Gå til innhold

er så lei dette arret. kan det fjernes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt dette arret over 15 år nå, men har ikke hatt råd til å gjøre noe med det.
er dette et arr som kan fjernes?
ser ut som ei permanent kvise over ene øyenbrynet, og selv om det ikke har skjedd ofte har det kommer kommentarer om det fra andre også.

i og med at det er et arr som stikker ut har jeg forstått at det kan være vanskeligere å få det vekk enn innsunkne arr.
er det noen som har erfaring med å få fjernet lignende arr?

Anonymkode: fb165...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

298582940_1222984345204199_2172606009182268_n.jpg.4b96787bf39d4b29dfa7c2513d9a6d39.jpg

Skrevet

Du er helt sikker på det er ett arr ? kan være noe talg inni der ? Hud finner på rare ting. Bare en tanke.

Anonymkode: 447b1...cc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du er helt sikker på det er ett arr ? kan være noe talg inni der ? Hud finner på rare ting. Bare en tanke.

vel, helt sikker kan jeg nå ikke være, men det har nå vært der i ca 15 år, og jeg har fått laserbehandling på den en eller to ganger mens jeg var å fikk behandlet en tattoo,... regner med hudpleier/ de som opererte laseren ville ha  vist forskjell på om det var arr eller noe annet?

Skrevet

laser utgjorde forsåvidt ingen forskjell på den

Skrevet

Har tilsvarende på samme sted og hudlegen sa det var en føflekk uten den typiske brune fargen. 

Anonymkode: e4107...bbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har tilsvarende på samme sted og hudlegen sa det var en føflekk uten den typiske brune fargen. 

Samme her, jeg har to. Hyperfikserer på dem hver gang bilder skal tas :fnise: Men mulig de kan fjernes :vetikke:

Anonymkode: c8fd5...ee6

Skrevet

Den kan fjernes. Jeg fikk en utvekst uten farge og den ble skåret bort, sydd et sting og nå er det ikke mulig å se at det har vært noe der. 

Anonymkode: 54d4d...2bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

dette er ikke en føflekk. arret kom etter ei kvise da jeg var rundt 20

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den kan fjernes. Jeg fikk en utvekst uten farge og den ble skåret bort, sydd et sting og nå er det ikke mulig å se at det har vært noe der. 

jeg er så redd for at det kan komme arr etter en eventuell bortskjæring. har skåret bort en føflekk på låret, og det ble det et stort rødt arr. arr ellers på kroppen skjemmer meg ikke, men vil helst være arrfri i ansikt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg er så redd for at det kan komme arr etter en eventuell bortskjæring. har skåret bort en føflekk på låret, og det ble det et stort rødt arr. arr ellers på kroppen skjemmer meg ikke, men vil helst være arrfri i ansikt.

Kan det ha blitt et kleoid arr? Jeg fikk det etter å ha fjernet en føflekk på skuldra, men det har nok sammenheng med at jeg gikk rett på jobb med mange tunge løft😅 Skulle nok holdt meg mer i ro. En plastisk kirurg fortalte meg at kleoide arr er mer vanlig blant mørkhudede(så jeg har muligens det baki genene en plass:D) enn hvite. Men uansett; jeg har også fjernet en føflekk i tinningen, og det kan man overhodet ikke se.

Anonymkode: c8fd5...ee6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Holder du deg unna sol 3-4 mnd etter at den er fjernet så skal det ikke bli rødt. Jeg har en tynn hvit stripe der jeg har arr, men man må helt tett på ansiktet mitt for å se det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 17.50):

vel, helt sikker kan jeg nå ikke være, men det har nå vært der i ca 15 år, og jeg har fått laserbehandling på den en eller to ganger mens jeg var å fikk behandlet en tattoo,... regner med hudpleier/ de som opererte laseren ville ha  vist forskjell på om det var arr eller noe annet?

Personlig ville jeg ikke klart å la være å stikke en spritet og sterilisert nål i den der for å i allefall sjekke om det bare er talg inni. Men det er ikke en anbefaling altså. Vær forsiktig i tilfelle og bruk mye sprit for under og etter. Bare hva jeg hadde gjort. men som sagt: på eget ansvar.

Har hatt rare ting i fjeset som har vært ting med talg. En liten utvekst i panne som kom igjen og igjen ganske raskt, i mange år, etter hver tømming, til den nå endelig ga opp og ble borte he he. Tror det var en skadet pore eller noe. Ett annet sted har jeg en lite prikk som væsker hver gang det blir forstyrret som ved vask. Hud er rare greier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

dette er ikke en føflekk. arret kom etter ei kvise da jeg var rundt 20

så denne. så ingen tror jeg sier en skal stikke nål i en føflekk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...