Gå til innhold

Skal hjem til en fyr som jeg har hatt en greie med i lengre tid nå, spørsmål ang angrepille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har holdt kontakten under hele pandemien, men vi har altså ikke møttes før. Men i og med at han ikke bor så veldig langt unna har vi satt av neste helg til å møtes. Vi har hatt en flørtete tone gjennom hele kontakten, både på meldinger og når vi har snakket sammen på tlf. Jeg går ikke på noe prevensjon akkurat nå grunnet blødnings tendenser pga sykdom. Jeg har ikke tatt angrepille siden ungdomsskolen som begynner å bli et par år siden. Jeg er nettopp ferdig med eggløsning, så er det hundre prosent trygt å ta angrepille etterpå just in case?  Jeg tenkte å kjøpe med meg og ha med meg så jeg kan ta den rett etterpå. jeg vet det kommer til å gå den veien uansett at vi kommer til å ha sex siden jeg skal overnatte hele helgen og dette er noe vi begge ønsker. Det passer seg ikke med barn akkurat nå, siden jeg nettopp har begynt på høyere utdanning og har nok å fylle dagene med. Han sa han har kondomer liggende, men vi begge har egentlig lyst til å droppe kondom. 

Anonymkode: a2aa9...8df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har holdt kontakten under hele pandemien, men vi har altså ikke møttes før. Men i og med at han ikke bor så veldig langt unna har vi satt av neste helg til å møtes. Vi har hatt en flørtete tone gjennom hele kontakten, både på meldinger og når vi har snakket sammen på tlf. Jeg går ikke på noe prevensjon akkurat nå grunnet blødnings tendenser pga sykdom. Jeg har ikke tatt angrepille siden ungdomsskolen som begynner å bli et par år siden. Jeg er nettopp ferdig med eggløsning, så er det hundre prosent trygt å ta angrepille etterpå just in case?  Jeg tenkte å kjøpe med meg og ha med meg så jeg kan ta den rett etterpå. jeg vet det kommer til å gå den veien uansett at vi kommer til å ha sex siden jeg skal overnatte hele helgen og dette er noe vi begge ønsker. Det passer seg ikke med barn akkurat nå, siden jeg nettopp har begynt på høyere utdanning og har nok å fylle dagene med. Han sa han har kondomer liggende, men vi begge har egentlig lyst til å droppe kondom. 

Bruk kondom og unngå både graviditet og kjønnssykdommer. Angrepille er ikke noe du ønsker å ta med mindre du må.

• Liker 15
Skrevet

Bruk kondom. Tenker du ikke på sykdommer?

• Liker 9
Skrevet

Angrepillen er ikke 100% sikker nei. Har selv erfart å bli gravid etter å ha tatt den🙈 

Anonymkode: 2315d...8b4

• Liker 2
Skrevet

Bruk kondom. 
Bruk fastlege mtp bruk av medikamenter heller enn online forum. Selv om du skulle treffe noen med kompetanse, så har vedkommende ikke dine helsedetaljer. Spørsmål til fastlege er svært enkelt å gjøre via nettet.

• Liker 5
Skrevet

Dersom du ikke går på prevensjon pga blødningtendenser pga sjukdom, vil jeg ikke tro angrepillen er bedre? Den framkaller en bløding etter bruk og det er en del andre bivirkninger med den også. Jeg tok den selv for en del år siden (pga en kondom som sprakk) og ble skikkelig kvalm, kastet opp, fikk hjertebank og voldsom skjelving etter å ha tatt den. Ble rett og slett litt skremt av den voldsomme effekten den hadde på kroppen min, så heller kondom enn å frivillig ta det der, tenker jeg.

Sier som resten: Bruk kondom! Dere kan prøve uten kondom når dere er blitt bedre kjent og har funnet en annen type prevensjon som kan brukes.

Anonymkode: d2988...000

• Liker 2
Skrevet

Bruk kondom!

Anonymkode: f1407...ed0

• Liker 4
Skrevet

Jeg  blødde konstant i tre måneder etter angrepillen og hadde mensensmerter som var jævlig vonde i forhold til før...

Anonymkode: d7545...b34

Skrevet

Angrepillen har ingen effekt under eller etter eggløsning.

Anonymkode: c6121...274

Skrevet

Dere bruker kondom selvfølgelig. Antar dere ikke begge nettopp har testet dere, dere har ny relasjon og du bruker ikke prevensjon. Helt opplagt for min del: Kondom 

Anonymkode: b3117...0ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Angrepillen har ingen effekt under eller etter eggløsning.

Anonymkode: c6121...274

Hæ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? 

Angrepiller virker sånn at de utsetter eggløsning. Når du alt har hatt eggløsning har det ingen effekt. 

Anonymkode: 55682...df3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...