AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Når mistet du mensen for godt? Anonymkode: e2cd4...6f2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Da jeg var 30 år. Anonymkode: 75d9a...503
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg var 30 år. Anonymkode: 75d9a...503 Det var tidlig. Anonymkode: e2cd4...6f2
Mooza Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Jeg kupper litt tråden her med et til spørsmål! ; Forsvant alle plager når mensen forsvant for godt? Jeg tenker hormonelle plager. Jeg ser jo for meg at det må være himmelrike og slippe alt dette! (?)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 For 1,5 år siden, nettopp fylt 51 år da. Men sliter med nattesøvn og hetetokter. Så ja, deilig å være kvitt mensen, men det er ulemper også. Anonymkode: 06c0b...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Mooza skrev (20 minutter siden): Jeg kupper litt tråden her med et til spørsmål! ; Forsvant alle plager når mensen forsvant for godt? Jeg tenker hormonelle plager. Jeg ser jo for meg at det må være himmelrike og slippe alt dette! (?) Jeg mistet mensen da jeg var 52. I alle år har jeg hatt migrene relatert til menssyklusen. Migrenen har ikke forsvunnet helt, men jeg får mye færre anfall i det minste. Får fremdeles 2-3 anfall minst i måneden. Hvilke andre plager tenkte du på? Man har jo mistet mensen fordi hormoner forsvinner (østrogen) og da vil jo plager relatert til dette forsvinne. Men samtidig skrives det jo at overgangsalderen kan by på varierende temperament og humør hos kvinner... så er det ikke av den ene grunnen (mensen-sur) så er det av den andre grunnen, liksom. Jeg pleide å ha veldig sexlyst rundt eggløsning. Den forsvant, naturligvis, dessverre nesten helt da mensen forsvant. Sexlysten altså. Det er ikke så morsomt. Den er bare ikke der lenger. Anonymkode: ca18e...286 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Mooza skrev (1 time siden): Jeg kupper litt tråden her med et til spørsmål! ; Forsvant alle plager når mensen forsvant for godt? Jeg tenker hormonelle plager. Jeg ser jo for meg at det må være himmelrike og slippe alt dette! (?) Når mensen forsvinner kommer andre plager. Hadde min siste mens da jeg var 53 år. Fikk i stedet, hetetokter, søvnproblemer, masse hudkløe, puppene og rumpa siger og huden har endret seg. Herlig og slippe mensen da men sexlysten forsvant helt da hormenene er i bånn. Kan ikke ta hormonpreparater. Fått mye vondter hit og dit. Men det er jo og normalt å få når man drar på årene. Det kommer til de fleste uansett. Anonymkode: af883...245 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 50 år. Ingen plager verken før eller etter, normal aldring. Anonymkode: bdc6a...c72
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Tror den er forsvunnet for godt nå. Ingen plager hverken før eller etterpå. Anonymkode: 16bac...339
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Når jeg var 22. Årsak alvorlig anoreksi. Er nå 39 Anonymkode: 06060...f35
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Mensen forsvant når jeg var 54, men da var det et halvt års pause før den siste kom, trodde jeg var ferdig før. Siste 10-årene med uregelmessig og rikelig mens. Kom ofte når jeg var stresset som på reiser og annet. Synes det var litt trist å slutte likevel, er liksom ett nytt steg videre mot å eldres. Slik er nå det bare. Hva jeg har merket: En slipper disse nedturene før mens. Det er bra. Har svettetokter jeg som alltid ellers fryser. De kommer helt ut av det blå. Du kan snakke med noen på jobb og plutselig føler du at du blusher, ikke alltid jeg er komfortabel med det. Hatt problemer med søvnen. Mareritt. Ekkelt. Gikk over, heldigvis. Men søvnmønsteret er endret. Våkner mange ganger i løpet av en natt. Sover ikke så tungt lenger, lettere å stå opp. Føler meg latere. Dørstokkmila er tyngre😕 Har mindre energi. Føler at svetten lukter annerledes. Har aldri hatt sterk slik, ikke nå heller, men annerledes. Sexlysten er kanskje litt forandret? Vet ikke helt. Ingen plager med tørrhet nedentil som mange sier de får. Heller ikke endret utseende så veldig, men har gått opp noen kilo pga lathet😃 Anonymkode: c1c3e...621
Kniv & gaffel Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Er 51, og har ikke hatt mensen på et halvt år, men vet foreløpig ikke om jeg har mistet mensen for godt. Har mye hetetokter, særlig om nettene, og sliter derfor en del med søvnen.
Christina82 Skrevet 18. august 2022 #13 Skrevet 18. august 2022 Ryddet for helseskadelig innhold. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #14 Skrevet 18. august 2022 Jeg er 42 og møkk lei mensen, håper jeg snart mister den og. Anonymkode: f6540...27d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #15 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 20.43): Når jeg var 22. Årsak alvorlig anoreksi. Er nå 39 Anonymkode: 06060...f35 Kom den ikke tilbake når du begynte å spise mer? Eller sliter du fortsatt med å få i deg nok mat? Jeg miste mensen i et år da jeg sleit med sykdom og kosthold, men den kom tilbake igjen. Anonymkode: 9144c...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå