AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 Min kjæreste ble skilt for 3 år siden med sin ekskone. Jeg og kjæresten begynte å møtes i høst. Ikke involvert barna våre før nå sent i vår. Da fortalte vi våre ekser om at vi var i et seriøst forhold og at barna kom til å bli introdusert. Kjæresten min har 50/50 med sin datter. Eks kona ble kjempesint og skulle begynne å nekte han samvær. Sier at datteren ikke vil hjem til pappaen sin. Han dro likevel å hentet datteren og barnet ble kjempeglad. Moren var kjempesint for at han kom på døren. Nå har hun innkalt til mekling for hun ønsker at datteren skal være mindre til faren. Dette må være motivert pga meg? Jeg kjenner på en så dårlig samvittighet ovenfor kjæresten og datteren. Jeg er kun på besøk i helgene sammen med min sønn. Vi ligger aldri over. Jeg sover til kjæresten når barna våre er hos sine andre foreldre. Samme gjør han. Noen som har gode råd? Jeg har spurt henne om vi kunne møtes før jeg møtte datteren, men hun ønsket ikke å møte meg. Er mamma selv og jeg vet at jeg personlig hadde villet møtt fars nye kjæreste. Tenkte kanskje bitterheten hadde gått over på 3 år. Jeg er skilt selv og har et godt samarbeid med min eks om sønnen vår. Har også god kontakt med fars nye partner. Gjør det for sønnen vår sin del. Han har også hilst på kjæresten min og det gikk kjempebra. Anonymkode: 11967...5aa 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Han fortalte ikke at han var i et forhold før det ble aktuelt å introdusere barnet? Anonymkode: b9718...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han fortalte ikke at han var i et forhold før det ble aktuelt å introdusere barnet? Anonymkode: b9718...ab0 Nei det tror jeg ikke, han sa han var redd for hvordan hun tok det. De var i et veldig konfliktfylt ekteskap ettersom jeg forstod. Han var redd for at han ikke fikk se datteren sin igjen. Noe som viser seg er sant da. ts Anonymkode: 11967...5aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han fortalte ikke at han var i et forhold før det ble aktuelt å introdusere barnet? Anonymkode: b9718...ab0 Hvorfor skulle han det? Anonymkode: 8815c...995 28 3
lillevill Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Hun er jo vrien virker det som. Hun er sjalu da? Er hun over sin eks? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Hun ønsker at datteren skal være mindre til faren. 🤔 Hva betyr det? Anonymkode: abb95...e2b 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Hun ønsker at datteren skal være mindre til faren. 🤔 Hva betyr det? Anonymkode: abb95...e2b Hva tror du selv? Anonymkode: cd122...c57 17
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hun ønsker at datteren skal være mindre til faren. 🤔 Hva betyr det? Anonymkode: abb95...e2b Det betyr at noen (ganske mange) ikke vet forskjell på til og hos. Ofte de samme som lurer på hvem genser de skal ha på seg i dag. Anonymkode: 1018a...34d 28 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle han det? Anonymkode: 8815c...995 Det er det mange gjør ihvertfall. De fleste setter vel pris på å vite før barnet plutselig skal introduseres for fars/mors nye kjæreste. Anonymkode: b9718...ab0 3
Snublefot62 Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Dette er uansett ikke noe du kan kontrollere. Dette er en konflikt han må håndtere. 7
Isambard Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er det mange gjør ihvertfall. De fleste setter vel pris på å vite før barnet plutselig skal introduseres for fars/mors nye kjæreste. Anonymkode: b9718...ab0 Når man sier at det er et seriøst forhold så sier det seg selv at barna må få vite det. De fortalte ekskona at barna kom til å bli introdusert.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Leste i forkning.no at foreldre som skaper samværs sabotasjer ofte har en narisistisk personlighetsforstyrelser. Din kjærestes eks kone kan være en kvinne med personlighetsforstyrrelser (narsissisme) noe som det kan tyde på siden hun lager drama , nekter kontakt med barnet og at at de har hatt et konfliktfylt ekteskap. Anonymkode: 166af...f39 6 4
Gjest Kerrs Pink Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei det tror jeg ikke, han sa han var redd for hvordan hun tok det. De var i et veldig konfliktfylt ekteskap ettersom jeg forstod. Han var redd for at han ikke fikk se datteren sin igjen. Noe som viser seg er sant da. ts Anonymkode: 11967...5aa Faren kan be om et møte med sin eks på familievernkontoret. Uten deg da, men der kan han fortelle hvordan dere gjør ting, og at han ikke uten videre går med på mindre samvær. For hvorfor skulle han det, det virker jo som om dere har hatt en god løsning frem til nå. Du trenger da ikke kjenne på dårlig samvittighet, DU har ikke gjort noe galt utfra det du beskriver. Mora virker noe hissig og kan sikkert trenge en tilbakemelding fra en nøytral part.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 Jeg hadde syntes seks måneder fra dere møttes til å introdusere barn er alt for kort tid. Vil ikke at barna skal måtte forholde seg til partnere som går inn og ut av forelders liv. Men jeg hadde jo innsett at jeg ikke kunne styre det, selvfølgelig. Anonymkode: 98bab...37f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Jeg og kjæresten er ikke kjærester rundt barna. Vi møtes for å leke, spise middag eller gjør hyggelige aktiviteter sammen. Vi tenker det er en fin måte å bli kjent på. Barna er jevngamle og kommer godt overens. Jenta er dog veldig forsiktig av seg og jeg tvinger meg ikke på henne. Derfor vi skal bruke en god stund på at de skal bli godt kjent og vi voksne blir godt kjent med barna. Jeg og kjæresten kjente hverandre fra før og har samme omgangskrets. Så jeg kjenner han og familien hans fra før. Er ikke sånn at vi skal flytte sammen med det første. Hans ekskone brukte lang tid på å innse at ekteskapet var ferdig. Var han som forlot henne. Hun er fortsatt enslig. Slitt mye med psyken. Derfor jeg er bekymret for at hun har det bra, men at hun må passe på at ikke barnet blir dratt oppi dette. Hun har sluttet å informere far om viktige ting i barnehagen. Jeg sa til han at han må tilegne seg selv informasjon og ikke stole på at hun videreformidler ting. Siste jeg vil er å bli dratt oppi noe styr. Jeg kommer aldri til å true hennes rolle som mor. Jeg er mamma selv og jeg vet hvor sårt det kan være. Men er man trygg i sin foreldrerolle så kan aldri noen erstatte deg som forelder. Bonusmoren til sønnen min er en viktig voksen i min sønns liv. Jeg setter pris på henne og det hun gjør for han. Vi har et godt forhold. Noe jeg ønsker for gutten min. Jeg oppfører meg hyggelig i de anledningene vi møter på henne, men hun er nok sjalu for at det er jeg som blir invitert på familieting med hans familie og ikke henne mer. Hun føler nok på en sårhet over et ekteskap og en kjernefamilie som ble splittet. Ba kjæresten om å bestille time til familievernkontoret. Kanskje de får løst litt ting der. ts Anonymkode: 11967...5aa 4 2
avent Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Far bør sette hardt mot hardt og sette mor på plass. Begynner hun med samvær sabotasje så tar han det videre med en gang og ikke bare la mor styre på som hun vil. Mulig han også bør skaffe seg en advokat. Om de allerede har 50/50 så kan ikke mor bare bestemme at far plutselig ikke får se barnet bare pga sjalusi. Han bør være veldig klar med henne at han ikke finner seg i det og kommer til å ta det videre om hun blir vanskelig. Om mor begynner å nekte samvær uten god grunn som vold, overgrep, rus osv så bør han gå for hovedomsorgen. Men han må begynne på fvk å få mekling der først, mulig de kan løse problemene sine å mor kan få beskjed om at hun faktisk ikke kan nekte samvær på grunnlag av sjalusi. Men far må ikke bli en tøffel som bare trekker seg unna pga at han ikke orker alt styret med mor. 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 avent skrev (4 minutter siden): Far bør sette hardt mot hardt og sette mor på plass. Begynner hun med samvær sabotasje så tar han det videre med en gang og ikke bare la mor styre på som hun vil. Mulig han også bør skaffe seg en advokat. Om de allerede har 50/50 så kan ikke mor bare bestemme at far plutselig ikke får se barnet bare pga sjalusi. Han bør være veldig klar med henne at han ikke finner seg i det og kommer til å ta det videre om hun blir vanskelig. Om mor begynner å nekte samvær uten god grunn som vold, overgrep, rus osv så bør han gå for hovedomsorgen. Men han må begynne på fvk å få mekling der først, mulig de kan løse problemene sine å mor kan få beskjed om at hun faktisk ikke kan nekte samvær på grunnlag av sjalusi. Men far må ikke bli en tøffel som bare trekker seg unna pga at han ikke orker alt styret med mor. Ba han sette hardt mot hardt. Han hentet barnet når moren sa at jenta ikke ville være hos han. Jenta ble veldig glad da faren hentet henne. Så han forstod ikke helt hvorfor moren holder på slik. Det var samme uken som han fortalte om meg. Hun begynte med paragrafer om at barnet skal få bestemme selv og ikke tvinges til samvær. Moren sa at jenta var skjør og sart. Ikke alltid sønnen min har lyst til å dra til faren sin, men jeg sender han på samvær fordi. Jeg vet han koser seg hjem til far. Jeg oppmuntrer han og forteller han hva han skal gjøre sammen med pappaen sin. Det er viktig å opprettholde et godt forhold mellom barna og foreldrene. Aldri bruke barna i en maktkamp. ts Anonymkode: 11967...5aa 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 Isambard skrev (5 timer siden): Når man sier at det er et seriøst forhold så sier det seg selv at barna må få vite det. De fortalte ekskona at barna kom til å bli introdusert. Ja, det har jeg heller ikke sagt noe på, men jeg kjenner virkelig ingen som har holdt et forhold hemmelig for så å plutselig gi beskjed om at barna snart skal bli introdusert for en partner. Det er jo greit å gi en heads up om man ønsker et godt samarbeid. Anonymkode: b9718...ab0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det har jeg heller ikke sagt noe på, men jeg kjenner virkelig ingen som har holdt et forhold hemmelig for så å plutselig gi beskjed om at barna snart skal bli introdusert for en partner. Det er jo greit å gi en heads up om man ønsker et godt samarbeid. Anonymkode: b9718...ab0 Når er plutselig? Klart for en eks som TS beskriver så vil alle forhold føles som plutselig. Skal man først gi en heads up på at man kanskje er i et seriøst forhold, så ny info om at forholdet er seriøst og så enda mer info om at barna skal møte ny partner? Får være grenser til meldeplikt til en eks. Anonymkode: 13e3f...8f4 8
AprilLudgate Skrevet 16. august 2022 #20 Skrevet 16. august 2022 Dette vil jo bli konflikt uansett hvor lenge han venter med å få kjæreste. Så han må nesten bare stå i kampen og gjøre ting systematisk og korrekt fra start. Det ene er å få absolutt alt skriftlig (sms/mail). Her kan man dokumentere sabotasje av samvær. Det andre er å ha minimal kontakt utenom levering/henting. Vær saklig, rolig - og si at saboterende av samvær VIL få konsekvenser i form av rettssak i siste instans. Og det er svindyrt for begge parter - og den eneste som straffes er jenta som jo går glipp av omtrentlig en halv million i fremtidig arv. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå