AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Jeg var i slutten av mak sykemeldt to uker pga psykisk uhelse. Jeg gråt mye, klarte ikke spise og hadde låsninger i kjeven og anfall med svimmelhet pga stress. Mye jobbrelatert, noe privat (tante døde). Jeg har en svært utfordrende jobb, og ikke-eksisterende ledere. Vi har blitt lovet veiledning og psykolog siden mars, da det som skjer på jobb mot oss og kollegaer, er kjempetøft å stå i. Likevel skjer det ingenting, de har ingen som kan, det er vanskelig å få tak i interne, kan ikke bruke eksterne osv. Min avdelingsleder er nesten aldri på jobb, og når han er der så er han der et par timer med lite til ingen tid til å prate. Har ikke hatt en eneste medarbeidersamtale siden jeg startet i desember. Jeg kom nå hjem fra en vakt hvor jeg ble kastet klor etter, hadde det ikke vært for at jeg var et sekund i forkant ville jeg fått klor over meg, og mest sannsynlig i øyne. Jeg har blitt truet grovt til et punkt hvor jeg var redd for å bli drept, jeg har blitt kastet ting etter, jeg har sett på at rom blir rasert, bilruter bli knust. Vi er underbemannet og det er aldri vikarer å hente for ekstravakter orker ikke, så jeg har hatt alt for lange vakter da jeg ikke kan fra pga uro og vansker med personell.. Jeg er redd for å dra tilbake på jobb, og jeg ønsker ikke lenger å risikere mitt liv og helse for noen andres barn. Jeg brenner for å gjøre en forskjell, men jeg vet ikke om jeg kommer hjem fra jobb og jeg vet aldri hva som møter meg. Det går fra 0 til 100 på sekundet, ofte uten grunn. Gjør så godt jeg kan, men det går ikke..Manglende støtte fra leder på toppen gjør dette uholdbart. Lurer på om jeg trenger psykolog, men usikker på om jeg har råd.. Usikker på hva jeg lurer på, men er det noen som har vært borti lignende som vet hva jeg bør gjøre nå? Jeg vurderer å ringe legen for en time og forhåpentligvis en sykemelding. Jeg leter aktivt etter ny jobb, søkt på 2stk i går men er lite for min kompetanse akuratt nå. Er ikke kresen men vil bort.. Er det mulig å være sykemeldt frem til jeg får ny jobb? Jeg har jo oppsigelsestid, men jeg tør ikke reise tilbake. Og jeg har rekkehus og utgifter, så å slutte i jobben før jeg har ny jobb er jo idiotisk men noe jeg vurderer bare for å slippe... Jeg er veldig rådvill. Jeg orker ikke mer, jeg er redd og jeg klarer ikke stå i dette mer. Ingen bør stå i dette. Anonymkode: 4fe0b...660
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Sender deg en klem❤, og tenker at nå er tiden inne å bytte jobb. Vært der du er, og holdt ut ganske lenge. Men da jeg gravid i 5 måned fikk en knyttneve dundret i veggen 5 cm fra ansiktet, da var det nok. Sykemeldte meg, og byttet jobb. Du får ingen lønn i himmelen for å holde ut lengst mulig hvis det går på bekostning av fysisk og mental helse. Anonymkode: ac61b...647
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Jeg tenker at det er på tide å sende et formelt varsel i form av oppsigelse pga stillingens belastning rett og slett, da tvinger du frem handling fra arbeidsgiver og du slipper være redd for konsekvenser knyttet til et formelt varsel for du skal uansett over i noe annet.. Drit i referanser osv, det er en situasjon som er uholdbar slik du beskriver den, da velger du deg selv først, alltid! ❤️ Anonymkode: 38467...21c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at det er på tide å sende et formelt varsel i form av oppsigelse pga stillingens belastning rett og slett, da tvinger du frem handling fra arbeidsgiver og du slipper være redd for konsekvenser knyttet til et formelt varsel for du skal uansett over i noe annet.. Drit i referanser osv, det er en situasjon som er uholdbar slik du beskriver den, da velger du deg selv først, alltid! ❤️ Anonymkode: 38467...21c Å sende varsel om oppsigelse er dumt. Hva da om ts blir stående uten inntekt da hun selv sier opp. Få deg heller en lege time, og hvis legen mener at det er grunn til sykemelding, så kan hen krysse av for at du er sykemeld pga hendelser på arbeidsplassen. Da kan arbeidsgiver bli pålagt og gjøre noe med det. Si ikke opp selv uten å ha en annen jobb og gå til. Da vil du få en karensperiode på dagpenger som er 12 uker. Dvs 12 uker uten inntekt. Anonymkode: 6447f...207 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Sykemelding. Sjekk om bedriftshelsetjenesten kan dekke psykolog. Når sykemeldingen er arbeidsrelatert plikter arbeidsgiver å sette i gang tiltak, så mulig de da kan få noen eksterne. Uansett. Sykemelding. Så får arbeidsgiver vurdere om de skal ta seg råd til tiltak eller fortsette å stikke huet i sanda og håpe på bedre tider Anonymkode: 24506...628 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Sykemeld deg med god samvittighet og send varsel på uholdbare arbeidsforhold. Anonymkode: 7ac61...81e 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Hvorfor ikke finne seg en ny jobb?? Anonymkode: 4c79a...231 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Leser det som at du jobber i helsebransjen. Det finnes mange andre jobber innen helse, så jeg hadde byttet jobb. Jeg hadde heller sittet i kassa på kiwi (nei, det er ingenting galt med å sitte der, men kanskje litt lite variasjon for min del) istedenfor det du beskriver TS. Sykemeld deg, pust.... Anonymkode: 493f4...6e1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Ikke si opp, sykmeld deg og søk andre jobber. Si opp når du har fått napp på en annen jobb. Be også om henvisning til psykolog om du trenger det. Egentlig er det noe jobben burde stille med, etter hendelsen med klor. Har en søster som har en jobb som høres litt lik din ut, etter en lignende hendelse ble hun sykmeldt, men også fulgt opp av arbeidsgiver med terapi og fikk bytte avdeling når hun var klar for og starte igjen redusert på en mindre belastet avdeling, så du har en rævva arbeidsgiver. Uansett, ikke si opp og sett deg i økonomiske vansker, men kanskje skrive en rapport om hendelsen/ hendelsene til leders leder . Anonymkode: 2d7f2...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå