Gå til innhold

Konfrontere han som avsluttet og treffes pga. for lite tid med han at han er aktiv på dating profilen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp hjem fra en ferietur til varmere strøk med en jeg har datet siden i våres. Et par dager etter at vi kom hjem får jeg en mld fra han om at han vil avslutte mellom oss fordi han ikke har tid til å ha et forhold, og at han trenger tid til seg selv de ukene han ikke har barna sine. Han sier det ikke har noe med meg å gjøre. I og seg selv en god nok grunn det når han er mye opptatt, men så får jeg et innfall om å snoke på dating profilen hans (via "falsk profil") der vi ble kjent for å se om han er aktiv. Og det er han. Trykket liker på han, og han var ikke sen om å gjøre det samme tilbake. Er det bare jeg som synes det er merkelig at han er aktiv der inne med en gang, når begrunnelsen for å ikke treffes mer var at han ikke har tid? Lurer også på om han har vært aktiv der inne i mens han har truffet meg. Vi skal ta en ordentlig avsluttende prat i løpet av uka, og er veldig usikker på om jeg skal konfrontere han med dette eller ikke? Da må jeg jo i såfall innrømme at jeg har snoket, noe som er lavmål fra min side og som jeg ikke er stolt av. Samtidig ønsker jeg også å få et svar fra han. Hva tenker dere jeg bør gjøre? 

Anonymkode: b187d...f9e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, altså han lyver jo for deg.  Enten fordi han er for feig til å si sannheten, ikke vil såre deg eller begge deler. 

Jeg ville bare droppet hele det møtet og praten. Hadde ikke giddet.

Anonymkode: 0f229...10f

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet

Han løy når han sa han ville avslutte fordi han ikke har tid. Det vet du. Han ville avslutte. Kanskje han bare vil ha noe kort og uforpliktende med noen nye nå og holder på sånn igjen og igjen. Eller kanskje det var noe mellom dere han ikke syntes stemte og han vil lete videre. Det spiller ingen rolle hva han gjør videre. Han her er uansett veldig feig og litt dust, så du burde bare gå videre. Hvis jeg var deg, hadde jeg prøvd å glemme han og bare gått videre. Hadde avlyst den planlagte samtalen med en kort melding eller kanskje bare ghostet han og slettet og blokkert i alle kanaler. Du fortjener bedre enn dette. Så kan han kanskje lure på hvorfor du ikke gadd og føle litt på avvisning fra deg selv, men mest sannsynlig bryr han seg ikke en dritt. Fordi, han virker ganske dust.

Hvis jeg ikke klarte å legge det bort uten å få svart, ville jeg brukt den falske profilen til å starte en samtale og spørre etter hvert hva han ser etter. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, altså han lyver jo for deg.  Enten fordi han er for feig til å si sannheten, ikke vil såre deg eller begge deler. 

Enig med deg! Han lyver for å slippe billigst unna! Spill han et puss når han er så jævlig.

Anonymkode: 80cf0...b4d

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Om det ikke er altfor lenge siden det ble slutt mellom ham og barnemor kan det være han higer etter oppmerksomhet og bekreftelse. Høres ut som han ikke ønsker å binde seg til noen fast. Han var garantert aktiv på denne appen da dere holdt på - han må jo ha noen klare i bakhånd, slik at han kan bryte. 

Synes ikke du skal nevne det - men heller gå med hodet hevet, så kan du behandle ham som luft. Ikke vis ham at du er bitter. Ikke la ham få den bekreftelsen. Og ikke la ham ha deg i "haremet" sitt - slik at han en vakker dag tar kontakt fordi han kjeder seg. 

Feige folk bruker en slik unnskyldning som han ga deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Har det noe å si, hvilken grunn du ble dumpet for?

Kanskje han tenkte dette var den peneste måten å gjøre det på?

"Har litt lite tid", klinger jo bedre enn "liker deg ikke så godt likevel"

Anonymkode: b76f4...9e8

• Liker 11
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil legge opp til å ydmyke deg selv på denne måten. Han føler det tydeligvis ikke, og drar en hvit løgn, for å gi deg muligheten til å gå ut av relasjonen med verdigheten i behold. I stedet vil du dra dere begge ned i søla ved å snoke, konfrontere og tvinge frem negative ting om deg selv? Lykke til!

Anonymkode: e1fc4...a48

• Liker 27
  • Nyttig 10
Skrevet

Du trenger ikke si at du snoket, kan bare spørre om han er aktiv på profilen. Hvis han sier nei, så vet du jo at han lyver.

Anonymkode: c6176...244

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Enig med deg! Han lyver for å slippe billigst unna! Spill han et puss når han er så jævlig.

Anonymkode: 80cf0...b4d

Når han er så jævlig..? Absurd.. Han dro en hvit løgn for å spare TS sine følelser, og å slippe å si direkte til henne at han ikke liker henne godt nok. Det er mer behagelig for begge. Han slipper å si til henne at han ikke liker henne, og hun slipper å høre at daten ikke liker henne. Litt feigt kanskje, og det hadde vært bedre å si det som det er, men det er langt, langt, langt, langt, langt, langt, langt unna å være "jævlig". Kan komme på så mange måter som ville vært verre.

Anonymkode: 5036f...261

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg synes ikke at han skal slippe så lett unna.

Det er selvsagt greit ikke å ville fortsette et forhold, det er en ærlig sak, men måten han gjør dette på er ikke greit overfor deg. Veldig merkelig om du plutselig går på ham sammen med ny dame, etter den unnskyldningen han har kommet med til deg.

Vent med å si noe til du har hørt på de tåpelige forklaringene hans, og så sier du at det er underlig at han sier dette, for en venninne av deg har fått kontakt med ham på datingprofilen. Hvordan henger dette sammen? Bare fornøyelig å følge med på hvordan han reagerer! Blir nok febrilsk opptatt av å forklare seg...

Etter dette kan du bare gå derfra, så kan han sitte igjen med følelsen av at han ble avslørt.

Anonymkode: bb7bb...023

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil legge opp til å ydmyke deg selv på denne måten. Han føler det tydeligvis ikke, og drar en hvit løgn, for å gi deg muligheten til å gå ut av relasjonen med verdigheten i behold. I stedet vil du dra dere begge ned i søla ved å snoke, konfrontere og tvinge frem negative ting om deg selv? Lykke til!

Anonymkode: e1fc4...a48

Dette ⬆️

Anonymkode: 203bc...69f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når han er så jævlig..? Absurd.. Han dro en hvit løgn for å spare TS sine følelser, og å slippe å si direkte til henne at han ikke liker henne godt nok. Det er mer behagelig for begge. Han slipper å si til henne at han ikke liker henne, og hun slipper å høre at daten ikke liker henne. Litt feigt kanskje, og det hadde vært bedre å si det som det er, men det er langt, langt, langt, langt, langt, langt, langt unna å være "jævlig". Kan komme på så mange måter som ville vært verre.

Forstår du ikke at hun vet at han løy, og at han ikke liker henne "godt" nok? TS er nok fullstendig klar over det da hun oppdaget at han er aktiv på appen. Så han har ikke gjort henne noe tjeneste ved å lyve. 

Mange andre måter å avvise noen på, men allikevel dempe det. Han kunne sagt han ikke føler en gnist, at han ikke har romantiske følelser, at han etter en uke på ferie merket at de er altfor forskjellig. Det er en ærlig sak. Ikke alle matcher romantisk. 

Kan forstå TSs frustrasjon. Nettopp fordi han løy - opplever hun nå at hun ble holdt for narr. Hun har brukt tid og energi på en person som aldri hadde planer om noe seriøst. Om han hadde vært ærlig hadde hun kunne respektert ham og enkelt gått videre uten kjipe tanker. 

Men er enig med deg i at hun ikke trenger å "spille ham et puss". 

Det beste er om hun glemmer ham. :) 

• Liker 2
Skrevet

Hva vil du oppnå? Han kjente nok ikke på de rette følelsene ovenfor deg og prøver å avslutte det hele på en fin måte. Synes man kan verdsette det. Spesielt i disse dager der ghosting og andre væremåter har blitt mer og mer vanlig. Det kan være tungt for noen kvinner å høre at det ikke var romantiske følelser inne i bildet etter å ha ligget sammen. Man kan føle seg ført bak lyset og løyet til, selv om det ikke var intensjonen i det hele tatt. Kanskje han trodde følelsene ville komme etterhvert, men så skjedde det bare ikke allikevel. 

Dessuten kan det vel hende han er ærlig også? Kanskje han føler du ønsker mer tid enn han kan gi. Mens en annen kvinne kanskje ville vært ok med mindre tid sammen med han? 

Kjærlighet og følelser kan være kompleks.

Om du vil konfrontere han så kan du jo spørre noe ala: "er du sikker på at du avslutter vår relasjon pga mangel på tid? For hvis den egentlige årsaken er at du ikke følte de rette følelsene, så er det ok. Det vil være fint for meg å vite, slik at jeg lettere kan legge dette bak meg og gå videre i livet". Mulig du får høre sannheten da. Hvis du virkelig har et behov for å vite.

Ville nok ikke nevnt noe om snokingen. Det har noe å gjøre med å ende en relasjon med verdigheten i behold. 

Anonymkode: e2c02...5ac

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Cornix skrev (7 minutter siden):

Forstår du ikke at hun vet at han løy, og at han ikke liker henne "godt" nok? TS er nok fullstendig klar over det da hun oppdaget at han er aktiv på appen. Så han har ikke gjort henne noe tjeneste ved å lyve. 

Mange andre måter å avvise noen på, men allikevel dempe det. Han kunne sagt han ikke føler en gnist, at han ikke har romantiske følelser, at han etter en uke på ferie merket at de er altfor forskjellig. Det er en ærlig sak. Ikke alle matcher romantisk. 

Kan forstå TSs frustrasjon. Nettopp fordi han løy - opplever hun nå at hun ble holdt for narr. Hun har brukt tid og energi på en person som aldri hadde planer om noe seriøst. Om han hadde vært ærlig hadde hun kunne respektert ham og enkelt gått videre uten kjipe tanker. 

Men er enig med deg i at hun ikke trenger å "spille ham et puss". 

Det beste er om hun glemmer ham. :) 

Ja, det beste hadde vært å være helt ærlig, men poenget mitt var at det han gjorde kan ikke sies å være i nærheten av "jævlig".

Men verken du eller TS har noe grunnlag for å tenke eller si "Hun har brukt tid og energi på en person som aldri hadde planer om noe seriøst.". Eller at hun ble "holdt for narr". Det er en rar konklusjon å hoppe til, helt uten bevis. Det er minst like sannsynlig at han bare ikke følte det klaffet helt med henne. Eller at han trodde han ville ha noe seriøst, men ombestemte seg. At det ikke klaffet er med akkurat henne er nok mest sannsynlig. Ser ofte denne trenden på KG, hvor mange kvinner helt uten bevis tillegger menn de verste motiver i dating. Når ting ikke går helt som disse kvinnene vil (eller på vegne av andre kvinner her som ikke har fått det helt som de ville), så er han en drittsekk, jævlig, utspekulert, ville bare ha sex og så videre.

"Om han hadde vært ærlig hadde hun kunne respektert ham og enkelt gått videre uten kjipe tanker." Ja, eller om hun hadde latt være å stalke ham, så hadde hun også enkelt kunne gått videre uten kjipe tanker.. Igjen: det beste hadde vært å være ærlig, men handlingen hans tyder på at det han hadde i tankene var å gjøre det minst ubehagelig for begge parter. Så ble det litt feilslått.

Jeg har samme konklusjon som deg :) 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i dette, han løy, og fortjener ikke at du setter av tid til denne avsluttende praten. Han fortjener heller ikke å høre hva du tenker om noe som helst lenger, bare la han fly avgårde.

Anonymkode: 691cb...7b4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det beste hadde vært å være helt ærlig, men poenget mitt var at det han gjorde kan ikke sies å være i nærheten av "jævlig".

Men verken du eller TS har noe grunnlag for å tenke eller si "Hun har brukt tid og energi på en person som aldri hadde planer om noe seriøst.". Eller at hun ble "holdt for narr". Det er en rar konklusjon å hoppe til, helt uten bevis. Det er minst like sannsynlig at han bare ikke følte det klaffet helt med henne. Eller at han trodde han ville ha noe seriøst, men ombestemte seg. At det ikke klaffet er med akkurat henne er nok mest sannsynlig. Ser ofte denne trenden på KG, hvor mange kvinner helt uten bevis tillegger menn de verste motiver i dating. Når ting ikke går helt som disse kvinnene vil (eller på vegne av andre kvinner her som ikke har fått det helt som de ville), så er han en drittsekk, jævlig, utspekulert, ville bare ha sex og så videre.

"Om han hadde vært ærlig hadde hun kunne respektert ham og enkelt gått videre uten kjipe tanker." Ja, eller om hun hadde latt være å stalke ham, så hadde hun også enkelt kunne gått videre uten kjipe tanker.. Igjen: det beste hadde vært å være ærlig, men handlingen hans tyder på at det han hadde i tankene var å gjøre det minst ubehagelig for begge parter. Så ble det litt feilslått.

Jeg har samme konklusjon som deg :) 

Ja, og det er en trend her på KG hvor man blir tillagt meninger man ikke har. Om du leser hva jeg skriver er det nokså tydelig at jeg kun forholder meg til han, ikke menn generelt. 

Noen ganger bør man kunne kalle en spade for en spade. Det er tydelig at denne mannen aldri var klar for noe seriøst med TS. Hvorfor er det så galt å påpeke det? Med løgnen bekrefter han at han ikke er en genuin person. 

TS merket at noe "skurret" i unnskyldningen hans - derfor snoket hun, ergo gikk hun med kjipe tanker etter avvisning. Noen hun ikke hadde gjort om han var ærlig i utgangspunktet. Og stalket blir helt feil ord, da hun har like stor rett på tilgang til  denne datingappen som ham. 

Du kan gjerne mene jeg ikke har bevis for min påstand, men det har heller ikke du med denne 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

men handlingen hans tyder på at det han hadde i tankene var å gjøre det minst ubehagelig for begge parter

Men du har rett i at han ønsket å gjøre det minst ubehagelig for ham. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig i dette, han løy, og fortjener ikke at du setter av tid til denne avsluttende praten. Han fortjener heller ikke å høre hva du tenker om noe som helst lenger, bare la han fly avgårde.

Anonymkode: 691cb...7b4

Jepp. Just let him go! 

Skrevet
Cornix skrev (5 minutter siden):

Ja, og det er en trend her på KG hvor man blir tillagt meninger man ikke har. Om du leser hva jeg skriver er det nokså tydelig at jeg kun forholder meg til han, ikke menn generelt. 

Noen ganger bør man kunne kalle en spade for en spade. Det er tydelig at denne mannen aldri var klar for noe seriøst med TS. Hvorfor er det så galt å påpeke det? Med løgnen bekrefter han at han ikke er en genuin person. 

TS merket at noe "skurret" i unnskyldningen hans - derfor snoket hun, ergo gikk hun med kjipe tanker etter avvisning. Noen hun ikke hadde gjort om han var ærlig i utgangspunktet. Og stalket blir helt feil ord, da hun har like stor rett på tilgang til  denne datingappen som ham. 

Du kan gjerne mene jeg ikke har bevis for min påstand, men det har heller ikke du med denne 

Hvordan vet du det? Kanskje han bare ombestemte seg?

Anonymkode: 3cd9d...45d

• Liker 8
Skrevet
Cornix skrev (1 minutt siden):

Det som er galt i å påpeke det, er at det er absolutt ingenting som tyder på det. Det eneste vi vet om denne mannen er at han datet TS i noen måneder, og gav en hvit løgn da han ville avslutte. Du aner ingenting om hans tankegang ved inngangen til forholdet. Du aner heller ingenting om hans person, annet enn at han én gang brukte en - ikke særlig graverende - hvit løgn.

Min spekulering - ikke en bastant påstand, slik du kom med - handler kun om tankesettet hans vedrørende måten han avsluttet forholdet på - altså den eneste biten vi faktisk har noe informasjon om.

Jeg skrev "stalket" fordi jeg trodde det var det TS skrev, husket feil. Hun skrev "snoket", bytt gjerne ordet til det.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det? Kanskje han bare ombestemte seg?

Anonymkode: 3cd9d...45d

Vet ikke det for sikkert, men det er min antagelse. Hadde han ombestemt seg hadde han sagt det. Det er ikke feil å ombestemme seg. :) 

Har man behov for å lyve er det en grunn til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...