AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Jeg og kjæresten har lenge snakket om å starte å prøve å bli gravide nå i høst (1,5-2 år). Han har sakt at han var med å prøve nå til høsten, og vi hadde ubeskyttet sex forrige måned. Jeg testet positiv på testen min for to dager siden. Nå som testen er positiv, så prøver han å true meg og skremme meg til å ta abort. Han sier at dersom jeg beholder, kommer han til å ikke ville være med meg mer, og jeg hører aldri fra han igjen. Han er også tydelig på at han vil ha samvær med barnet. Alt dette forvirrer meg urolig mye. Er det noen som har lignende erfaringer? Menn som trekker seg unna da det først skjer? Hvordan har dette utviklet seg framover? Anonymkode: 68166...bb5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Ta abort og flytt fra denne mannen. Et enkelt valg. Anonymkode: aa0b4...6d7 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 I alle dager. Hvis du vil beholde så gjør du det, men for guds skyld, flytt fra denne mannen, han behandler deg som søppel. Anonymkode: f7d6d...bdf 7
mo1234 Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 (endret) Jeg har vært borti noe tilsvarende. Mannen beskyttet seg ikke mot graviditet. (Han sa det var greit med barn hvis det skjedde). Når jeg ble gravid ville han jeg skulle ta abort. Det var utrolig ubehagelig. Etter mye press fra han, samt at jeg var i en vanskelig livssituasjon selv, så ble det abort. Han hadde lovet meg vi skulle prøve å få barn på et senere tidspunkt, men gjorde det slutt noen måneder etter aborten. Jeg har angret veldig. Jeg synes du bør gjøre det slutt med han. Det går ikke an å oppføre seg sånn. Jeg ser at det skjer hele tiden. Ta ditt eget valg og tenk gjennom fremtiden. Ikke la deg påvirke av han. Ofte at forhold tar slutt etter abort likevel. Endret 16. august 2022 av mo1234 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Jeg var og sammen med en mann, han var åpen for barn og gifte oss, så ble jeg gravid uplanlagt, og han truet meg til å ta abort. Det var ingen enkel sak men jeg tok abort. Anonymkode: 816da...dd1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Han kan ikke tvinge deg til å ta abort, det er ditt valg. Jeg ville ikke blitt med han. Han sier han vil at du skal ta abort, men "truer" deg med at han skal ha samvær? Helt sinnssyk oppførsel. Han driver med psykologisk mishandling av deg som person, kom deg vekk fra han. Anonymkode: deffa...4a9 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Hvis dere bor sammen er det gjerne på tide å kaste han ut..hvis dere ikke bor sammen, er det trolig like greit å ignorere han frem til fødsel. Han har ingen som helst rett til å presse kvinner til abort, samme hvilken sitasjon det er og i alle fall ikke i denne situasjonen. For en drittsekk. Anonymkode: 70c60...f4d 3
Million Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Han tar ikke bare avstand som du skriver i overskriften! Han tar jo fullstendig helomvending! Ene øyeblikket planlegger dere å bli gravide, og i det neste, når du faktisk er det, så har han ombestemt seg?!? Denne mannen hadde jeg aldri, aldri tilgitt for en slik holdningsendring og slike trusler. Du bør gå fra han så fort som mulig. Nei, det der hadde jeg ikke klart å leve med. Jeg hadde beholdt barnet, hvis du ønsker det, men ikke beholdt mannen. La han betale barnebidrag i 18 år. 1
Carrot Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Jeg tenker du må ta noen valg, og kjenne på hvilken verdi du syns du har i en relasjon til et annet menneske, hva du finner akseptabel oppførsel og ikke. Personlig ville jeg aldri akseptert å bli behandlet slik, for meg hadde det betydd at forholdet var over og tilliten brutt. Jeg ville heller aldri satset på å ha barn med og måtte forholde meg til og samarbeide med et menneske som kan behandle andre slik - mest fordi jeg ikke ville klare akseptere den påvirkning dette mennesket uansett pokker vil ha på barnet i hele dets liv enten han er eller ikke er tilstede, og samtidig den innvirkning det vil ha på mitt liv resten av livet selv om barna vokser til og man ikke må samarbeide vil denne personen alltid være en del av barnets liv på godt og vondt og ergo en del av ditt.. Jeg tror jeg ville svart med så mye kulde som overhode mulig at hvis han tror han kan oppføre seg som en idiot og få viljen sin kommer han til å bli overrasket og latt det bli med det, jeg ville pakket tingene mine og gått ut døren med hevet hode. Om du da velger beholde eller ikke er en helt annen diskusjon, men stå opp for deg selv med en eneste gang og sett ned foten for hva du finner deg i først som sist. 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ta abort og flytt fra denne mannen. Et enkelt valg. Anonymkode: aa0b4...6d7 Det var det jeg gjorde da jeg opplevde det samme som ts. Senere har jeg hørt at han klager over hvor tragisk det er at han "aldri har fått sjansen til å bli far 😢" Anonymkode: 569f6...b10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var det jeg gjorde da jeg opplevde det samme som ts. Senere har jeg hørt at han klager over hvor tragisk det er at han "aldri har fått sjansen til å bli far 😢" Anonymkode: 569f6...b10 Hah! Jeg hadde lett fortalt hvorfor han ikke hadde blitt far Anonymkode: f7d6d...bdf 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Personlig hadde jeg tatt abort og gått fra denne mannen. Ville ikke måtte ha noe med han å gjøre de neste 18 årene, og i tillegg måtte sende ungen min til han. Tenk så mye bråk og dårlig stemning han kan lage. Men, han kan jo ikke ha vært drømmemannen tidligere heller? Ingen som skifter personlighet så brått vel? Anonymkode: 61e92...51d 1
kraftwerk Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 (endret) Men i all verdens land og rike?! Det går ikke an å oppføre seg på den måten, TS - dere var enige om å bli gravid, og nå truer han deg med brudd og abort. Nå viser denne mannen deg, hvem han virkelig er - ufyselig umoden og manipulerende. Har hørt historier vedrørende din problemstilling, tidligere. Og det ender uansett med brudd, slike mennesker er rett og slett ikke … liv laga. 🤢 Jeg ble uplanlagt gravid for noen år siden, kjæresten/samboeren min, han ville bli far og støttet meg uansett. Dessverre endte det i abort, det gikk veldig hardt inn på både han og meg. Mest han egentlig. Ser frem til at vi skal bli foreldre når vi blir gravid igjen. Endret 16. august 2022 av kraftwerk 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 For det første: uavhengig av hva du vil med graviditeten, så er forholdet over. Det går ikke å jobbe seg gjennom noe sånt, og det er mange nok røde flagg her til at du bør komme deg langt vekk. Skjønner det må være et sjokk om han har vært en normal oppegående fyr fram til nå. ❤ For det andre: du er kort nok på vei til at du har et valg med tanke på graviditeten. Hvor gammel er du? Hvordan ville du klart deg som alenemor, og hvordan ser du for deg å måtte ha denne fyren din i livet ditt de neste 18+ årene? Om du er ung ville jeg nok tatt abort, og håpet jeg treffer noen som faktisk vil ha en familie med meg senere. Om du er 35+ og dette kanskje er siste sjanse til å bli mamma ville jeg beholdt. Anonymkode: 559c4...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Pakk sakene dine, han der kan du ikke leve med hvis han ikke snur i dette øyeblikk, og ber om unnskyldning. Ikke lov at du tar abort, eller for den saks skyld nekte å ta abort... Bare dra fra ham med en gang, så glad er du ikke i ham at du kan godta å bli behandlet slik... Ville også vurdert å flytte såpass langt bort at samvær blir vanskelig. Anonymkode: cc213...41d 2
Curlyme Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Kanskje det kom som et sjokk for han? Merkelig at han brått sier han ikke vil når dere har planlagt.
mo1234 Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 (endret) Jeg synes det er så utrolig at menn på død og liv skal ha kvinnen til å fjerne barnet i slike situasjoner. Er det barnetrygden de er redd for, eller hva er det. Jeg synes det er så egoistisk. De kan presse og manipulere, lyve, true… de bryr seg ingenting - så lenge de får viljen! Dette må oppleves som et enormt svik, Ts. Endret 16. august 2022 av mo1234 2
Adrenalina1 Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og kjæresten har lenge snakket om å starte å prøve å bli gravide nå i høst (1,5-2 år). Han har sakt at han var med å prøve nå til høsten, og vi hadde ubeskyttet sex forrige måned. Jeg testet positiv på testen min for to dager siden. Nå som testen er positiv, så prøver han å true meg og skremme meg til å ta abort. Han sier at dersom jeg beholder, kommer han til å ikke ville være med meg mer, og jeg hører aldri fra han igjen. Han er også tydelig på at han vil ha samvær med barnet. Alt dette forvirrer meg urolig mye. Er det noen som har lignende erfaringer? Menn som trekker seg unna da det først skjer? Hvordan har dette utviklet seg framover? Anonymkode: 68166...bb5 Behold barnet og flytt fra drittsekken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå