Gå til innhold

Du er passert 45 år og hele verden går under...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan velger du å forholde deg til din nye virkelighet hvor det ikke er butikker der du kan få kjøpt klær, mat. møbler, verktøy, telefon, pc, materialer, ingen lege, tannlege, medisiner, sykehus, ikke strøm og internet, null vann i krana, giftstoffer overalt, og du må fikse absolutt alt selv for å overleve? Hvordan ser du for deg at ditt nye liv vil se ut, særlig dersom du er alene og singel?

Anonymkode: fcf60...47b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

særlig dersom du er alene og singel?

Er man alene har man jo absolutt størst sjanse. Da er man gjerne vant med å klare seg selv.

Det første man må tenke på er rent vann. Men siden det er noe de fleste tenker, så blir det aller første et skytevåpen. 

Anonymkode: 9e4f6...48f

• Liker 4
Skrevet

Er ganske god på matauk, både i naturen og hagen. Kan det meste om sylting, safting, forvelling og hermetisering. Fiske, lyse krabbe, og blåskjell. Bor på et sted med vannresevoarer i skogen i nærheten. Har rikelig med ved, og både peis og bålpanne, og er vant med å hente ved i skogen. Har hermetikk og tørrvarer for ca et år. 

Men giftstoffer overalt, og helt alene, da hadde jeg nok bare stilt meg ut og sett på at det smalt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 86f3e...30b

Skrevet

Særlig dersom en er singel og alene. 🤪😅 Jeg hadde nok gått under forholdsvis raskt pga avhengig av insulin.

Ellers måtte jeg og ungene begynt å jakte, fiske... hehehe..

Anonymkode: 91b82...619

Skrevet

Det hadde nok blitt en kortvarig affære for min del. 😄 

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg hadde prøvd heroin ganske kjapt. Rusen er sikkert fantastisk i begynnelsen og så hadde det bare vært å sette en overdose når verden blir umulig å leve i. 

Anonymkode: f686e...f3d

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde overlevd bedre i forhold? Samme hva sivilstatus hadde jeg nok overlevd noen dager, evt. kanskje noen uker eller måneder om det var sommerhalvår også bye,bye.

Anonymkode: b3af2...58e

Skrevet

Ville dere gitt opp dating?

Skrevet

Nei da hadde jeg måtte finne frem alt fiske utstyret, grave i komposten etter mark. Legge opp nok ved til vinteren. Klær har jeg nok av. Så det skal nok gå greit. Har egen  brønn med grunnvann. Dvs brønnen er kjelleren og full nok til å nås med bøtte. Ski har jeg i garasjen. I tillegg har jeg tråkk av rådyr og hjort bak huset så skulle nok ha fått ta i noen.  Også har jeg egen liten grønnsak hage. Og masse epler. Medisiner klarer jeg meg fint uten. Har ingen bekk å vaske klær i da. 

Anonymkode: 1aa91...889

Skrevet

Så lenge den ikke går under pga oversvømmelse, alt brenner, radioaktivitet over overlevelse nivå så tror jeg det skulle gå ganske greit. Hadde jo vært vanskelig i starten, men har man litt generell kunnskap så hadde man klart å skaffe mat, varme etc.

Dra på en god gammeldags hytte og legg igjen elektronikken, mange som klarer det uten problemer så da skal nok jeg også klare det :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei da hadde jeg måtte finne frem alt fiske utstyret, grave i komposten etter mark. Legge opp nok ved til vinteren. Klær har jeg nok av. Så det skal nok gå greit. Har egen  brønn med grunnvann. Dvs brønnen er kjelleren og full nok til å nås med bøtte. Ski har jeg i garasjen. I tillegg har jeg tråkk av rådyr og hjort bak huset så skulle nok ha fått ta i noen.  Også har jeg egen liten grønnsak hage. Og masse epler. Medisiner klarer jeg meg fint uten. Har ingen bekk å vaske klær i da. 

Anonymkode: 1aa91...889

Greit at du klarer deg uten medisiner for øyeblikket, men det kan raskt oppstå noe akutt, og uten legehjelp tilgjengelig ville jeg sett temmelig svart på det. Noe så enkelt som å få sterke smerter i en tann for eksempel, da er det virkelig bra å kunne ha en tannlegevakt som ordner ut... og tilgang til smertestillende. Trenger ikke være mer komplisert før livssituasjonen blir vesentlig forringet.

Anonymkode: 43b15...742

Skrevet
missbluebird skrev (11 timer siden):

Så lenge den ikke går under pga oversvømmelse, alt brenner, radioaktivitet over overlevelse nivå så tror jeg det skulle gå ganske greit. Hadde jo vært vanskelig i starten, men har man litt generell kunnskap så hadde man klart å skaffe mat, varme etc.

Dra på en god gammeldags hytte og legg igjen elektronikken, mange som klarer det uten problemer så da skal nok jeg også klare det :)

#Legger bort telefon og pc for å øve meg på katastrofe :) 

• Liker 1
Skrevet

Akkurat giftstoffene hadde nok blitt et problem, men ellers kunne jeg nok overlevd noen år om jeg hadde tilgang til rent vann og hadde nok fyrstikker 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (På 16.8.2022 den 16.09):

Det hadde nok blitt en kortvarig affære for min del. 😄 

Her også 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 15.41):

Hvordan velger du å forholde deg til din nye virkelighet hvor det ikke er butikker der du kan få kjøpt klær, mat. møbler, verktøy, telefon, pc, materialer, ingen lege, tannlege, medisiner, sykehus, ikke strøm og internet, null vann i krana, giftstoffer overalt, og du må fikse absolutt alt selv for å overleve? Hvordan ser du for deg at ditt nye liv vil se ut, særlig dersom du er alene og singel?

Hva er verdien av å forsøke, mener du? 
Et liv består av to ting: kvantitet og kvalitet. Om en uten kvalitet skal forsøke oppnå kvantitet må en jo stille seg selv spørsmålet: hvorfor? 

Anonymkode: 121fc...2b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 15.41):

Hvorfor spørre de over 45? De hadde klart seg fint. Nok erfaring og kunnskap. Hvordan folk under 30 hadde klart seg er derimot en annen sak...

Anonymkode: 9f478...cbe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 7.01):

Greit at du klarer deg uten medisiner for øyeblikket, men det kan raskt oppstå noe akutt, og uten legehjelp tilgjengelig ville jeg sett temmelig svart på det. Noe så enkelt som å få sterke smerter i en tann for eksempel, da er det virkelig bra å kunne ha en tannlegevakt som ordner ut... og tilgang til smertestillende. Trenger ikke være mer komplisert før livssituasjonen blir vesentlig forringet.

Anonymkode: 43b15...742

Ting som å trekke ut en verkende tann e.l. løste man før tannlegenes tid også. Primitiv metode som gjør vondt, helt klart, men det er mulig å få det til, og man har jo funnet skjeletter som har manglet tenner der man har sett at det sannsynligvis dreier seg om å trekke dem ut selv. 

Anonymkode: 002b7...2f1

• Liker 1
Skrevet

Mennesker trenger hverandre uavhengig om man er singel eller ei. Vi er flokkdyr. Så jeg ville alliert meg med andre. 

Anonymkode: 82fc5...c83

• Liker 1
Skrevet

Det livet som venter når alt stopper opp for godt, er ingenting for meg. Jeg ser for meg at jeg trekker meg alene tilbake, sulter og tørster ihjel. Er det midt på vinteren så blir det å gå ut i naturen og fryse ihjel i tillegg. Det skulle gjøre susen. Takk for det gode som var. Farvel. 

Anonymkode: 4a070...378

Skrevet

Uten internett ville jeg gått til grunne.

Anonymkode: ed523...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...