AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Del Skrevet 16. august 2022 Litt nysgjerrig på hva sånt koster så kan dere fortelle hva den gjorde hos dyrlegen og hva det kostet? Årlig vaksinering vet jeg koster ca 1000kr Anonymkode: 4888e...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. august 2022 #2 Del Skrevet 16. august 2022 (endret) Forrige katten min tok jeg med til veterinær, og måtte punge ut med 10 000,- kr.. Hadde adoptert katten, hadde ikke tenkt på forsikring i det hele tatt 😢. Var bare flaks at jeg hadde spart opp når jeg var der. Samboer og jeg skal få oss katt nå etterhvert, kommer til å tegne opp forsikring med en gang. Katten hadde forstoppelse og UV, måtte få behandling for UV - ta røntgen og klyster x-antall ganger. Siden katten virkelig var helt forstoppet, veterinær sa de fikk ut 30 cm avføring. 😢.. Uff. Hadde nettopp "adoptert" katten, og hun var veldig gammel 13-16 år - så hun tålte nok ikke det miljøskifte, og det var midt på vinteren. Endret 16. august 2022 av kraftwerk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Del Skrevet 16. august 2022 Det er jo alt etter hva du skal hos vetrinæren. Min katt døde av akutt sykdom i fjor sommer. Det var søndag, det var noe behandling men det var lite å gjøre og katten måtte få slippe. Det ble ikke kjempe dyrt for meg (forsikring hos Agria), da jeg hadde forsikring, men regningen ville vært på rundt 13000-14000 uten. Anonymkode: 12017...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo alt etter hva du skal hos vetrinæren. Min katt døde av akutt sykdom i fjor sommer. Det var søndag, det var noe behandling men det var lite å gjøre og katten måtte få slippe. Det ble ikke kjempe dyrt for meg (forsikring hos Agria), da jeg hadde forsikring, men regningen ville vært på rundt 13000-14000 uten. Anonymkode: 12017...8a6 Men kan du fortelle hva slags sykdom det var og hva slags behandling var det katten kunne få som kostet 13000? Anonymkode: 4888e...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Del Skrevet 16. august 2022 Dyreste har vel vært undersøkelse, narkose, blodprøve, kom på ca 8000. Fjerning tannsten betalte jeg vel 4000 for noen ganger. Avliving aner jeg ikke, var så knust at mannen ordnet alt. Men jevnt over, over 20 år, har tre katter kun kostet den årlige turen til veterinær for vaksine. Har ikke forsikring. Anonymkode: db379...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Del Skrevet 16. august 2022 Akutt keisersnitt en lørdagskveld ble 42000,- Kan trygt si jeg var glad for at forsikringen var på stell. Anonymkode: 48bb6...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Del Skrevet 16. august 2022 Det kommer helt an på hvor i landet du er og hvilken klinikk du går til. Det er umulig å gjette hva en veterinærregning vil være på ved å spørre på nett. Du må spørre om spesifikk klinikk i så fall. Jeg betalte 4000 kr for tannrens og trekking av ei tann på en klinikk. 1800 kr for samme behandling på en annen. Undersøkelse og medisiner for urinsteiner kom på 3500 kr. Samme undersøkelse og medisiner to år senere kom på 2000 kr. To forskjellige veterinærklinikker. Og det var bare vanlig helsesjekk, ingen prøver. Ikke bildeundersøkelser. Og dette er to av de billigste klinikkene i min by. Anonymkode: bb16e...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Del Skrevet 16. august 2022 Utenom sterilisering og chip samt vaksine på hun jeg har nå så har jeg betalt rundt 5500 kroner ettersom hun har hatt UVI/blod i urinen grunnet stress 2 ganger. Den ene gangen hadde hun konsultasjon, hygiene (rens osv), anestesi og urinanalyse (2423 kroner). Gang nummer to hadde hun alt dette pluss røntgen og hun fikk diverse medisiner pluss at jeg kjøpte en pose spesialfor for 240 kroner, da kom det til sammen på 3067 kroner. På gamlekatten kostet det rundt 25000 på to uker, da for konsultasjoner, sjekking av urinblæren, røntgen flere ganger, spesialister på veterinærhøyskolen osv. Samt avliving. Jeg var også ute med rundt 7000 før det grunnet trekking av tenner og alt det fører med seg. Jeg har forsikring, så betalte kun egenandel både når det gjelder den nye katten og gamlepus. Anonymkode: 9e505...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Del Skrevet 16. august 2022 Opererte ut to tenner på den ene katten. Det ble 30.000 til sammen forsi dyrlegen på den første klinikken rota det til og måtte gjøres mer på en annen klinikk og behandle infeksjonen hun hadde fått det første stedet. Betennelse på øyet en annen gang, kosts ca 5000 fordi det var helligdag. Og en tredje gang betalte jeg 7000 for urinveisinfeksjon. Måtte sederes for å ta prøve og ultralyd, pluss at det ble tatt ekstra analyser av blod pga proteiner i urinen. De to siste fikk jeg igjen på forsikringen, men de dekker ikke tannbehandling så den første måtte jeg ta selv. Anonymkode: b23ff...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Del Skrevet 16. august 2022 Betaler ca 1500-1800 for årlig sjekk, med vaksine, for tre puser. Tanntrekkinger har kommet på 3500,- 4000,- 5500,- og 8000,- Angrep av annen katt ble ca 8000,- på akuttvakt. Anonymkode: 9c6d1...fa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magritta Skrevet 16. august 2022 #11 Del Skrevet 16. august 2022 2637,- for kastrering av hunnkatt 2503,- for tannrens 3791,- etter slåsskamp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Del Skrevet 17. august 2022 Har vel betalt mellom 3000 og 5000 hver gang - kastrering av hunnkatt, behandling av øyeinfeksjon, og behandling av infisert bittsår. Hun er helt umulig og må sederes hver gang 😬 Anonymkode: 6f0c2...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 17. august 2022 #13 Del Skrevet 17. august 2022 Tannrens 2200,- Full sjekk pga urinlekkasje 5500,- som inkluderte sedering, røntgen, skylling av urinblæren og dyrkning av urinprøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #14 Del Skrevet 17. august 2022 Betalte rett over 2000 kr for kastrering, chip og vaksine på hankatt ca 800 kr for narkose med røntgen for å sjekke en halt fot, fikk også med smertestillende og antibiotika Anonymkode: 26cd3...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Del Skrevet 21. august 2022 Bor i en liten by med bare én dyrlegeklinikk som dekker et stort område, hvis det har noe å si. Betaler 8-900 kr for årlig sjekk med vaksinering. Hadde en akutttime (innenfor kontortid) en gang det så ut som noe var galt med det ene øyet. Dyrlegen skylte og undersøkte øyet, men fant ikke noe spesielt. Betalte litt over 900 kr, inkludert noen øyedråper. Katten skulle bare rense tannstein i narkose, men ble nødt til å trekke ei tann. Betalte 5.400 kr. Anonymkode: 2efee...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Del Skrevet 21. august 2022 kraftwerk skrev (På 16.8.2022 den 15.57): Forrige katten min tok jeg med til veterinær, og måtte punge ut med 10 000,- kr.. Hadde adoptert katten, hadde ikke tenkt på forsikring i det hele tatt 😢. Var bare flaks at jeg hadde spart opp når jeg var der. Samboer og jeg skal få oss katt nå etterhvert, kommer til å tegne opp forsikring med en gang. Katten hadde forstoppelse og UV, måtte få behandling for UV - ta røntgen og klyster x-antall ganger. Siden katten virkelig var helt forstoppet, veterinær sa de fikk ut 30 cm avføring. 😢.. Uff. Hadde nettopp "adoptert" katten, og hun var veldig gammel 13-16 år - så hun tålte nok ikke det miljøskifte, og det var midt på vinteren. 10 000! 😳 Jeg hadde sagt at jeg ikke hadde pengene, og avlivet katten på flekken. Anonymkode: c22a1...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 21. august 2022 #17 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 10 000! 😳 Jeg hadde sagt at jeg ikke hadde pengene, og avlivet katten på flekken. Anonymkode: c22a1...d69 Vel, nå har det seg slik at man blir knyttet til dyret sitt. Det er ikke "bare" ett dyr - og når man velger å gå til anskaffelse av et dyr så må man også pålegge seg kostnader. Man avliver ikke en katt fordi man ikke vil bruke 10 000,- kr på veterinær. Da tenker jeg at man ikke burde ha noe dyr, rett og slett ☺️🚩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Del Skrevet 21. august 2022 Ca 16000 da katten ble akutt syk (viste seg å være kreft). Det var væske i lungene som de tømte ut og hadde henne i oksygentelt og observasjon over natta, røntgen, medisiner osv. Anonymkode: 57366...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Del Skrevet 21. august 2022 kraftwerk skrev (8 minutter siden): Vel, nå har det seg slik at man blir knyttet til dyret sitt. Det er ikke "bare" ett dyr - og når man velger å gå til anskaffelse av et dyr så må man også pålegge seg kostnader. Man avliver ikke en katt fordi man ikke vil bruke 10 000,- kr på veterinær. Da tenker jeg at man ikke burde ha noe dyr, rett og slett ☺️🚩 Katt er et billig dyr. Og det skal det fortsatt være. Jeg hadde aldri beukt tusenvis på en katt. Hund er noe helt annet 🙂 Den hadde fått beste kvalitetsfor, deilig hundeseng i stue og soverom, tipp topp helserutiner, tannstell, tur hver dag. En katt hadde jeg latt sove i garasjen eller vedskjulet. Ikke inne. Anonymkode: c22a1...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #20 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Katt er et billig dyr. Og det skal det fortsatt være. Jeg hadde aldri beukt tusenvis på en katt. Hund er noe helt annet 🙂 Den hadde fått beste kvalitetsfor, deilig hundeseng i stue og soverom, tipp topp helserutiner, tannstell, tur hver dag. En katt hadde jeg latt sove i garasjen eller vedskjulet. Ikke inne. Anonymkode: c22a1...d69 Jaja, den var "artig". Kan du ikke trolle om noe morsommere? Anonymkode: 60348...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå