AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Er det bare meg eller opplever andre et veldig stress før man skal ha jentegjengen/forening/klubb på besøk? Kjenner på et press (som jeg legger på meg selv) om at huset skal være perfekt, maten perfekt etc! Begynner mer og mer og forstå dette egentlig handler om lav selvfølelse.. men klarer ikke la være. Hauser meg selv opp hver gang jeg skal ha besøk.. burde brukt tid og penger på andre ting! Hvorfor gidder jeg? Hver gang 😵💫 Anonymkode: 0b13d...e6b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Haha, husker dette fra både min mor og mormor. Helt i stry hver gang det er deres tur til å ha klubb 😛 Huset måtte shaines noe så voldsomt, maten var ekstremt viktig, osv. Jeg har heldigvis klart å ikke arve akkurat den der. Nå har jeg ikke en "klubb", men når jeg skal ha besøk, har jeg det bare normalt reint og ryddig. Og tar det ikke så tungt om osten på lasagnen ble litt brent i et hjørne. Anonymkode: 2af88...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Derfor jeg holder meg unna sånt. Å høre til en gjeng/greie i norge kan bli så ekstremt, at det orker jeg ikke. Da å du følge de strenge normene som er innad i den gruppen. Ellers blir du halshugd, ofte en leder i slike gjenger som styrer hele showet. Anonymkode: 85bfd...313
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Jeg kjenner meg igjen. Husker det var mye styr da vi skulle få besøk som barn. Alt skulle være strøkent. Og det har jeg fortsatt med etter at jeg ble voksen. Veldig slitsomt. Kan holde på å rydde og vaske i flere dager. Nå har jeg fått barn, så nå klarer jeg ikke å holde det på samme måte. Og det interessante er at folk sier at de nå kommer til et koselig hjem, og ikke et utstillingslokale. Besøkene hos meg tidligere ble også veldig anspent pga at alt var så striglet. Til tross for dette må jeg likevel øve på å slappe av hver gang noen kommer. Anonymkode: c0639...5e0 1
Blåjojo Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Har besøk jevnlig av både venninner og klubb i ny og ne. Stresser aldri. Har gitt beskjed om at dersom de ikke kan komme på besøk for å se hvordan JEG har det, og ikke hvor ryddig jeg har det, så kan de være hjemme. Føler ikke at noen av de jeg er på besøk hos legger ned så mye jobb før vi kommer. Vi er et ganske avslappet og sterkt sammensveiset gjeng med lang fartstid, og mange både positive og negative opplevelser sammen. Men kan tenke meg til at de som er litt usikker eller ikke så godt kjent med resten av klubben kan rydde og styre litt vel mye.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Jeg så hvor mye min mor og hennes jevnaldrende styrte og slet seg ut på 50- og 60-tallet, så er heldigvis vaksinert mot slikt hysteri. Anonymkode: f1f39...668 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg så hvor mye min mor og hennes jevnaldrende styrte og slet seg ut på 50- og 60-tallet, så er heldigvis vaksinert mot slikt hysteri. Anonymkode: f1f39...668 Nå var nok mange av disse hjemmeværende på den tida, så SÅ slitsomt hadde de det nok ikke. Anonymkode: 71bca...838
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Blir alltid stress før besøk. Jeg er et skippertaksmenneske, og ber gjerne folk på besøk for å piske meg selv til å gjøre husarbeid. Det betyr ikke perfekt hus og mat! Det betyr at jeg kanskje har dratt over golvet for første gang på et par måneder, eller i alle fall støvsugd ordentlig. At jeg har vaska over badet så det er rent. At jeg har rydda (evt stuet klesstativer og rot inn på soverommene). At jeg serverer rikelig med mat og godt drikke (selv om det ofte er ferdigkjøpt lasagne, gryte, spekemat/ost/oliven/brød, reker eller annet som ikke krever så mye kokkekunst) Jeg trives ikke med å ha besøk i kaos, men perfekt blir det aldri. Vet at de fleste (som meg) synes det er koseligst å besøke folk som har litt kaos i krokene Anonymkode: aa681...bb7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 Ja, er alltid veldig stressa før besøk, så har det sjeldent. Har ett par vennepar og venninner som er veldig avslappa, så de kan komme uansett. Vennegjengen møtes som regel på cafe, i lunsjtider. (Forening/klubb, hva er det egentlig?) Anonymkode: 9d540...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå