AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Vi skal gifte oss snart. Det er en person som har laget så mye drama, ekstra kostnader og arbeid for oss i og før bryllupet. Er det greit å trekke invitasjonen? Anonymkode: fd157...416
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 I utgangspunktet syns jeg det er barnslig å trekke tilbake invitasjonen. Kan du ikke gi flere detaljer om relasjon, drama og ekstra kostnader/arbeid? I tillegg til hvor lenge det er til bryllupet og hvilke konsekvenser det vil få å trekke tilbake invitasjonen Anonymkode: eb80d...95a 1
Jaytee Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Hvis forholdet er så dårlig som du sier, og vedkommende er oppegående nok, så tror jeg heller ikke personen er intr i å delta i bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Svigermor: Nei. Da får mannen ta en alvorsprat med henne. Og dere får bare tenke at det er hun som driter seg ut foran alt og alle om det fortsetter i bryllupet. Venninne: Si klart fra om hvordan du opplever det, og hvor vanskelig det er. Og at det på ingen måte er akseptabelt at dette fortsetter i bryllupet, og er det ikke endring umiddelbart så trekker du invitasjonen. Narkis-onkel: Ja, bare trekk den. Anonymkode: 5c17d...f1a 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Situasjonen er alt for lett gjenkjennelig til at jeg kan si så mye om det uten at det potensielt skaper langt mer drama. Så jeg får ikke fortalt hvor ille ting faktisk er eller hele bildet. I korte trekk: prøvd å skape splittelse mellom meg og samboer, laget krangling mellom oss, sier stygge ting til oss, sagt ting til familiemedlemmer om oss som ikke stemmer osv. Stiller krav om hensyn vi må ta som eks hvor de skal sitte og mat. Uten at vi har gjort eller sagt noe, før vi fikk vite dette. Vi har ikke slikt drama rundt oss i livet, så dette var sjokkerende. Og ingen forvarsel heller. Ang kostnader vet jeg ikke hvordan jeg skal forklare uten å bli gjenkjent. Men vil koste oss ca. 3500,- å ha personen der inkl partner. I tillegg kostet oss minst 1500,- ekstra og en del ekstra arbeids timer pga denne skikkelsen. Høres kanskje ikke så mye ut, men kjipt å måtte betale for denne personen når vi ikke ønsker lengre og vi har i utgangspunktet nok utgifter til bryllupet. De har ingen utgifter til bryllupet og kommer ikke med gave heller. Bryllupet er om 3 uker. Alt dette kom frem forrige uke. Vi vet at det blir mer drama både før og under bryllupet hvis personen fortsatt blir invitert. Har sagt klart ifra, men nytter visst ikke. Er nok noen form for sjalusi i bildet. Ts Anonymkode: fd157...416 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi skal gifte oss snart. Det er en person som har laget så mye drama, ekstra kostnader og arbeid for oss i og før bryllupet. Er det greit å trekke invitasjonen? Anonymkode: fd157...416 Du sier jo veldig lite om hva det gjelder. Hvis "drama, kostnader og arbeid" er fordi en gjest er rullestolbruker eller har cøliaki eller lignende og har krav til at festen skal være tilrettelagt er det noe annet enn om noen er voldelige og slemme. Det blir rart å skulle liksom "trekke invitasjonen" (hvordan skal du gjøre det på en ordentlig måte, sende formell kontra-invitasjon?), men man kan absolutt ta praten om at "vi ønsker dere en hyggelig dag og at hvis du vil lage bråk kan du heller bli hjemme". Er det noen som er voldelig eller noe sånt får du heller alliere deg med noe personale om å nekte inngang hvis tegn på dårlig oppførsel. . Anonymkode: e7b16...efe 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Du sier jo veldig lite om hva det gjelder. Hvis "drama, kostnader og arbeid" er fordi en gjest er rullestolbruker eller har cøliaki eller lignende og har krav til at festen skal være tilrettelagt er det noe annet enn om noen er voldelige og slemme. Det blir rart å skulle liksom "trekke invitasjonen" (hvordan skal du gjøre det på en ordentlig måte, sende formell kontra-invitasjon?), men man kan absolutt ta praten om at "vi ønsker dere en hyggelig dag og at hvis du vil lage bråk kan du heller bli hjemme". Er det noen som er voldelig eller noe sånt får du heller alliere deg med noe personale om å nekte inngang hvis tegn på dårlig oppførsel. . Anonymkode: e7b16...efe Så du skrev mer hva det gjaldt nå. Vi vet jo ikke mye om hva slags hensyn det er snakk om, men jeg tenker uansett hvis det er snakk om at personen har en sykdom eller tilstand som krever tilrettelegging så prøver man å inkludere så godt man kan. Anonymkode: e7b16...efe 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Hadde trukket invitasjonen og gitt tydelig beskjed om at de er uønsket i bryllupet. Er det fare for at de kan dukke opp til tross for det så hadde jeg nok tilføyd at politi vil bli tilkalt dersom det blir ytterligere drama. Ekstremt? Ja, men dersom det må til for å få kontroll på eget bryllup så blir det slik. Anonymkode: 8d62d...6df 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier jo veldig lite om hva det gjelder. Hvis "drama, kostnader og arbeid" er fordi en gjest er rullestolbruker eller har cøliaki eller lignende og har krav til at festen skal være tilrettelagt er det noe annet enn om noen er voldelige og slemme. Det blir rart å skulle liksom "trekke invitasjonen" (hvordan skal du gjøre det på en ordentlig måte, sende formell kontra-invitasjon?), men man kan absolutt ta praten om at "vi ønsker dere en hyggelig dag og at hvis du vil lage bråk kan du heller bli hjemme". Er det noen som er voldelig eller noe sånt får du heller alliere deg med noe personale om å nekte inngang hvis tegn på dårlig oppførsel. . Anonymkode: e7b16...efe Nei, personen har hverken cøliaki, sitter i rullestol eller lignende 😄 De er hjertelig velkommen uansett sykdom og noe vi tar gledelig hensyn til, omså det koster litt ekstra. Å ta slike hensyn anser jeg ikke som en byrde eller drama på noen som helst måte og noe vi er klar over når vi inviterer gjestene. De fleste er nære venner. Ingen fysisk vold heller. Du mener det er normalt å måtte strekke seg så langt for en gjest vi betaler for og skal feire en av de potensielle beste dagen i vårt liv? 🤔 Ts Anonymkode: fd157...416 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde trukket invitasjonen og gitt tydelig beskjed om at de er uønsket i bryllupet. Er det fare for at de kan dukke opp til tross for det så hadde jeg nok tilføyd at politi vil bli tilkalt dersom det blir ytterligere drama. Ekstremt? Ja, men dersom det må til for å få kontroll på eget bryllup så blir det slik. Anonymkode: 8d62d...6df Ja, heller nok mot det. Ingen fare for at personen dukker opp hvis vi trekker invitasjonen 😊 Ts Anonymkode: fd157...416 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, personen har hverken cøliaki, sitter i rullestol eller lignende 😄 De er hjertelig velkommen uansett sykdom og noe vi tar gledelig hensyn til, omså det koster litt ekstra. Å ta slike hensyn anser jeg ikke som en byrde eller drama på noen som helst måte og noe vi er klar over når vi inviterer gjestene. De fleste er nære venner. Ingen fysisk vold heller. Du mener det er normalt å måtte strekke seg så langt for en gjest vi betaler for og skal feire en av de potensielle beste dagen i vårt liv? 🤔 Ts Anonymkode: fd157...416 Det er bare rart å forstå hva slags hensyn, ekstra kostnader og arbeid som er aktuelt for en gjest hvis ikke det er en sykdom eller tilstand bak som forsvarer det? "I bryllupet må jeg ha peoner og en fiolinist ved bordet og du må lage ferske hjemmelaget muffins til meg mellom vielsen og festen"- liksom? Hva skjer hvis dere bare ikke legger til de kostnadene og arbeidet? Hvis trusselen er "hvis ikke jeg får peoner ved bordet så skal jeg strippe naken og si stygge ting om deg under talene" så ville jeg bedt personen holde seg unna. Hvis trusselen er "vi kommer ikke hvis ikke det er fiolinist" så er det jo lett å løse 😂 Anonymkode: e7b16...efe 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Situasjonen er alt for lett gjenkjennelig til at jeg kan si så mye om det uten at det potensielt skaper langt mer drama. Så jeg får ikke fortalt hvor ille ting faktisk er eller hele bildet. I korte trekk: prøvd å skape splittelse mellom meg og samboer, laget krangling mellom oss, sier stygge ting til oss, sagt ting til familiemedlemmer om oss som ikke stemmer osv. Stiller krav om hensyn vi må ta som eks hvor de skal sitte og mat. Uten at vi har gjort eller sagt noe, før vi fikk vite dette. Vi har ikke slikt drama rundt oss i livet, så dette var sjokkerende. Og ingen forvarsel heller. Ang kostnader vet jeg ikke hvordan jeg skal forklare uten å bli gjenkjent. Men vil koste oss ca. 3500,- å ha personen der inkl partner. I tillegg kostet oss minst 1500,- ekstra og en del ekstra arbeids timer pga denne skikkelsen. Høres kanskje ikke så mye ut, men kjipt å måtte betale for denne personen når vi ikke ønsker lengre og vi har i utgangspunktet nok utgifter til bryllupet. De har ingen utgifter til bryllupet og kommer ikke med gave heller. Bryllupet er om 3 uker. Alt dette kom frem forrige uke. Vi vet at det blir mer drama både før og under bryllupet hvis personen fortsatt blir invitert. Har sagt klart ifra, men nytter visst ikke. Er nok noen form for sjalusi i bildet. Ts Anonymkode: fd157...416 Det er fortsatt helt, klin umulig å svare på. Jeg mener, dere trekker jo ikke invitasjonen om dette er brudgommens utagerende tenåringsdatter... Anonymkode: 5c17d...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 Jeg skrev litt om dramaet, kostnadene og ekstra arbeidet. Får ikke skrevet så mye mer om det. Men jeg synes igrunn alt dramaet som kom opp hadde holdt i massevis for å trekke invitasjonen. Vi betaler mye for hver gjest. Dette skal være en fin, flott og koselig dag for oss. Vi inviterte i utgangspunktet etter hvem som bidrar til en god dag og som betyr mye for oss. Ikke hvem vi burde og ikke. Både for våres og gjestenes skyld. Ingen andre som tenker slik? Inviterer dere alle dere burde, uansett? Ts Anonymkode: fd157...416 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 GIRL nei. Sett foten ned, send en tekstmelding, skriv: I lys av alle stygge kommentarer du har sagt til vår familie, tenker vi at det er ønskelig for oss, og sikkert for deg, at du ikke kommer i bryllupet vårt. Slett nr vårt. (ok kanskje ikke det siste men jeg har alltid hatt lyst til å si det til noen) Ferdig snakka, ærlig talt, om noen hadde starta krangling og dritt 3 uker før mitt bryllup så kan de holde seg hjemme. Deres dag, deres gjester. Done. Anonymkode: 4e03d...e0b 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skrev litt om dramaet, kostnadene og ekstra arbeidet. Får ikke skrevet så mye mer om det. Men jeg synes igrunn alt dramaet som kom opp hadde holdt i massevis for å trekke invitasjonen. Vi betaler mye for hver gjest. Dette skal være en fin, flott og koselig dag for oss. Vi inviterte i utgangspunktet etter hvem som bidrar til en god dag og som betyr mye for oss. Ikke hvem vi burde og ikke. Både for våres og gjestenes skyld. Ingen andre som tenker slik? Inviterer dere alle dere burde, uansett? Ts Anonymkode: fd157...416 Skjønner! Og ja, jeg tror jeg absolutt hadde fulgt samme linje om jeg skulle gifte meg. Ingen vits i å invitere mennesker man vet kommer til å lage dårlig stemning. Det er litt rart dette at mange tenker at man må invitere kreti og pleti av slekt og andre folk i brylluper, men slik skal det ikke være. Man inviterer de man ønsker å dele den viktigste dagen i sitt liv med. Ferdig med det. Skjønner godt alle de som heller tar en tur til byfogden og reiser alene til et solrikt sted enn å holde bryllup med hele slekta på begge sider. Anonymkode: 8d62d...6df 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner! Og ja, jeg tror jeg absolutt hadde fulgt samme linje om jeg skulle gifte meg. Ingen vits i å invitere mennesker man vet kommer til å lage dårlig stemning. Det er litt rart dette at mange tenker at man må invitere kreti og pleti av slekt og andre folk i brylluper, men slik skal det ikke være. Man inviterer de man ønsker å dele den viktigste dagen i sitt liv med. Ferdig med det. Skjønner godt alle de som heller tar en tur til byfogden og reiser alene til et solrikt sted enn å holde bryllup med hele slekta på begge sider. Anonymkode: 8d62d...6df Enig. Vi inviterer etter hvem vi ønsker å tilbringe dagen med, ikke alle vi "burde". Har begynt å skjønne hvorfor enkelte gjør det ja. Ts Anonymkode: fd157...416 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 Det er deres dag. Trekk invitasjonen. Ikke la de ødelegge dagen deres på denne måten. Møkkafolk. Anonymkode: 9f5af...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #19 Skrevet 17. august 2022 Jeg gjorde det samme. Skal ikke gi for mange detaljer da det også er lett gjenkjennelig, men var en venninne som totalt endret seg etter at jeg ble forlovet. Var nok endel sjalusi og usikkerhet med i bildet. Da jeg prøvde prate med henne om situasjonen så ignorerte hun bare meldingene mine og slettet meg ettervært på sosiale medier. Jeg synes heller ikke man skal be noen av plikt. Ba ingen fra min familie annet enn foreldre, feks. Og hvis jeg hadde hatt et dårlig forhold til dem, så hadde ikke de blitt bedt heller. (Ikke at jeg har et dårlig forhold til de andre i slekta jeg ikke ba, men jeg har så og si ingen kontakt med dem og da føles det feil å invitere.) Anonymkode: 23347...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå