AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Hei Får ikke til å lage god saus til laks. Husker jeg var innlagt på ullevål i forbindelse med fødsel for et år siden og der spiste jeg laks med grønnsaker og den sausen som var med laksen var sååå god. Jeg tenker mye på den sausen men vet ikke om det var toro eller om den var laget fra bunnen av. Noen som vet? Anonymkode: d8ca5...48f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Halvfabrikata er jo vanlig på storkjøkken som på sykehus og institusjoner. Og toro er jo det mest populære merket, men knorr selger også mye i store poser til institusjoner osv. Så prøv knorr sin hvite saus og så bruker du H melk så kanskje du har en vinner? 😊 Anonymkode: 7cccc...ac6 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Den er nok laget fra bunnen, det meste lages fra bunnen av. Det gjorde i alle fall det når jeg jobbet der for fem år siden. Husker ikke oppskriften nå, men har jobbet på hovedkjøkkenet. Anonymkode: 64675...395 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei Får ikke til å lage god saus til laks. Husker jeg var innlagt på ullevål i forbindelse med fødsel for et år siden og der spiste jeg laks med grønnsaker og den sausen som var med laksen var sååå god. Jeg tenker mye på den sausen men vet ikke om det var toro eller om den var laget fra bunnen av. Noen som vet? Anonymkode: d8ca5...48f Hollandaise Anonymkode: 3a6ca...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Hehe, dette var jo litt morsomt. Ville aldri tenkt at sykehusmat ville bli savnet så mye at man etterlyste oppskriften. Har ikke fått så god mat på sykehus før... Men du kan jo ringe dem og spørre? Anonymkode: 6a115...61f 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Tipper det var sandefjordsmør Anonymkode: 75bf7...cc3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe, dette var jo litt morsomt. Ville aldri tenkt at sykehusmat ville bli savnet så mye at man etterlyste oppskriften. Har ikke fått så god mat på sykehus før... Men du kan jo ringe dem og spørre? Anonymkode: 6a115...61f Jeg fikk verdens beste gulrotkake på sykehus. Aldri smakt bedre før eller etter det. Det er rart med det. Anonymkode: a6f02...f60 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Halvfabrikata er jo vanlig på storkjøkken som på sykehus og institusjoner. Og toro er jo det mest populære merket, men knorr selger også mye i store poser til institusjoner osv. Så prøv knorr sin hvite saus og så bruker du H melk så kanskje du har en vinner? 😊 Anonymkode: 7cccc...ac6 Halvfabrikata er ikke vanlig på storkjøkken nei. Det er en fordyrende kostnad i matlaging, selv om det blir levert i store kvanta. Anonymkode: d7e25...4b6 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 Kan være pga fødsels hormoner. Jeg spiste verdens beste brødskiver på sykehuset etter fødsel, helt seriøst det smakte veldig godt. Anonymkode: d2f0c...2c3 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hehe, dette var jo litt morsomt. Ville aldri tenkt at sykehusmat ville bli savnet så mye at man etterlyste oppskriften. Har ikke fått så god mat på sykehus før... Men du kan jo ringe dem og spørre? Anonymkode: 6a115...61f Mye kjip sykehusmat der ute, men sausen til fisk jeg fikk på Ahus for et år siden glemmer jeg heller aldri 🤩😂 Anonymkode: e4431...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 10.00): Hehe, dette var jo litt morsomt. Ville aldri tenkt at sykehusmat ville bli savnet så mye at man etterlyste oppskriften. Har ikke fått så god mat på sykehus før... Men du kan jo ringe dem og spørre? Anonymkode: 6a115...61f Vi fikk ofte den tilbakemeldingen på maten på Ullevål når jeg jobbet der. Men det var ett annet konsept enn andre sykehus. Vi hadde ikke buffet, vi hadde menyer på 10 ulike retter som rullerte hver uke, og med kjøtt, fisk og vegetar, som ble varmet opp på avdelingene og servert akkurat på ønsket tidspunkt for pasienten. Så om man ville spise middag kl 14 eller kl 19, så var det helt greit. Og menyen besto alltid av ferske råvarer, spennende utvalg, og var designet nettopp for den typen serveringen, og alle retter har egen kode for oppvarming, der alle ovner var programmert så det ble helt riktig tid og temperatur for den aktuelle retten. En av rettene vi testet ut i produksjonen i min tid var langtidskokt svinekjake med urtebakte poteter og jordskokk-pure, og det var helt sinnsykt godt. Karrikyllingen kunne jeg også spise veldig ofte. Anonymkode: 64675...395 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 18.50): Halvfabrikata er ikke vanlig på storkjøkken nei. Det er en fordyrende kostnad i matlaging, selv om det blir levert i store kvanta. Anonymkode: d7e25...4b6 Jeg har tidligere jobbet på kommunalt storkjøkken der vi laget mat til kommunens sykehjem og et lokalsykehus samt at eldre, hjemmeboende kunne kjøpe mat fra oss. Vi brukte M Y E halvfabrikata. Hos oss var det kun ansatt to (utdannede) kokker, og alle vi andre hadde null relevant utdannelse. Jeg var der som ledd i arbeidsutprøving mens jeg gikk på NAV, og det gjaldt også flere av de andre der. Kokkene jobbet mest på kontoret (med utforming av meny, innkjøp osv) og hadde nokså liten tid til å faktisk lage mat. Å se hvor ekkel og uappetittlig maten til gamle og syke er, er noe av det mest skuffende jeg har opplevd i hele mitt liv. Anonymkode: ae7bf...fa9 5
Baktus2024 Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 4.59): Hei Får ikke til å lage god saus til laks. Husker jeg var innlagt på ullevål i forbindelse med fødsel for et år siden og der spiste jeg laks med grønnsaker og den sausen som var med laksen var sååå god. Jeg tenker mye på den sausen men vet ikke om det var toro eller om den var laget fra bunnen av. Noen som vet? Anonymkode: d8ca5...48f Var innlagt med podagraanfall i november i fjor p Drammen sykehus, søndagen før utskrivelse fikk jeg fisk til mat , en bitteliten terning av hvitfisk, og to bittesmå poteter.. jeg var tenkt til å si til vedkommende at jeg har ikke latt med meg her og om jeg hadde så ville den rømt , for bedre mat i parken . De små jentungen deg tror jo at en voksen mann kan klare seg på et yoghurtbeget pr dag , som de mislykka slankekuren deres tilsier at de selv skal spise 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 9.55): Anonymkode: dfcf9...6bd Shit! Kan du legge ut hele utvalget man kan velge mellom på Ullevål om du fortsatt jobber der? Anonymkode: 49f6c...444 1
Badebuksa2.0 Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 10.00): Hehe, dette var jo litt morsomt. Ville aldri tenkt at sykehusmat ville bli savnet så mye at man etterlyste oppskriften. Har ikke fått så god mat på sykehus før... Men du kan jo ringe dem og spørre? Anonymkode: 6a115...61f Aspargessuppen på Ahus er god😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå