Gjest gjest1 Skrevet 23. november 2005 #1 Skrevet 23. november 2005 Vi har vært ADSL kunder hos Tele2 i noen år, men i januar neste år flytter vi inn i en blokk som har en annen ADSL leverandør. Vi har sagt opp avtalen med Tele2, men fikk beskjed om at fordi vi endret hastighet i vår, er vi bundet av nye 12 måneder (dette sto det ikke noe om på nettsiden der dette ble ordnet, men greit nok). Det jeg lurer på er hva som skjer når vi må bryte bindingstiden? Må vi betale for de resterende fem måneden? Er det en fast enkeltsum å betale? Er det noen som har erfaring med dette?
moka Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 om du ikke fikk opplyst at det var bindingstid, så krangle med de. samboeren min fikk tlf fra netcom å de sa at siden han var så god kunde så ville de gi han 100 kr i rabatt i et år på regningene, noe han takket ja til. når han da skulle kjøpe tlf på bindingstid sa de at det allerede var bundet. (pga av rabatten ....) men det hadde de ikke sagt noe om. endte med at han fikk billig tlf.... ikke helt samme sak, men det nytter å krangle...
Nella Skrevet 23. november 2005 #3 Skrevet 23. november 2005 Kommer ann på om du har skrivd under på det i kontrakta di det. Står det noe om bindingstid der er det lite å krangle på. På mobil er det 1500,- for å bryte binding. Sikkert mer på ADSL. Ring tele2 og hør. Finn frem kontrakten din. Eneste er om du flytter og tele2 IKKE kan levere der du flytter, da slipper du unna. Men de leverer vel stort sett overalt nå.
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2005 #4 Skrevet 24. november 2005 Oppdatering: Mannen sendte inn en mail og klaget over at bindingstiden ikke var oppgitt på siden hvor vi endret hastighet, og i dag fikk vi mail tilbake hvor de beklaget at de hadde feilinformert oss ved første henvendelse. Moral i historien er: aldri legg deg på rygg og bare godta det selskapene dikterer.
moka Skrevet 24. november 2005 #5 Skrevet 24. november 2005 Oppdatering: Mannen sendte inn en mail og klaget over at bindingstiden ikke var oppgitt på siden hvor vi endret hastighet, og i dag fikk vi mail tilbake hvor de beklaget at de hadde feilinformert oss ved første henvendelse. Moral i historien er: aldri legg deg på rygg og bare godta det selskapene dikterer. ← akkurat som jeg sa.... slipper dere å betale noe da?
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2005 #6 Skrevet 24. november 2005 akkurat som jeg sa.... slipper dere å betale noe da? ← Jepp! :D
Gjest Sabia Skrevet 24. november 2005 #8 Skrevet 24. november 2005 Prøv deg høflig bestemt fra først, hjelper det ikke med vanlig folkeskikk så krangle deg frem til de gir seg. Jeg har selv jobbet på kundesupport - riktig nok ikke med telefon - men man kommer faktisk langt som kranglefant for de ansatte orker ikke styre med det.. Trodde det var motsatt jeg, men det er det faktisk ikke! Det har jeg hørt mange si.. Litt trist egentlig.. Provosert av bindingstid - og spesielt når man endrer i abonnement o.l. så begynner bindingstiden å løpe på nytt!! Grr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå