Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er respektløst av han å ikke akseptere at du heller vil trene i morgen. Så fremst du holder avtaler om trening som dere inngår, så er det ingen grunn til at han skal lage unødvendige diskusjoner rundt dette.

• Liker 1
Skrevet
kraftwerk skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg, men dette høres bare dust ut. TS skriver sort på hvitt - at hun klager til kjæresten sin angående vekten sin, og at hun vil gå ned i vekt. Det er ikke rart da, at kjæresten blir enda mer interessert i å ha hun med på trening når hun inkluderer han i disse prosessene. TS får heller holde kjeft om vekta si, for det er bare klaging og syting som hun ikke gjør noe med.

Også blir hun sutrete og overdramatiserende når han vil ha hun med, på en for øvrig - høyt elsket fritidsaktivitet som kjæresten bedriver. 
Det er absolutt ikke merkelig at han vil ha hun med, det er ganske normalt og vanlig - at et par har felles interesser, og kjæresten til TS ønsker vel dypt, at TS skal ta del i han sin. 

Mja. Men det er ikke på gymmet at man går ned i vekt. Trening er sunt og bra for helsa og psyken, men det er ikke der kiloene forsvinner.

Men uansett så er det én ting å spørre om hun vil være med på trening og en helt annen å bli sur og drive på som han gjør. Hans fremferd vil snarere drepe treningsgleden til TS med press og dårlig stemning enn å motivere henne.

Nei, det er ikke merkelig at han vil dele interessen sin med kjæresten. Men de trener jo ikke sammen.

Anonymkode: 73747...4aa

• Liker 2
Skrevet

Du burde ta en prat med ham og si at du mister motivasjon og treningsglede når du føler deg presset. 

Sikkert lurt å sette seg et mål selv, for sin egen del. Kanskje det er 1 gang i uka, kanskje 2. Du må få snudd treningen til noe lystbetont, for nå virker det som du føler det mer som ett press, jag og stress.

Og til slutt, så må du snakke med ham og forklare hva du føler og hvilke behov du har. Lykke til! Håper det bedrer seg for deg❤️ 

Anonymkode: cb570...0be

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du klager på vekta, og han vil hjelpe deg ved å slanke deg på gymmen. Når du utsetter, føler han at du sluntrer unna, og han vil hjelpe deg å nå målet ditt. Kanskje det blir på feil måte, men jeg tror at det er velment samtidig som at dere også får litt tid sammen selv om dere ikke sitter skulder ved skulder på treningssenteret.

For å få slutt på pushingen hans, så tror jeg du må pushe deg selv mer. For du ville jo gå ned i vekt, ville du ikke? Forslaget over her at du satte opp faste dager som du trener synes jeg hørtes glimrende ut! Da er du mentalt forberedt, og typen din kan trene sammen med deg på de dagene om han ønsker det. Og så er det gjerne noen andre timer som er kjekke på senteret også som du kan ta uten han? Spinning, aerobic, zumba, etc

Anonymkode: 86c27...709

Men selv om man ønsker å gå ned i vekt, trenger man ikke å trene tung styrke hvis man ikke trives med det!! Han ønsker at hun skal trene tung styrke sammen med ham, hun trives ikke med denne treningsformen. Selvfølgelig blir man demotivert av å bli pushet på denne måten til noe man ikke vil. Jeg liker å gå i basseng sammen med barna. Mannen hater basseng som pesten og klør av klorvann. Jeg drar med barna i basseng, og han tar dem med på ski, som JEG hater. Man må ikke gjøre alt sammen hele tiden. 

Anonymkode: 5d666...78f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mja. Men det er ikke på gymmet at man går ned i vekt. Trening er sunt og bra for helsa og psyken, men det er ikke der kiloene forsvinner.

Men uansett så er det én ting å spørre om hun vil være med på trening og en helt annen å bli sur og drive på som han gjør. Hans fremferd vil snarere drepe treningsgleden til TS med press og dårlig stemning enn å motivere henne.

Nei, det er ikke merkelig at han vil dele interessen sin med kjæresten. Men de trener jo ikke sammen.

Anonymkode: 73747...4aa

Hos meg forsvinner kiloene når jeg begynner å trene. Eller, først lager kroppen masse kvalm i form av smerter, svimmelhet, ødemer og konstant sultfølelse. Så begynner kiloene å rase etter en måneds tid. Dietter hjelper ikke en dritt. Men jeg trener det som JEG liker best, på MINE premisser. 

Skrevet

Er man sammen med en trening og kroppsfanatiker, så bør man være samme type selv.

Anonymkode: 78559...61f

• Liker 3
Skrevet

H

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du klager på vekta, og han vil hjelpe deg ved å slanke deg på gymmen. Når du utsetter, føler han at du sluntrer unna, og han vil hjelpe deg å nå målet ditt. Kanskje det blir på feil måte, men jeg tror at det er velment samtidig som at dere også får litt tid sammen selv om dere ikke sitter skulder ved skulder på treningssenteret.

For å få slutt på pushingen hans, så tror jeg du må pushe deg selv mer. For du ville jo gå ned i vekt, ville du ikke? Forslaget over her at du satte opp faste dager som du trener synes jeg hørtes glimrende ut! Da er du mentalt forberedt, og typen din kan trene sammen med deg på de dagene om han ønsker det. Og så er det gjerne noen andre timer som er kjekke på senteret også som du kan ta uten han? Spinning, aerobic, zumba, etc

Anonymkode: 86c27...709

Ts er voksen og velger selv.  Hun skal da virkelig ikke behøve å bli pushet av kjæresten sin!  Er han ikke fornøyd med fasongen hennes, så må han si det.  Så har hun i det minste mulighet for å be ham om å ryke og reise med meningen sin.  
Jeg synes enhver skal gjøre hva de selv vil.  Hadde jeg vært ts så hadde denne mannen fått et spark ut!  Trening har tydeligvis gått ham til hodet.  Det er ikke greit, synes jeg.  

Skrevet

Jeg fikk helt hodepine av å lese innlegget. Du er ikke hans treningspartner. Du er ikke i militæret heller. Du er kjæresten hans, og nå må han søren meg starte å behandle deg som det også. Du er en voksen person som kan velge selv, og når du sier nei så må han respektere det. Når han presser deg etter du har sagt nei så overskrider han en klar grense. 

Anonymkode: 36002...2be

• Liker 3
Skrevet

Blir han oppgitt fordi du endrer plan hele tiden (som gjør at han også må endre plan) eller fordi du ikke trener slik han ønsker?

Og hvor kom argumentet med vekt inn?

Sier han dette til deg selv?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 14.24):

For et styr. Hadde bare droppet fullstendig å trene sammen med han, og heller trent alene når/hvis du får lyst. 

Anonymkode: 84190...3c0

Ja, helt enig. Kjente jeg ble oppgitt på dine vegne Ts.

Dette er jo ikke noe som går ut over han, at han ikke får trent. Du eiger din egen tid.

Anonymkode: d9f4a...0d6

• Liker 1
Skrevet

Mange menn som ikke skjønner de er homofile når de vil forme damene sine som mannfolk. Hadde styrt unna.

Anonymkode: 30892...6cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 14.20):

Er dette bare sunn press og oppmuntring til å hjelpe meg på å bli bedre? Vurderer nesten psykolog

Anonymkode: 4aa4e...156

Ingen som tvinger deg til å være sammen med den idioten..

Be han dra til helvete og finn deg en bedre partner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 15.05):

Er dere egentlig kompatible, TS? Hvis han er en veldig aktiv og atletisk type mens du er mer sofapotet så er det vel ikke liv laga uansett?

Anonymkode: ac97f...2c0

Trenger ikke være noe problem🤷🏼‍♀️.

Jeg er det man kan kalle «treningsnarkoman».. Typen trener ikke i det hele tatt.

Ser ikke hvorfor det må være et problem. Vi har mer en nok annet til felles.

Anonymkode: 4e74c...029

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dietter hjelper ikke en dritt.

Om du er normalt frisk, så er dette direkte feil.

Det er umulig å ikke gå ned i vekt om man ligger i kaloriunderskudd over tid.

Anonymkode: 4e74c...029

• Liker 1
Skrevet

Blir skremt av noen av svarene her!! Det er ikke ts sil feil!  Trening skal være gøy og motiverende! Ts opplever dette som press og det blir stadig krangler av det. Det er utrolig usunt og ikke bra. Ikke hjelper det på motivasjonen heller. Det er ikke godt å vite motivasjonen hans bak, for vi kjenner han ikke. Men uansett prøver han å presse ts med på trening. Det er jo ikke ts som lager styr. Hun beskriver jo bare hvordan han reagerer. Det er han som lager krangler og blir sur for at ts ikke blir med. Det er bare trening, og dersom ts ombestemmer seg og ikke vil bli med likevel, så er jo det helt opp til henne! Han kan jo dra alene! 

Jeg ville prøvd å snakke med han skikkelig om dette, men også vårt tydelig på at han ikke kan presse deg til dette ts. Dersom han opplever det som et stort problem hvis du skulle ombestemme deg, så ville jeg droppet helt å trene med han. Sagt at det er uaktuelt. Sett grenser for seg selv 🙂 Dersom han ønsker at ts skal ned i vekt (vet ikke hvor mye ts veier), så er det andre, mer sunnere måter å gjøre det på.

Ellers synes jeg det er et rødt flagg at det blir så mye styr av dette. 

Anonymkode: 86e02...a7c

Annonse
Skrevet

Hm... 

Jeg hadde også blitt frustrert hvis jeg hadde en kjæreste som klagde på vekta og som fant på unnskyldninger når jeg prøvde å ta han med.

Og så hadde jeg blitt frustrert dersom jeg hadde sagt at jeg trengte bedre tid til å forberede meg og kjæresten ble sur hvis jeg ikke var spontan nok.

Så jeg er på deres begge sin side.

Men han burde kanskje finne seg en med mer like interesser og du finne deg en som ikke er så spontan?

Skrevet (endret)

Jeg tror de fleste voksne mennesker blir sur hvis noen andre forsøker å bestemme hvordan de skal disponere tiden sin, og heller ikke tar nei for et nei. Og på toppen av det hele underkjennes forklaringen man får (som man i grunnen ikke burde ha trengt i utgangspunktet om man hadde skjønt at nei betyr nei).

Han høres utrolig umoden ut.

Jeg hadde nektet å trene samme sted som ham. 

Endret av Elle Melle
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo si at du er med to dager i uka, feks? Om du er i form. Og forklare at han er et voksent menneske og bare må finne seg i at folk av og til ikke er i form eller humør. Og at de da avlyser på kort varsel. Forventer han at du skal løfte vekter med migrene, menssmerter eller snue, liksom? Er han ikke riktig god?

Dersom du sier «nei» så er ikke det et svar som er åpent for diskusjon. Et nei er et endelig svar. Det skal ikke begrunnes, det skal ikke diskuteres og han kan ikke ha en mening om det. Ønsker han å ha en mening om det? Ok. Da holder han den for seg selv.

Jeg er usikker på om det ikke mer er et kontrollbehov fra hans side her? At han ønsker å kontrollere din adferd og kamuflerer det ønsket som «omsorg» er ikke veldig uvanlig adferd fra både menn pg kvinner som tenderer til kontrollerende adferd (selv om slikt er både uønsket og avvikende). 

Dersom du oppriktig har lyst til å trene anbefaler jeg at du setter opp din helt egen plan. Så får han justere seg etter deg, eller dere kan trene hver for dere.Er han oppriktig interessert i at du blir glad i å trene vil han finne dette helt supert. Handler dette om kontroll vil han finne ideen om at du styrer helt forferdelig. Da dumper du han. 

Anonymkode: 96d56...425

Skrevet

Dette trenger ikke være tilfelle her, men mange jeg kjenner blir utrolig frustrerte når kjæresten etter den første fasen med forelskelse viser seg å være veldig glade i løst tøy, sofa, serier og godteskål. Ofte ender det i brudd, fordi det er en annen person og livsstil enn de falt for. Det kan være et forsøk på å fortsette å ville være i et forhold med vedkommende, for slikt er vanskelig å fortelle.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du bør ta tak i deg selv å komme deg på trening. Det høres ut som du har litt for lett i å ikke gidde når det faktisk skal trenes, også finner du en måte å gjøre det til partneren din sin feil. Du må respektere det at han ønsker en mest mulig attraktiv kvinnelig samboer, og at du da må gjøre en innsats på trening. 

Anonymkode: b383e...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...