Gå til innhold

Høstdress på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en førsteklassing nå. I barnehagen kjøpte vi vår- og høstdress i softshell, men brukes sånt på skolen? Kan ikke huske å ha sett noen med det på skolen som er rett borti her. Kan ikke huske det ble brukt særlig mye siste året i barnehagen heller. Holder det med todelt regnsett og vinterdress? Og en høstjakke i softshell?

Anonymkode: b2d30...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke det er vanlig, nei, ville bare brukt todelt sett. 

Anonymkode: 689fc...8b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror nok ikke det er vanlig, nei, ville bare brukt todelt sett. 

Anonymkode: 689fc...8b0

Mener du todelt regnsett? Tenker egentlig på behovet på tørre men kaldere høstdager, men før vinterdressen kan brukes. 

Skrevet

Barnet har fått hel vinterdress, ønsket dette selv. 

Skrevet

Vi har kjøpt skallbukse og skalljakke fra Polarn O.Pyret 🙂

Anonymkode: d00e4...a60

Skrevet

Vi har hatt utebukse på høsten, men dress på vinteren😀

Skrevet

Brukte skallklær 

Anonymkode: cb1f3...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du todelt regnsett? Tenker egentlig på behovet på tørre men kaldere høstdager, men før vinterdressen kan brukes. 

De dagene kan ungen ha på klær inne som er varme, og ha feks en ullgenser å ta på over under jakka. 

Anonymkode: fb108...7fb

Skrevet

Vi hadde vanlig regnbukse om det var vått, og softshelljakke. 

Om vinteren syntes barnet selv det var greiest med dress, så da ble det det frem til og med 3. klasse. 
Etter dette var dress barnslig, og vi gikk over til todelt. 

Men om høsten var det ingen egen dress, verken siste barnehageår, eller på skolen. 

Anonymkode: b1c86...3f0

Skrevet

Takk for tips om skallbukse! Det var et godt forslag. Kan jo brukes som turbukse også 😊 Ts

Skrevet

Vi kjøpte skallbukse, men han brukte den svært lite i friminuttene. Den ble brukt litt på sfo, når de var ute lenger om gangen. Og på turdager da.

Anonymkode: de187...10b

Skrevet

Greit med en utebukse/turbukse til SFO og til turdager. Min har ihvertfall brukt det og det så jeg de fleste andre hadde også. 

Anonymkode: 3a763...dbc

Skrevet

Jeg kjøpte hel vårdress til jenta mi i 1 klasse. Hun hadde også hel vinterdress ut 3 klasse da hun hadde vansker med påkledning,  men det var det flere andre som hadde hel dress så lenge. Akkurat allværstøy syntes jeg todelt er mer praktisk i de fleste tilfeller, har hatt 2-delt fra 3 års alder. Noen ganger er det greit å bare bruke buksa hvis det er fuktig i gresset og veldig ofte brukes jo jakka alene. I såfall har jeg dress i tillegg, men det er i grunn smør på flesk (kjøpt kun fordi det er lettere for barna å kle på selv) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...