AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Del Skrevet 16. august 2022 Jeg orker ikke å ta sjansen på å spise uten å koke dem. Jeg lurer på om bærene blir tamme i smak? Vil koke de, avkjøle litt og lage smoothie til frokost. Anonymkode: af0d1...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. august 2022 #2 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg orker ikke å ta sjansen på å spise uten å koke dem. Jeg lurer på om bærene blir tamme i smak? Vil koke de, avkjøle litt og lage smoothie til frokost. Anonymkode: af0d1...f82 Risikoen for å bli syk er ekstremt liten. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Del Skrevet 16. august 2022 16 minutter siden, Brunello said: Risikoen for å bli syk er ekstremt liten. Spiser du frossen frukt ofte? tenker å gjøre det hver dag fremover, har ikke tid til å risikere noe sykdom😅 Anonymkode: af0d1...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Del Skrevet 16. august 2022 Hva slags sykdom ser du for deg at du skal kunne få av frosne bær? Spiser du aldri ukokte frukt og bær? Anonymkode: 993c3...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags sykdom ser du for deg at du skal kunne få av frosne bær? Spiser du aldri ukokte frukt og bær? Anonymkode: 993c3...cfc Bær som er importert fra varmere land kan inneholde bakterier, parasitter og virus, slik som hepatitt A og norovirus. Har vært mange advarsler om dette. Anonymkode: f4fac...571 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Del Skrevet 16. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva slags sykdom ser du for deg at du skal kunne få av frosne bær? Spiser du aldri ukokte frukt og bær? Anonymkode: 993c3...cfc Jo, spiser vanligvis kun ferske frukt og selvplukkede bær. Første gang jeg kjøper frossen tog det står på posen at det bør kokes et minutt pga norovirus og noe annet. Anonymkode: af0d1...f82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Del Skrevet 16. august 2022 Quote Fryste bær - et godt råd er å koke importerte fryste bær i 1 minutt før de benyttes i retter som ikke skal varmebehandles. Norovirus og hepatitt A virus overlever svært godt i fryste bær. Bærene kan forurenses via vanningsvann eller uhygienisk håndtering. Det har vært flere utbrudd, både nasjonalt og internasjonalt, forårsaket av importerte fryste bær. Begge virusene dør ved varmebehandling. Fra Mattilsynets brosjyre Trygg mat. Jeg synes det smaker det samme, har aldri tenkt over det. Det skal jo knuses sammen med andre ting uansett, vil tro det er svært begrenset hvor mye forskjell man kan kjenne da. Anonymkode: b670e...5a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Del Skrevet 16. august 2022 Jeg endte med å heller lage blandinger selv. Fryser poser med druer, banan, spinat, jordbær, bringebær osv. i posjoner. Mindre enn å koke.. Anonymkode: 20deb...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Del Skrevet 16. august 2022 Ja de mister smak ved koking. Den friske ferske smaken Anonymkode: 26cfa...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spiser du frossen frukt ofte? tenker å gjøre det hver dag fremover, har ikke tid til å risikere noe sykdom😅 Anonymkode: af0d1...f82 Jeg har spist smoothie til kveldsmat hver dag igudene vet hvor lenge og jeg har aldri kokt som helst av frukt og bær uten å bli syk Anonymkode: 234b8...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. august 2022 #11 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spiser du frossen frukt ofte? tenker å gjøre det hver dag fremover, har ikke tid til å risikere noe sykdom😅 Anonymkode: af0d1...f82 Ja, vi lager til tider smoothie hver dag. Ingen syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Del Skrevet 16. august 2022 Koker de? Da blir jo smoothien veldig slapp vel? Ksn jo veie opp med isbiter, men det blir både dyrere og tar opp mye mer plass i fryseren. Er det virkelig risiko å kjøpe frossen frukt i butikken? Dette visste jeg ikke. Anonymkode: f3215...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #13 Del Skrevet 16. august 2022 Kjøper heller bær fra land ansett trygt å spise uten koking. Anonymkode: 79470...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Del Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 20.03): Bær som er importert fra varmere land kan inneholde bakterier, parasitter og virus, slik som hepatitt A og norovirus. Har vært mange advarsler om dette. Anonymkode: f4fac...571 Jeg inspiserer bærene først. Og jeg har ALDRI sett at det har vært verken bakterier, parasitter eller virus på dem. Anonymkode: b9d76...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #15 Del Skrevet 17. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg inspiserer bærene først. Og jeg har ALDRI sett at det har vært verken bakterier, parasitter eller virus på dem. Anonymkode: b9d76...576 haha dagens! Du må ha supersyn som mener du kan se bakterier, parasitter og virus! Anonymkode: 0e5ab...c0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #16 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg har spist frosne bær uten å koke nesten hver dag i 6 år, har aldri blitt syk av det. Anonymkode: 8a2dc...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #17 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg inspiserer bærene først. Og jeg har ALDRI sett at det har vært verken bakterier, parasitter eller virus på dem. Anonymkode: b9d76...576 Du tror det er noe du kan se? 😂 nå tuller du håper jeg Anonymkode: f4fac...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå