AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Jeg gjør ikke. mest på grunn av at det alltid er rotete her. Liker heller ikke å få besøk etter kl.20, da er det kveld for meg Anonymkode: fefa2...61e 4
Anononyma Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Liker ikke hverken avtalt eller overraskende besøk 😅 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Enig med deg. Jeg elsker egentlig at noen bare kan komme innom, eller spontane besøk, det er jo veldig koselig. Men jeg liker det allikevel ikke, fordi det alltid er rotete hos oss. Og man kan jo banne på at den gangen oppvaskmaskinen ble satt på for seint, så det har hopet seg opp på benken i påvente av at den skal blir ferdig, da kommer det noen innom 🙈 Også enig i at etter et visst klokkeslett, da er det kvelden. Da ligger jeg i halvsvime på sofaen og har lite lyst på besøk. Anonymkode: f72b6...aef 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Liker ikke uventet besøk. Vil det skal være ryddet og vasket. Se ok ut når det kommer besøk. Å ha noe å servere. Begynne å stresse med steking av vafler er et pes. Å at jeg har dusjet og er velstelt i klærne. Anonymkode: ffcc8...510 3
Gjest Magritta Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Nei. Åpner ikke hvis det kommer noen uanmeldt.
Nabokjerringen Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Kommer an på hvem som kommer. Kjenner jeg dem godt tåler de se meg og huset i vanlig hverdagskaostilstand. Er det mer perifere bekjentskap vil jeg helst planlegge og forberede meg. 2
Pantoten Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Nei, liker å rydde litt, sørge for at vi ser prensentable ut og gjerne ha ordnet noe mat vi kan servere. 1
Kristin70 Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Ja, kom gjerne på besøk. Hvis vi er på vei ut sier vi bare det, og alle har forståelse for at vi kan ha andre planer hvis det ikke er noen avtale. Vi serverer en kopp kaffe ol. Jeg har ikke skapene fullt av ting som kan serveres til uplanlagte besøk, men de fleste forventer ikke noe når de stikker innom. Jeg har heller ikke noe tidspunkt hvor det er for sent å stikke innom, men det har ikke vært noe problem da folk forstår at vi skal på jobb/skole. Det gjør ingenting at huset ikke er skrubbet, og hvis noen skulle stikke innom når jeg har på arbeidsklær eller treningsklær er det heller ikke noe problem. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Nei jeg liker ikke at folk bare dukker opp, blir faktisk sur 🤣 Anonymkode: 0e0a2...7bf 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Anononyma skrev (15 minutter siden): Liker ikke hverken avtalt eller overraskende besøk 😅 hehe...:) er igrunnen enig. ts Anonymkode: fefa2...61e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Jeg liker overraskende besøk, hvis det er relativt nært bekjente. Hvis det er mer perifere folk så hadde jeg vært mer skeptisk, men det har jeg stort sett ikke opplevd. Jeg sier bare kom inn, kom inn, her er det rotete men vi har kaffe eller noe i den duren. Det får være måte på fasadejag. Anonymkode: f86ed...7fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Nei, jeg liker det ikke. Jeg kan smile og si at det er hyggelig, men liker det ikke. Liker best å rydde opp før noen kommer. Anonymkode: a75b9...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 Pantoten skrev (5 minutter siden): Nei, liker å rydde litt, sørge for at vi ser prensentable ut og gjerne ha ordnet noe mat vi kan servere. Er du typen som hadde vasket og ryddet før en evt. vaskehjelp hadde kommet? 🤭 Anonymkode: f282c...4dd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 Er ikke kjempeglad i overraskende besøk, men på dagtid når ungene går inn og ut med venner osv, så er huset "åpent" og da bryr jeg meg ikke. Da synes jeg det bare er kjekt. Det jeg ikke synes er kjekt, er overraskelsesbesøk hvor de sitter i timesvis når jeg kanskje hadde planer om en lang tur osv. For meg er det litt slik at hvis gulvet, kjøkkenet og badet er rent, så bryr jeg ikke meg om rot eller andre ting. Anonymkode: 44ad7...b08
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Ja, veldig godt! Da er settingen uformell og avslappet. Ingen forventer at huset er shaina oppdekning eller at vi ser strigla ut. Impulsivt besøk er gull, og man har det ofte koselig. Synes det er synd vi ikke er flinkere å ta oss tid til dette. Ofte er besøkene da kortere og alt som forventes er en kopp kaffe i en solstol eller ved kjøkkenbordet. Er nordnorsk, da, og flr var dette veldig vanlig. Hater oppstyla planlagte greier med mye styr, rydding og orging i forkant. Det er mentalt stress. Anonymkode: d9410...0ff 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Jeg skulle ønske jeg fikk mer spontanbesøk og at jeg og turde å gå på slike besøk til folk. Da tar folk det som det er og jeg har erfart at det er de mest hyggelige besøkene. Dvs når man kommer seg etter sjokk og overraskelse så roer man seg ned og har det veldig fint. Jeg har alltid i det minste litt kjeks på lur og kaffe og te er det alltid i hus. Min drøm er å få mine venner og bekjente med på å starte en " spontanbesøkbølge"så det blir mer normalisert og akseptert å gå på spontanbesøk. For meg er det slik at jeg må helst gjøre slik når formen ( psykisk) tilsier det og hvis jeg planlegger så overtenker jeg alt og da blir det sjelden noe besøk. Anonymkode: a64ea...709 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 Ja, liker at noen bare stikker innom. Eller kanskje helst sender en mld 10 min før. Da disker man ikke opp med noe annet enn brus eller kaffe. Så ikke noe styr. Nå er det bare nære venner som gjør det her, så null stress. Sånne besøk er ofte bare en liten time. Anonymkode: e6789...1cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 Får man 10 minutters varsel så rekker man å mikse en vaffelrøre, om man vil det . Jeg er av den typen som alltid må ha et eller annet til kaffen, om ikke annet så et knekkebrød . Anonymkode: a64ea...709
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 Så lenge jeg får en sms a la: "Hei! er i nabolaget, ok at jeg kommer innom om 15 min?" først så er det helt i orden. Har veldig ofte planer og driver med idrett etc så det er jo ofte det ikke passer heller. Og så bør man være litt var mht at spontanbesøk ofte ikke bør vare mer enn 1-2 timer (såfremt man ikke er svært nær venn eller familie). Anonymkode: 4adfa...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #20 Skrevet 16. august 2022 Ja, det synes jeg er hyggelig. Anonymkode: 5ce69...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå