AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Og med det mener jeg at jeg er veldig ensporet i matveien over lengre tid. Feks at det kan gå i tomatsuppe med makaroni, potet og egg i flere dager fordi eg ikke har lyst på annen mat. Nå har jeg hatt en lang periode hvor alt jeg hadde lyst på var smågodt, pizza, hamburgermeny, fiskeburgere, og enda mer snop og chips og ostepop. Og mye brus. Til jeg i dag kjente at jeg hadde lyst på standard mat som jeg levde på i barndommen. feks 2 grove brødskiver, soft flora smør, hvitost, paprika eller med appelsinmarmelade, kyllingpålegg, majones og ost og paprika. Og det på repeat 3 ganger pr dag, med variasjoner som feks en most banan istedenfor marmelade. Drikke går i vann og te. Teller aldri kcal pga stress. Og jeg merker jeg ikke orker store og varme måltider, det kjennes ut som det blir for mye mat for magen. Noen som har hatt det på samme måte og gått ned i vekt? Anonymkode: 1dd31...23c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Lol, kjenner meg veldig igjen. Jeg er periodespiser, og kan få "dilla" på enkel type mat som jeg spiser gjentakende i mange uker til jeg går lei. Forskjellen er at jeg også har dårlig matlyst i perioder, og da presser jeg aldri i meg mat. Dermed er jeg slank/tynn. Dersom du ikke har slike perioder hvor ingenting frister så blir du dessv nødt til å begrense deg om målet et vektnedgang. Og husk multivitamin 😄 Anonymkode: 35028...c63 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Lol, kjenner meg veldig igjen. Jeg er periodespiser, og kan få "dilla" på enkel type mat som jeg spiser gjentakende i mange uker til jeg går lei. Forskjellen er at jeg også har dårlig matlyst i perioder, og da presser jeg aldri i meg mat. Dermed er jeg slank/tynn. Dersom du ikke har slike perioder hvor ingenting frister så blir du dessv nødt til å begrense deg om målet et vektnedgang. Og husk multivitamin 😄 Anonymkode: 35028...c63 Samme her. Enig i dette 🙏🏻 Anonymkode: 394d6...993
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Ja man kan fint spise variert og gå ned i vekt. Bare pass på mengdene😊 Anonymkode: 5a8b8...4f2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Jeg burde jo gå ned i vekt kun fordi jeg nå bytter ut all junken med sunnere mat? Jeg merker allerede at jeg ikke har samme behov for å spise mye brød og pålegg sammenlignet med mengden junk jeg kan få i meg. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lol, kjenner meg veldig igjen. Jeg er periodespiser, og kan få "dilla" på enkel type mat som jeg spiser gjentakende i mange uker til jeg går lei. Forskjellen er at jeg også har dårlig matlyst i perioder, og da presser jeg aldri i meg mat. Dermed er jeg slank/tynn. Dersom du ikke har slike perioder hvor ingenting frister så blir du dessv nødt til å begrense deg om målet et vektnedgang. Og husk multivitamin 😄 Anonymkode: 35028...c63 Virker som om begrensningen skjer automatisk de dagene jeg spiser brødmat. Det er mye verre å begrense sukker og snop. Pizza kan jeg føle for å bestille en stor, men ikke klare å spise opp alt. Uansett ser jo at den store pizzaen er i overkant mye mat. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja man kan fint spise variert og gå ned i vekt. Bare pass på mengdene😊 Anonymkode: 5a8b8...4f2 Hva ville du foreslått som naturlig mengde? Er lite aktiv, 30 kg for mye, går turer i skogen thats it liksom. Vanene fra barndom var 2 skiver frokost, 2 skiver lunsj og 2 skiver kvelds, pluss middag der det er 2-3 poteter og kjøtt/fisk. Jeg tenkte jeg skulle bare følge den magefølelsen de neste 14 dagene og se hva som skjer. Anonymkode: 1dd31...23c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er lite aktiv, 30 kg for mye, går turer i skogen thats it liksom. Vanene fra barndom var 2 skiver frokost, 2 skiver lunsj og 2 skiver kvelds, pluss middag der det er 2-3 poteter og kjøtt/fisk. Jeg tenkte jeg skulle bare følge den magefølelsen de neste 14 dagene og se hva som skjer. Anonymkode: 1dd31...23c Det var mye brødmat og karbohydrater der i forslaget ditt, synes jeg. Kanskje du bør bytte ut lunsjbrødskivene med en sunn og næringsrik salat med mye godt oppi i stedet? Hva man blander i salaten kan variere. Egg er veldig næringsrikt. Spiser man egg, trenger man ikke ta vitamintabletter. Egg inneholder alle vitaminene vi trenger, unntatt en, og det er C-vitamin. Det får du i deg f.eks. ved å ha paprikabiter i salaten daglig, og paprikaringer på gulostskivene på brødmat. Eksempelsvis. Eller ta en appelsin i ny og ne. Egg er godt å ha på brødskivene. Kok opp noen hardkokte egg, avkjøl og legg i en boks i kjøleskapet. Så er det bare å forsyne seg de neste dagene til brødmatpålegg eller spise rett fra hånden som snacks. Egg er godt! Anonymkode: d6426...0ef
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var mye brødmat og karbohydrater der i forslaget ditt, synes jeg. Kanskje du bør bytte ut lunsjbrødskivene med en sunn og næringsrik salat med mye godt oppi i stedet? Hva man blander i salaten kan variere. Anonymkode: d6426...0ef Og så? Salat er ikke bedre og man må spise uhorvelige mengder for å bli mett. 9 måneder med fullverdig vegansk kosthold med veldig mye salat ødela kroppen min, så den salatdiskusjonen der den dropper vi. Anonymkode: 1dd31...23c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så? Salat er ikke bedre og man må spise uhorvelige mengder for å bli mett. 9 måneder med fullverdig vegansk kosthold med veldig mye salat ødela kroppen min, så den salatdiskusjonen der den dropper vi. Anonymkode: 1dd31...23c Brukeren du svarer foreslår egg. Egg er det absolutt sunneste man kan spise. Anonymkode: f7a63...7cb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var mye brødmat og karbohydrater der i forslaget ditt, synes jeg. Kanskje du bør bytte ut lunsjbrødskivene med en sunn og næringsrik salat med mye godt oppi i stedet? Hva man blander i salaten kan variere. Egg er veldig næringsrikt. Spiser man egg, trenger man ikke ta vitamintabletter. Egg inneholder alle vitaminene vi trenger, unntatt en, og det er C-vitamin. Det får du i deg f.eks. ved å ha paprikabiter i salaten daglig, og paprikaringer på gulostskivene på brødmat. Eksempelsvis. Eller ta en appelsin i ny og ne. Egg er godt å ha på brødskivene. Kok opp noen hardkokte egg, avkjøl og legg i en boks i kjøleskapet. Så er det bare å forsyne seg de neste dagene til brødmatpålegg eller spise rett fra hånden som snacks. Egg er godt! Anonymkode: d6426...0ef To brødskiver til frokost, 2 til lunsj, middag og 2 brødskiver til kvelds er det jeg spiser ved vektnedgang. Lager ikke de tykkeste brødskivene. Synes ikke det er spesielt mye, kommer an på hvor hurtig en ønsker å gå ned og hvor aktiv en er. Jeg går ned med dette + frukt/youghurt Anonymkode: 86b1a...444
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 12.34): Og så? Salat er ikke bedre og man må spise uhorvelige mengder for å bli mett. 9 måneder med fullverdig vegansk kosthold med veldig mye salat ødela kroppen min, så den salatdiskusjonen der den dropper vi. Anonymkode: 1dd31...23c Nummer en så jeg Veganisme er livssyn hvilket kosthold. Nummer to om du hadde hatt et fullverdig og balansert plantebasert kosthold så hadde det ikke tæret på kroppen din, men ja om din definisjon på et vegansk kosthold er masse salater så er det kanskje ikke så rart det ødela kroppen. Anonymkode: 2f2f5...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå