deilig å våkne i dag og se Ap synke til 19-tallet og Sp betonert nær sperregrensen. Partiene går absolutt i riktig retning, nemlig nedover, bare at det er så uhyre dyrt for befolkning og næringsliv. Så mye skade har ingen annen regjering påført Norge i de siste tiårene. 5
Stina234 Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Nicathv skrev (17 timer siden): Bare minner om at Høyre, Venstre, KrF og FrP var for nøyaktig den samme politikken da de styrte. Ja, du har rett. De er med på galskapen hele gjengen. Hva kan vi som velgere gjøre for å få bedre politikere på tinget? 1
Nicathv Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 (endret) Drizzt skrev (1 time siden): Stabiliserende faktor, my ass. Hvordan klarer Støre å velge ut de mest inkompetente for å innta statsråd-rollene? Det var deilig å våkne i dag og se Ap synke til 19-tallet og Sp betonert nær sperregrensen. Partiene går absolutt i riktig retning, nemlig nedover, bare at det er så uhyre dyrt for befolkning og næringsliv. Så mye skade har ingen annen regjering påført Norge i de siste tiårene. Enkelte har et Ap-hat som er ganske rabiat og temmelig komisk til tider, det har fått meg til å humre mer enn en gang. Siste setning er helt feil. Tenker du på strømkrisa, så ble den stemt gjennom av Solbergegjeringa. Høyre har heller ikke kommet med noen løsninger på dagens situasjon, de står fritt til å legge fram lovforslag for Stortinget. Ellers har Ap bare gjort noen småpuslete ting. Der hvor de har hatt annen politikk enn forrige regjering har det stort sett vært positivt for folk flest. Men det er bare småting, det de driver med er alt for smått og puslete. Stina234 skrev (1 time siden): Ja, du har rett. De er med på galskapen hele gjengen. Hva kan vi som velgere gjøre for å få bedre politikere på tinget? Informere oss. Ikke la oss forføre av løs retorikk og følelser. Stemme på bedre partier. Endret 17. august 2022 av Nicathv Kos og klem 4
Drizzt Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Nicathv skrev (22 minutter siden): Ap-hatet ditt er ganske rabiat og temmelig komisk til tider, du har fått meg til å humre mer enn en gang. Så bra at du igjen gikk etter meg og ikke etter det jeg skrev Det viser at jeg har helt rett og at du igjen ikke har noe fornuftig å skrive. 2
Nicathv Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Så bra at du igjen gikk etter meg og ikke etter det jeg skrev Det viser at jeg har helt rett og at du igjen ikke har noe fornuftig å skrive. Jeg tror du glemte å leste mesteparten av innlegget mitt. 1
Drizzt Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 Nicathv skrev (1 minutt siden): Jeg tror du glemte å leste mesteparten av innlegget mitt. Jo, jeg leste det, men det klarte seg ikke gjennom spamfilteret, så siterte kun essensen. 1
I Grosny Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 A-hunter skrev (52 minutter siden): Kommunisme stemmer man på en gang. Etter det er det umulig å bli kvitt gjennom demokrati. Fordi kommunisme avskaffer demokrati. Men hva er kommunisme? Det ser ut som regimepartiene er mer kommunistiske enn Rødt og Frp fordi de vil hente mer ressurser inn til staten. De tar strømpenger fra nærinngsliv og privatpersoner for å gi til staten. Slik foskyvning av ressurser fra privat til stat, det er jo ganske kommunistisk, mens Rødt (og Frp) vil at privatpersoner ikke skal flås så brutalt. Så vidt jeg vet er ikke Rødt for å avskaffe demokratiet, men jeg tror de vil at staten skal få eie mere produksjonsmidler (sosialistisk tankegang). 9 1
Nicathv Skrevet 17. august 2022 #16 Skrevet 17. august 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Jo, jeg leste det, men det klarte seg ikke gjennom spamfilteret, så siterte kun essensen. Henger ikke helt på greip det du skriver, verken her eller i forrige innlegg. Konklusjonen din der var ganske logikkfri. Fordi jeg synes at det jeg mener er et faktafritt hat mot ett spesifik politisk parti er irrasjonelt, så er det bevis på at personen som hater har rett? Hm... Du har "spamfilter", men leste innlegget. Så innleggene mine er altså ikke spam for deg. Men spamfilteret førte til at du velger å sitere kun essensen av et innlegg? Ikke helt sånn spamfiltre fungerer. Greit nok at du ble krenka, lei og vonbråten av å bli motsagt, men dette var ganske surrete, må jeg si. Det er mer interessant om du prøver å komme med motargumenter i stedet for å være så lettkrenka 3
Nicathv Skrevet 17. august 2022 #17 Skrevet 17. august 2022 I Grosny skrev (8 minutter siden): Men hva er kommunisme? Det ser ut som regimepartiene er mer kommunistiske enn Rødt og Frp fordi de vil hente mer ressurser inn til staten. De tar strømpenger fra nærinngsliv og privatpersoner for å gi til staten. Slik foskyvning av ressurser fra privat til stat, det er jo ganske kommunistisk, mens Rødt (og Frp) vil at privatpersoner ikke skal flås så brutalt. Så vidt jeg vet er ikke Rødt for å avskaffe demokratiet, men jeg tror de vil at staten skal få eie mere produksjonsmidler (sosialistisk tankegang). Rødt har en annen oppfatning av kommunisme enn Sovjeterne hadde. De i Rødt som er kommunister altså. Mer makt og penger til staten er ikke målet, det er noe man kan bruke for å oppnå det man vil. Som i Rødts tilfelle er mer demokrati i samfunnet, demokrati på arbeidsplassen, mer makt til den jevne nordmann, mer rikdom til de med lite rikdom og mindre makt og rikdom til de som har uproporsjonalt mye makt og rikdom. 4 1
Illuminatum Skrevet 17. august 2022 #18 Skrevet 17. august 2022 Nicathv skrev (18 timer siden): Bare minner om at Høyre, Venstre, KrF og FrP var for nøyaktig den samme politikken da de styrte. Nå er det vel ikke det at de har gjort feil som gjør at AP og SP taper tilhengere. Det er vel mer at de ikke forsøker å løse problemet med annet enn å sette ned noen utvalg og følge situasjonen nøye. Det må være lov å gjøre feil, selv om konsekvensene er store for oss alle. Det å ikke forsøke å rette opp situasjonen derimot.... 1 1
Drizzt Skrevet 17. august 2022 #19 Skrevet 17. august 2022 A-hunter skrev (1 time siden): Kommunisme stemmer man på en gang. Etter det er det umulig å bli kvitt gjennom demokrati. Fordi kommunisme avskaffer demokrati. Helt riktig. Å stemme kommunististiske partier som Rødt er å stemme for å avskaffe demokratiet. Kommunismen har feilet i alle land den har blitt prøvd og har ført til ufattelig mye menneskelig lidelse. 6 1
Illuminatum Skrevet 17. august 2022 #20 Skrevet 17. august 2022 Anonio skrev (15 timer siden): Nå skal det vel sies at Rødt er det eneste partiet som vil nasjonalisere kraften igjen. De stemte heller ikke for kabler eller vindkraft. De gjør mye rart men er en kjempeviktig opposisjonell stemme på akkurat dette og mye av tullet som foregår på tinget og i regjering. De har rett og slett ikke eksistert lenge nok til å bli yrkespolitikere enda. Nå er vel kraften nasjonalisert med at 95% av produksjonen er offentlig (stat og kommuner) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå