Gå til innhold

Kul under arm på 10 år gammel jente

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tirill_*
Skrevet

Datteren min har en kul under den ene armen, og kulen er ganske stor, og øm å ta på. Jeg ble først litt redd, men så tenkte jeg at det kanskje kunne være naturens gang. At det er kroppen som forandrer seg, og hun kommer vel også snart til å få utvikle bryst osv.

Jeg har ringt legekontor, og fikk beskjed om å ringe tilbake i morgen når fastlegen var på plass.

Er det noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få det sjekka ut!

Men mest sannsynlig er det vel noen kjertler eller lymfeknuter eller noe sånt.

:klem:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enig med Anna. Det er nok noe helt uskyldig, men få det sjekka ut likevel.

Skrevet

Kul under armen er som regel tegn på at puberten er i gang, kommer gjerne før andre synlige tegn.

En datteren til en venninne av meg, fikk dette da hun var 8 år, hun får nå medisiner for å utsette puberteten, nettopp fordi dette skjedde for tidlig i forhold til hennes modenhet.

Skrevet

Jeg fikk kul i ene bryst.. eller det som skulle bli et bryst når jeg var 11-12 år. Var hos legen og det var helt normalt og kom i fobindelse med puberteten, ( selv om jeg ikke kom i den før et 1år ca. etterpå )

Men uansett ville jeg sjekket det hos legen for og være sikker.

Lykke til :)

Skrevet

Dette skjedde meg da jeg var på samme alder. Det var bare en hoven lymfekjertel, men gå til legen uansett. Husker at legen sa at om den ikke var normal innen en uke måtte jeg komme tilbake (ble redd da) men den forsvant av seg selv. Sannsynligvis er det ikke noe unormalt, men sjekk det ut uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...