AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Hei. Jeg ba legen min om å sjekke vitaminer/jern. Han skrev henvisning. Det er noe som heter S-Anti-H pylori IgG som er positiv hos meg. Fikk snakket med legen i dag...han spurte om jeg noen gang har hatt magesmerter eller sure oppstøt? Jeg sa nei det har jeg aldri hatt. Han var ikke så flink til å forklare og snakket ikke så godt norsk. Han ville hensvise meg til gastroskopi. Kjenner jeg ble litt stresset nå. Noen flere som har hatt denne positiv? Er det farlig? Anonymkode: 63115...471
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Jeg ba legen min om å sjekke vitaminer/jern. Han skrev henvisning. Det er noe som heter S-Anti-H pylori IgG som er positiv hos meg. Fikk snakket med legen i dag...han spurte om jeg noen gang har hatt magesmerter eller sure oppstøt? Jeg sa nei det har jeg aldri hatt. Han var ikke så flink til å forklare og snakket ikke så godt norsk. Han ville hensvise meg til gastroskopi. Kjenner jeg ble litt stresset nå. Noen flere som har hatt denne positiv? Er det farlig? Anonymkode: 63115...471 Anonymkode: 63115...471
Topsi Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Dette er en vanlig bakterie i magesekken, som også er kjent for å medvirke til sår i magesekken og øvre del av tynntarmen
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Er ikke noe farlig men er nok en fare for at du har en type magesår. Bra at legen vil sjekke opp og ta en gastroskopi. Anonymkode: 794dd...b2d
Mezzosoprena Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg ba legen min om å sjekke vitaminer/jern. Han skrev henvisning. Det er noe som heter S-Anti-H pylori IgG som er positiv hos meg. Fikk snakket med legen i dag...han spurte om jeg noen gang har hatt magesmerter eller sure oppstøt? Jeg sa nei det har jeg aldri hatt. Han var ikke så flink til å forklare og snakket ikke så godt norsk. Han ville hensvise meg til gastroskopi. Kjenner jeg ble litt stresset nå. Noen flere som har hatt denne positiv? Er det farlig? Anonymkode: 63115...471 Dette er bakterien Helicobacter Pylori, en bakterie som finnes i magen og som KAN forårsake sår i magesekken og tolvfingertarmen. Mange mennesker har denne bakterien i magen, og noen veldig få av disse utvikler sykdom av den.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg ba legen min om å sjekke vitaminer/jern. Han skrev henvisning. Det er noe som heter S-Anti-H pylori IgG som er positiv hos meg. Fikk snakket med legen i dag...han spurte om jeg noen gang har hatt magesmerter eller sure oppstøt? Jeg sa nei det har jeg aldri hatt. Han var ikke så flink til å forklare og snakket ikke så godt norsk. Han ville hensvise meg til gastroskopi. Kjenner jeg ble litt stresset nå. Noen flere som har hatt denne positiv? Er det farlig? Anonymkode: 63115...471 Jeg fikk bakteriell gastritt i forbindelse med denne bakterien (Helicobacter Pylori) i fjor. Bakterien ble da fjernet med en 12 dagers kur, og deretter måtte jeg vente en stund før jeg sjekket om den var borte med en pusteprøve. Det er i seg selv ikke farlig å ha denne bakterien, men hvis den skaper trøbbel bør den tas bort for ikke å utvikle magesår. Anonymkode: 9b383...d00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå