AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Dere som jobber innen f.eks innen økonomi; har dere teamsmøter flere ganger i uka? Vi har det, og jeg synes det trekker mye tid bort fra jobbingen. Man må gjerne fortelle hva man jobber med/skal jobbe med, så det føles som litt «avhør» og kontroll fra leders side. Kan være siden flere fortsatt bruker hjemmekontor noen dager i uka. Kjenner jeg blir litt umotivert av disse hyppige «kontroll-møtene», det hadde holdt med ett mandagsmøte etter min mening. Erfaringer rundt dette? Anonymkode: 37313...9e1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Vi har møte hver morgen, jeg syns også det er for mye, men jeg får betalt uansett så prøver å drite i det og bare flyte med. Jobber i administrasjon. Anonymkode: 32d01...516 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Ja, egentlig jeg og, føler det på samme måte. Må bare prøve å ikke bli irritert over det, men jeg er nok litt var på at leder bør ha tillit til at vi gjør jobben vår. Skulle ikke vært nødvendig å ha så ofte møter som bare stjeler tid som kunne blitt brukt til å faktisk jobbe mer effektivt..jaja. Et lite hjertesukk. ts Anonymkode: 37313...9e1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Er det mulig at du kjapt sier ditt før du gir beskjed om at du setter på mute men fortsetter å lytte mens du jobber med noe annet? Prøve å bruke som unnskyldning at du må rekke å få gjort ditt og datt før kundemøte e.l. Anonymkode: 17680...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Ja, dette er slikt som de som har for lite å gjøre liker, og de som har for mye misliker. Skulle likt å vite hvor mange årsverk som går bort på at folk skal fortelle hva de gjør, eller ville gjort hvis de ikke var i møte. Anonymkode: dbdfc...034 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Møter er stort sett bortkasta tid. Derfor jeg startet for meg selv. Anonymkode: 452af...6c6
Gjest Albbas Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Vi har en gang i uka, det er passelig. Andre steder har vi hatt en gang i måneden, eller aldri.
Gjest ti10 Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, egentlig jeg og, føler det på samme måte. Må bare prøve å ikke bli irritert over det, men jeg er nok litt var på at leder bør ha tillit til at vi gjør jobben vår. Skulle ikke vært nødvendig å ha så ofte møter som bare stjeler tid som kunne blitt brukt til å faktisk jobbe mer effektivt..jaja. Et lite hjertesukk. ts Anonymkode: 37313...9e1 Tja, det er jo godt mulig at du gjør din jobb som du skal, men det kan godt hende at du har en kollega eller to som trenger "barnevakt" for å gjøre det de skal, og sjefen kan jo ikke bare innkalle noen av dere til møte ...
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Ja, vi har det hver dag. Har klaget flere ganger over at det er for mye. Som regel jobber jeg med det samme over flere dager, så det ender med at jeg må delta i møte bare for å si "samme som i går". Nå driter jeg bare i å gå dersom jeg ikke har noe nytt å melde i fra. Anonymkode: 99abc...9f1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Har møter flere ganger ukentlig, men ikke direkte for å si hva vi har jobba med, men.. 1. Et morramøte mandag for å få statistikk for forrige uke og hvilke fokusområder vi bør fokusere på kommende uke. Tar maks 15 min. 2. Fagmøter hver tirsdag for å bli oppdatert på nye rutiner, avklaringer, ta opp temaer, opplæring osv. Tar alt fra 30min til 2t. 3. Avdelingsmøter anna hver uke. Tar 30-60 min. 4. Enhetsmøter for hele enheten anna hver uke. Tar 45-90 min 5. 15 min kaffepause hver dag for teambonding I tillegg er det månedlig noen i enheten som enten blir 50 år, tjenestegjort i 20 år eller noe lignende. Det forsvinner 1-1,5t til markering og kake. Så er det gjerne et møte eller to i kvartalet på noe fra øverste direktør. Allmannmøter. De tar gjerne en times tid. Så utenfor det igjen er det gjerne et ekstra møte hver anna uke pga.noe spesielt. Det kan være oppdateringer, eller fastsetting av nye rutiner eller noe som ikke fikk tid på et annet møte. Selve møtene er ikke det aller verste, men det tar så lang tid til og fra møtene osv. Altså du blir forstyrra i arbeidet du er satt deg inn i, du går noen min før, kaffetrakter på vei ut av møtene osv. Jeg føler ikke jeg får gjort noe de dagene det er møter. Var mer effektivt i koronatid!! Frustrert. Anonymkode: 955a9...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå