Gå til innhold

Nattesøvn - orker ikke drømme mer

Anbefalte innlegg

Har stått i en type livskrise. Skjedde for snart et år siden og kan vel si at akutt-perioden er over. Har hele tiden gjennom dette sovet urolig og drømt mye om temaet. Nå har jeg ting mer på avstand og alt føles bedre. Men: jeg drømmer så SINNSYKT mye hver natt. Ikke om det temaet lengre, men om at og ingenting. Absolutt alt og ingenting, som å se flere intense filmer hver natt. Våkner ofte og drømmer så levende. Utrolig slitsomt. Har kuttet skjerm før leggetid. Vet jeg kan få sovetabletter (ønsker i grunn ikke dette men brukte det en periode for å gi kroppen søvn) men dette hjelper ikke på drømmingen. Da sover jeg, men drømmer like mye. 
Vil bare sove uten alle disse ville drømmene, er helt sliten av det. Så trøtt. Trener, så kroppen er trøtt. Jobber hver dag i en krevende jobb så hodet bør også være trøtt. 
Noen tips? 

Anonymkode: ebd55...fff

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1606878-nattes%C3%B8vn-orker-ikke-dr%C3%B8mme-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du på noen medisiner?

Jeg hadde en periode etter mange operasjoner jeg måtte ta paralgin forte. Hadde vanvittige drømmer, måtte slutte på det pga søvnen.

Ellers er jeg en som drømmer fryktelig mye i perioder. Går, snakker og rydder i søvne🤣 

Litt usikker, men jeg tror jeg sover dypere når jeg tar melatonin på kvelden. Tar ofte 5 mg.

Har ei slik fitbit klokke som registrerer søvn, og ser på den at jeg sover roligere med melatonin. Kan være tilfeldigheter også, bruker det ikke hver dag.

Du er ikke i underskudd på søvn?

Anonymkode: d34f6...fa3

• Hjerte 1

Jeg går på levaxin og cerazette. Men det har jeg gjort i åresvis. Melatonin gir meg faktisk verre drømmer. Jeg drømmer så levende, kan brekke meg i søvne hvis jeg drømmer noe ekkelt. Kan være gjennomsvett.. Bare masse surr. Våknet i gangen her om dagen, på vei ut døren. Går heldigvis sjelden i søvne. 

Men SÅ lei av å drømme, misunner de som ikke husker at de har drømt… 

Eller drømme at jeg er tett i nesa og så våkne av at jeg gisper etter luft. Eller drømme at det står noen i rommet og så våkne av den følelsen og måtte skru på lyset for å riste det av meg. Men oftest bare masse levende drømmer om helt random ting. Jeg har alltid drømt mye men nå i det siste (etter covid og den personlige greia jeg har gått igjennom i tillegg) så er det helt vilt mye. Utmattende. 
Se egentlig etter råd for å roe ned drømmeaktivitet. Er ung kvinne og sunn og frisk. Ikke overvektig, ikke søvnapne. Bare urolig søvn.. 

Dropper kaffe etter kl 14. Trener og «bruker meg». Forsiktig med skjerm rett før leggetid. Har folk å prate med om ting som stresser meg. Legger meg til faste tider. Rart, så mye drømmeaktivitet… 

TS (glemte å signere over her) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...