AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Jeg har bare vært på Kreta og der synes jeg det er mye steinete strender (altså steiner under vann er du går uti vannet og ikke selve stranden som du ligger på). Synes jeg hører mange si at det ofte er steinete strender i Hellas. Mitt spørsmål er om det er bedre strender i Spania. Tenker da på kjente steder med mye turister som Costa Brava og Solkysten og Mallorca. Anonymkode: 13ab6...f07
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 I Spania, Mallorca fant jeg en fin strand. Cala Sant Vicenc, der Globales Don Pedro hotell ligger. Hvit sandbunn og klart vann. Herlig å svømme og snorkle i. Anonymkode: 9a681...246
enkefru Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Har opplevd lite steinete strender på Kreta og andre greske øyer, oppsøker gjerne de strendene med fin sand. Strendene i Spania er ofte bedre i så måte, men vannet kan jo ikke måle seg 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Vi hadde flotte sandstrender på Kreta i sommer - Paleochora og Agia Marina. Og Elafonissi. Men man må sjekke dette før man booker hotell, for det er mange områder med steinstrender. Men mange foretrekker steinstrender også, for vannet blir ofte mye klarere da. Vi hadde med badesko slik at steinstrender ikke skulle være noen hindring. Men slapp å bruke dem, da vi hadde sand der vi var. Anonymkode: ee39b...df3 2
Natta1980 Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 det er mange øyer i hellas som har langgrunn sand. jeg hadde villet sjekke på youtube. på kreta er enkelte steder f.eks i platanias, mye sten akkurat der man går uti vannet. skjønner at du ikke likte det. er tungt å gå i når man skal opp igjen av vannet, selv med badesko. men vet om andre steder på kreta uten sten, agii apostoli, georgiopolis, kato stalos. på mallorca er det flere nydelige strender. alcudiastranden er vel 8km lang. ingen stener. cala dor og cala millor tror jeg at også er stenfri. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Takk for svar! Fint med noen navn på steder på Kreta med sandbunn. Synes det er vanskelig å sjekke dette før man bestiller hotell for vanskelig å finne informasjon om det. Ser at noen skriver at vannkvaliteten er bedre i Hellas? Betyr det at det er mer forurenset sjø i Spania? Anonymkode: 13ab6...f07
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #8 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk for svar! Fint med noen navn på steder på Kreta med sandbunn. Synes det er vanskelig å sjekke dette før man bestiller hotell for vanskelig å finne informasjon om det. Ser at noen skriver at vannkvaliteten er bedre i Hellas? Betyr det at det er mer forurenset sjø i Spania? Anonymkode: 13ab6...f07 Har ikke opplevd forurenset sjø i Spania, men det klare vannet som finnes på mange steder i Hellas (og andre steder i adriaterhavet) er helt fantastisk. Anonymkode: ee39b...df3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke opplevd forurenset sjø i Spania, men det klare vannet som finnes på mange steder i Hellas (og andre steder i adriaterhavet) er helt fantastisk. Anonymkode: ee39b...df3 Egeerhavet sorry Anonymkode: ee39b...df3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Skiathos. Øy i Hellas. Så mange sandstrender at jeg absolutt ikke har vært på alle. Anonymkode: dfafe...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå