Gå til innhold

Anbefaling av isbitformer til babymos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å lage mos av frukt og grønnsaker til babyen og har to isbitbrett fra Clas i fryseren med det. Men jeg synes det er så tungvint å få ut enkeltbiter fordi de er av hard plast, så jeg må varme den "biten" jeg skal ha under varmt vann, for så å stikke den ut med kniv. Skulle gjerne hatt en form av silikon med små seksjoner, og gjerne lokk også. Noen tips?

Anonymkode: 6a152...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger! Her bruker jeg fra europris, men samme problemet som deg

Skrevet

Har både med silikon og hardplast. Synes ikke silikonformen er noe bedre og sliter med å få den ren. Alt suger seg liksom til den, spesielt støv fra skuffen den bor i når den ikke er i fryseren.

Har løst det ved at jeg popper ut bitene når de er fryst og har dem i ziplock-poser og matbokser, merket med hva slags mos det er.

Anonymkode: 048ad...922

• Liker 1
Skrevet

Vi har bare brukt i hardplast. Har noen fra Biltema som er med lokk. 

Men, vi bare varmet hele isbitformen, og løsnet bitene ved å "vrenge opp" brettet, altså ta tak i hver kortende og vri dem motsatt vei fra hverandre litt frem og tilbake, etter å ha varmet undersiden litt. Så har vi helt alle terningene over i en vanlig boks. Da har vi frigjort formen også, så vi har kunnet ha mange ulike typer moser i frysen samtidig, uten å måtte ha tusen isbitbrett. 

Anonymkode: 87035...9e5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har både med silikon og hardplast. Synes ikke silikonformen er noe bedre og sliter med å få den ren. Alt suger seg liksom til den, spesielt støv fra skuffen den bor i når den ikke er i fryseren.

Har løst det ved at jeg popper ut bitene når de er fryst og har dem i ziplock-poser og matbokser, merket med hva slags mos det er.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har bare brukt i hardplast. Har noen fra Biltema som er med lokk. 

Men, vi bare varmet hele isbitformen, og løsnet bitene ved å "vrenge opp" brettet, altså ta tak i hver kortende og vri dem motsatt vei fra hverandre litt frem og tilbake, etter å ha varmet undersiden litt. Så har vi helt alle terningene over i en vanlig boks. Da har vi frigjort formen også, så vi har kunnet ha mange ulike typer moser i frysen samtidig, uten å måtte ha tusen isbitbrett. 

Anonymkode: 87035...9e5

Dette var gode tips! Takk! 😁

Anonymkode: 6a152...a1d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte de store formene av silikon fra Clas til måltidsmengde: https://www.clasohlson.com/no/Isbiter,-store/p/44-3563

Da de var fryst poppet vi dem ut og lagret i pose eller boks.

Da vi skulle bruke dem tok vi dem ut og tinte en og en. Skulle vi på farten eller på besøk putta vi en frossen kloss i en sånn: https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-matoppbevaring-med-lokk-firkant-glass-80444946/

Skrevet
12 minutter siden, Pantoten said:

Jeg kjøpte de store formene av silikon fra Clas til måltidsmengde: https://www.clasohlson.com/no/Isbiter,-store/p/44-3563

Da de var fryst poppet vi dem ut og lagret i pose eller boks.

Da vi skulle bruke dem tok vi dem ut og tinte en og en. Skulle vi på farten eller på besøk putta vi en frossen kloss i en sånnhttps://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-matoppbevaring-med-lokk-firkant-glass-80444946/

Samme her, bare at vi bruker tomme barnematglass. 😄

Skrevet

De fra jernia i silikon er helt supre, selges i to størrelser og med lokk. Mye billigere enn mange andre og spesielt de som selges i barnebutikker… 

Anonymkode: db5fe...823

Skrevet

isbitformer i silikon! Da får du isbiter ut enkelt. Er personlig lite glad i plast uansett, så prøver å minimere bruken av det. Men uansett når det kommer til lettvintheter mtp å få ut fine isbiter som beholder fasongen, kan ikke plast og silikon sammenlignes fra min erfaring. I år fant jeg isbitformer og ispinneformer på ohdearbaby.no, fra Liewood. Barna har fått stor glede og sikkert alt for mye is denne sommeren. Menmen, hjemmelaget i alle fall!

For øvrig kan liewood isbitformer også brukes til baking, så da har vi jo søte småkake-former  🙌 blir sikkert noen kreative dinosaur krimsaker i år 😜

Anonymkode: a6f93...183

Skrevet

Veldig fornøyd med dem vi har kjøpt fra Tise Basic. Klarer stort sett alltid å få dem ut og opp i skålen med en hånd og babyen på den andre armen.

Anonymkode: 48d58...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...