AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #21 Skrevet 16. august 2022 Min_hund_er_Grå skrev (12 minutter siden): Problemet til valpen var vel ikke det å ligge rolig, men å styre forventningene til mennesker og kunne ro seg etterpå. Hvordan skal dette la seg gjøre uten at det er folk innvolvert? og om det da oppstår hendelser i løpet av dagen hvor valpen ikke vil roe seg ned igjen? Skal man da avbryte arbeidet eller skal man bare la valpen styre og stresse rundt? Uansett så ser jeg ikke at dette er noen bedre løsning enn den hundeeier har har valgt. Og hvordan kan det bli bedre å etterlate hundene hjemme alene i arbeidstid+reisetid enn å ha hunden liggende i en bil som etter hundeeieres eget utsagn kan se fra arbeidsplassen og hvor hundeeier har mulighet til å se til hunden mellom 1 gang i timen til 1 gang annenhver time? Hvis en skal ha med hunden på jobb så er det jo å forvente at man er nødt til å korrigere oppførsel ila. dagen, med mindre hunden er godt trent fra før. Selv da vil det jo være nye situasjoner hunden kan reagere på. Nå tar det ikke veldig lang tid å si "nei" eller "gå på plassen din", men det må selvfølgelig læres inn først, og da er det lettere når hunden reagerer på menneskene som kommer. Anonymkode: 49272...c3b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #22 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du lar IKKE en hund sitte i bilen flere timer. Enkelt og greit. Hvis det er vanskelig å forlate hunden hjemme, får du få noen til å passe den. Å la den ligge i bilen i så mange timer, er rett og slett dyreplageri. Anonymkode: 32f3b...6c8 For min er det mye bedre å være med i bilen enn å være igjen hjemme. Å være igjen hjemme betyr 8-9 timer med alenetid, å være med i bilen, betyr 2x3-4 timer alenetid, avbrutt av en god lunsjpause. Han har stort nok bur til at han kan velge mellom to underlag, og kan strekke seg helt ut. Nå har min separasjonsangst, og kan ikke være alene hjemme, men jeg tror faktisk han hadde foretrukket å være med uansett. Det gir totalt mindre alenetid for ham. Anonymkode: 4f8ab...8bd 1
Tabris Skrevet 16. august 2022 #23 Skrevet 16. august 2022 Jeg synes det er mye bedre å ha ham med i bilen. Som andre sier så kan du da lufte når du har anledning. Hvis han er alene hjemme før han er klar for det så kan han utvikle negative assosiasjoner til å være hjemme alene i huset og det kan da bli mye vanskeligere å lære ham det. For hver gang han får en negativ erfaring, så raser du tilbake i treningen. Så det er mye bedre å ha ham i bilen samtidig som du trener på det hjemme.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #24 Skrevet 16. august 2022 Er han roligere på kontoret om han får et bein å kose seg med? Anonymkode: ba617...e2b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #25 Skrevet 16. august 2022 Jeg ser ikke noe problemer med å ha hunden i bilen mens man er på arbeid så lenge man legger til rette for det: ikke for varmt, tilgang på vann og lufting i løpet av dagen. Mine har vært med på for eksempel kurshelger fra de er ferdig vaksinert og da blir det fort noen timer i bil da også. På laget mitt trener vi 6+ timer hver lørdag, så mine er godt vant med å ligge i bilen og synes det er helt greit. Anonymkode: 854df...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #26 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er han roligere på kontoret om han får et bein å kose seg med? Anonymkode: ba617...e2b Nei, har prøvd bein, fylt kong, tørket kyllingfileter, fryste kjøttboller som man får på FK og lignende. Da er han rolig/opptatt i rundt 5 minutter, men så er det stor ståhei igjen 😅 Har bestilt bein fylt med kalkun (?) og håper det kanskje er litt appetittvekkende/interessant enn menneskene rundt. Må jo bare fortsette å trene på dette, bare ikke i høysesong på jobb slik at det blir en belastning for arbeidsgiver og kolleger 😊 Anonymkode: b506c...d23
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #27 Skrevet 17. august 2022 Jeg har hatt alle mine valper i bilen når de har vært små. Ingen problem! Fikk sjefen til å lufte når jeg var ute på oppdrag (hjemmesykepleien), ellers luftet jeg hver andre-tredje time før jeg raskt gikk over til å lufte bare i lunsjen. Anonymkode: 52dd0...645 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå