AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Det begynte en ny jente i jobben min og vi fant tonen umiddelbart. Vi ble veldig gode venninner fort, vi hadde mye til felles, vært gjennom mye av det samme, mye ensidige forhold og relasjoner osv. Jeg har brukt mange åe i terapi og har bearbeidet det meste av mitt. Hun går i terapi og jobber Eg gjennom sitt. Plutselig en kveld får jeg en lang melding om at hun ikke får sove, har kranglet med samboeren og har angst, hun beskrev en situasjon mellom de noen uker før som hun ikke klarer å glemme osv. Jeg så med en gang hvordan dette hang sammen og trøstet henne, forklarte henne at det vekker traumer osv og derfor er så vondt. Hun takket for støtten og skulle ta det opp med psykologen. Det er ca en uke siden, føler reaksjonen vår har tippet helt over på ene siden, hun snakker bare om seg selv og sitt, det jeg får kommenter inn i mellom blir stort sett feid bort med "å så fint" "kult det" eller "å ja det suger ja" før det er tilbake på hennes. Hun elsker å belære meg å fortelle om sine hobbyer, nå har hun startet på en jeg har 10år aktiv erfaring med, og ble glad for jeg trodde vi kunne ha det felles. Men med en gang jeg sa at dette er et felt jeg kan en del om, og synes det var kult at hun snuste på det, så la hun det bort og sa hun synes det virka kjedelig. Skjønner ingenting jeg, vet ikke hva jeg skal gjøre heller, vi bonda over det at vi begge hadde opplevd vonde ting, så gjør hun de samme tinga mot meg. Det er veldig vanskelig for vi jobber sammen og skal jobbe på prosjekt sammen lenge. Og jeg er ikke så god på sånne samtaler og ser for meg det blir trøbbel om hun føler jeg avviser henne.... Hun har snakka mye vondt om folk hun mener har såret eller forlatt henne, dårlige vennskap osv, jeg burde lukta lunta... Anonymkode: 0615e...4ad
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 like opplevelser og god venninne-kjemi henger ikke alltid sammen hånd i hånd, dessverre. Selv om hun snakker vondt om andre, og kanskje kommer til å snakke vondt om deg så trenger du ikke bry deg med det. Drittsnakkere snakker dritt uansett, og det skader ikke deg på noen måte. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært "veldig opptatt" fremover, å sett om du fikk smått faset henne ut sakte men sikkert. Anonymkode: 1e113...34b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Et tips er å ikke bli veldig nær venninne med kollegaer. Når det først blir slik som nå er det slitsomt å jobbe sammen Anonymkode: 2f54b...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det begynte en ny jente i jobben min og vi fant tonen umiddelbart. Vi ble veldig gode venninner fort, vi hadde mye til felles, vært gjennom mye av det samme, mye ensidige forhold og relasjoner osv. Jeg har brukt mange åe i terapi og har bearbeidet det meste av mitt. Hun går i terapi og jobber Eg gjennom sitt. Plutselig en kveld får jeg en lang melding om at hun ikke får sove, har kranglet med samboeren og har angst, hun beskrev en situasjon mellom de noen uker før som hun ikke klarer å glemme osv. Jeg så med en gang hvordan dette hang sammen og trøstet henne, forklarte henne at det vekker traumer osv og derfor er så vondt. Hun takket for støtten og skulle ta det opp med psykologen. Det er ca en uke siden, føler reaksjonen vår har tippet helt over på ene siden, hun snakker bare om seg selv og sitt, det jeg får kommenter inn i mellom blir stort sett feid bort med "å så fint" "kult det" eller "å ja det suger ja" før det er tilbake på hennes. Hun elsker å belære meg å fortelle om sine hobbyer, nå har hun startet på en jeg har 10år aktiv erfaring med, og ble glad for jeg trodde vi kunne ha det felles. Men med en gang jeg sa at dette er et felt jeg kan en del om, og synes det var kult at hun snuste på det, så la hun det bort og sa hun synes det virka kjedelig. Skjønner ingenting jeg, vet ikke hva jeg skal gjøre heller, vi bonda over det at vi begge hadde opplevd vonde ting, så gjør hun de samme tinga mot meg. Det er veldig vanskelig for vi jobber sammen og skal jobbe på prosjekt sammen lenge. Og jeg er ikke så god på sånne samtaler og ser for meg det blir trøbbel om hun føler jeg avviser henne.... Hun har snakka mye vondt om folk hun mener har såret eller forlatt henne, dårlige vennskap osv, jeg burde lukta lunta... Anonymkode: 0615e...4ad Sett grenser Anonymkode: 21845...4c8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det begynte en ny jente i jobben min og vi fant tonen umiddelbart. Vi ble veldig gode venninner fort, vi hadde mye til felles, vært gjennom mye av det samme, mye ensidige forhold og relasjoner osv. Jeg har brukt mange åe i terapi og har bearbeidet det meste av mitt. Hun går i terapi og jobber Eg gjennom sitt. Plutselig en kveld får jeg en lang melding om at hun ikke får sove, har kranglet med samboeren og har angst, hun beskrev en situasjon mellom de noen uker før som hun ikke klarer å glemme osv. Jeg så med en gang hvordan dette hang sammen og trøstet henne, forklarte henne at det vekker traumer osv og derfor er så vondt. Hun takket for støtten og skulle ta det opp med psykologen. Det er ca en uke siden, føler reaksjonen vår har tippet helt over på ene siden, hun snakker bare om seg selv og sitt, det jeg får kommenter inn i mellom blir stort sett feid bort med "å så fint" "kult det" eller "å ja det suger ja" før det er tilbake på hennes. Hun elsker å belære meg å fortelle om sine hobbyer, nå har hun startet på en jeg har 10år aktiv erfaring med, og ble glad for jeg trodde vi kunne ha det felles. Men med en gang jeg sa at dette er et felt jeg kan en del om, og synes det var kult at hun snuste på det, så la hun det bort og sa hun synes det virka kjedelig. Skjønner ingenting jeg, vet ikke hva jeg skal gjøre heller, vi bonda over det at vi begge hadde opplevd vonde ting, så gjør hun de samme tinga mot meg. Det er veldig vanskelig for vi jobber sammen og skal jobbe på prosjekt sammen lenge. Og jeg er ikke så god på sånne samtaler og ser for meg det blir trøbbel om hun føler jeg avviser henne.... Hun har snakka mye vondt om folk hun mener har såret eller forlatt henne, dårlige vennskap osv, jeg burde lukta lunta... Anonymkode: 0615e...4ad Bli litt grey rock da? Hold tilbake. Svar på samme måte som hun gjør. "Kjipt Ass, osv. Forstår ikke at du bryr deg, osv." Anonymkode: 61224...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå