AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Kjæresten min holder på med noe hele tiden, og sier selv at han forstår ikke de som sitter i ro i sofaen uten grunn og bare slapper av, ser ut vinduet eller scroller på mobilen uten noe særlig grunn. Når han først sitter i sofaen så er det fordi han skal se film (og da trommer han ofte på lårene), fordi han skal løse Sudoku eller lese. Resten av sin våkne tid styrer han på med noe konstant på kjøkkenet der han lager mat, vasker veldig mye opp og tapper med vann, leter etter noe, vasker klær som han henger opp eller tar ned. Hvis vi skal føre en samtale som jeg starter, så begynner jeg å snakke mens vi begge er i stuen eller kjøkkenet, mens han beveger seg rundt i leiligheten og jeg blir sittende å rope nesten. Jeg synes dette er litt stressende, men han sier at han kan ikke sette seg ned for å snakke med meg, for han har ting å gjøre. Jeg har sagt til han at jeg lurer på om han har en diagnose, for det er ikke normalt å ikke klare å slappe av men holde på med noe hele tiden. Er man sånn hvis man har adhd? Anonymkode: 05628...0e6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjæresten min holder på med noe hele tiden, og sier selv at han forstår ikke de som sitter i ro i sofaen uten grunn og bare slapper av, ser ut vinduet eller scroller på mobilen uten noe særlig grunn. Når han først sitter i sofaen så er det fordi han skal se film (og da trommer han ofte på lårene), fordi han skal løse Sudoku eller lese. Resten av sin våkne tid styrer han på med noe konstant på kjøkkenet der han lager mat, vasker veldig mye opp og tapper med vann, leter etter noe, vasker klær som han henger opp eller tar ned. Hvis vi skal føre en samtale som jeg starter, så begynner jeg å snakke mens vi begge er i stuen eller kjøkkenet, mens han beveger seg rundt i leiligheten og jeg blir sittende å rope nesten. Jeg synes dette er litt stressende, men han sier at han kan ikke sette seg ned for å snakke med meg, for han har ting å gjøre. Jeg har sagt til han at jeg lurer på om han har en diagnose, for det er ikke normalt å ikke klare å slappe av men holde på med noe hele tiden. Er man sånn hvis man har adhd? Anonymkode: 05628...0e6 Folk er forskjellige, og dette er ting man bør avklare i et forhold før man slår seg sammen "for godt". Jeg har venner som er slik du beskriver, uten at de dermed har diagnoser. Å bare ønske å sitte stille på fritiden kunne i så fall også være grunnlag for diagnoser. At mannen min og jeg har omtrent samme aktivitetsnivå og ønske om å balansere aktivitet og ro er en av mange grunner til at vi er sammen. Anonymkode: 8b23b...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå